pjoter
Forumsvar skapade
-
eller så köper du en 18 å ett viktbälte med massor av vikter på som du kan laborera med.
blåser det över 20m/s tar du alla vikter och blåser det lite så tar du inga.. du förstår principen va?
-
Långt inne i gullmarn runt bornöarna e det grymt byigt. går inte ens å segla jolle, iaf inte fort.
men det är bra dykning!
-
vanliga torrisar av skalmodell vilket väl pyron är (ser ut som bävernylon ungefär) använder man vanligt enkelt kontaktlim till. finns speciallim men många dykfirmor å andra som lagar mkt kör med vanligt lim eftersom det är mkt billigare.
-
Hej anonym och anonym.
Jag gick en kurs i mitten av maj och köpte grejorna redan innan för att kunna ut å köra hårt direkt efter. tyvärr så råkade jag sträcka ryggen på sista kursåket så det blev 2 veckors vila å 1 v väntan på vind innan jag begav mig ut igen. Kört ungefär 6-7 gånger efter dess tror jag. Tyckte de timmar jag gick kursen gav grymt mycket och jag kände mig väl inte säker direkt efter kursen, det gör jag fortfarande inte men så är det ju med körkort, dykcert å allt annat.. Jag känner mig iaf så säker att jag kan fortsätta träna på egen hand och känner för varje gång att jag blir bättre.
Sedan har jag också haft tur att kunna köra i haboljung där det finns en hel massa snälla, erfarna å grymma killar å töser som man kan fråga.

å långgrunt å fint e de.
Men jag tycker helt klart en kurs e värt pengarna då man lär sig mycket å fort jämfört med om man hade behövt stå själv å fundera..
speciellt här nere i skåne där det e kiteare å folk överallt.. då vill man ju gärna ha provat en del innan man ska dra upp draken mitt bland folket. -
nu verkr de iaf blåsa.. undra om de håller i sig eller om det bara är åskan..
-
haha.. de e bra så du vet om det är dags att sjukskriva sig..
om de blir nån vind så lär vi väl ses där.
fast med din jääättedrake räcker de väl nån tömmer luft ur sin för att du ska kunna köra. -
kolla på skånetrafiken.
130 till arlöv, sockerbitstorget sedan 132 till haboljung, habovägen. stannar precis efter dammen tror jag. går varje timme. men det tar 50 min! -
vete inte men det e ju en del skärgård så skulle tro de kan bli rätt byigt. sen djupnar de ju fort!
men de finns fina klippor att rigga på iaf! -
avvaktar jag åsså.. men de börjar se bättre ut. börjar röra sig i träd å så..
-
kaiser, gick de bra i klagshamn?
loca, jag åker gärna dit till kanske 10 eller nåt..
-
jag tycker det borde börja en universitetskurs i kitesurfing.
fil kand i kite, de hade vart nåt de. -
sjysst! får bara fixa en hållare så jag kan glida ner brädan under cykeln innan jag landar i vattnet. blir så ofta vatten i förknasarna då jag måste lägga den ner för att surfa.

blir kanske en tur till din ö nästa år.. iår får de bli hemåt västkusten å segla litte båt istället.
-
imponerande att ryggan och dina axlar håller! ett grymt vindfång måste de bli!
tycker det räcker med bagen på ryggen för att man ska va jäkligt seg efter några mil.jaja, får väl åsså slänga in en bild på hur brädan sitter på min moppe.
-
haha.. på väg.. va tvungen å tvätta å då va man ju tvungen å hitta på nåt undertiden. men nu så jäklar! lagom till de ska mojna e jag redo..
-
bara tillägga att jag tror inte det är månbga som älskar att hålla kurser, dom vill nog mkt hellre köra själva istället för att titta på.
precis som man inte har så kul på det sättet då man dyker som instruktör eller divemaster, man måste ju hela tiden vara på spänn om nåt skulle hända och utvärdera vad eleven gör..
desamma så njuter inte många skidåkare av att vara lärare istället för att åka själva.