Forumsvar skapade

Sida 327 av 336
  • pjoter

Medlem
    20 juni, 2004 vid 12:44 som svar på: Bästa kitesurfskolan!

fallskärm kan jag inget om så det lämnar jag men dykningen kan jag rätt bra. många om inte de flesta instruktörer är det på deltid. många gör det för att få rabatt och för att fylla luft gratis som annars kostar från 50:- och uppåt. dom som nu enbart jobbar inom dykning har en butik som dom sköter då det inte är kurser.
    detta skulle jag tro är ungefär som de flesta butiker med kite, spec de som har iko kurser.

sedan är ju kite så nytt. i början när dykningen kom så är jag rätt säker på att det var privatpersoner som håll kurser för att dra in lite extra pengar och för att visa folk vilken underbar värld som finns under vattnet. men genom åren har kraven ökat och nu finns det bara de olika organisationernas kurser kvar och man behöver visa upp certifikatet för att få fylla luft eller köpa/hyra grejer.
    tycker precis det låter som den väg kite e på väg nu genom iko.
    och jag tror inte priset kommer gå ner utan kvaliteten kommer öka istället.

• pjoter

Medlem
    20 juni, 2004 vid 11:44 som svar på: Bästa kitesurfskolan!

tycker helt klart man kan jämföra med andra yrken. ta t ex en snickare som ofta kan ha gått en gymnasieutbildning, en bilmekaniker likaså. många elektriker kan klara sig på gymnasieutbildning. iofs så utbildar sig väl många vidare på kurser mm inom jobbet men grunden är ju fortfarande inte högskolenivå. Om du tittar på en snickare som ska komma hem och göra ett arbete hos dig så har ju inte han så mkt dyrare verktyg än vad kiteutrustningen är och dessa håller myyyycket längre!!!
    Om du nu vill jämföra med nåt som iaf liknar detta lite så är det väl dykningen där priset legat rätt stilla dom sista iaf 10 åren trots att fler och fler dyker.
    En kurs ligger väl på runt 3000 å då tar dom in minst 5 pers. utrustingen/ pers kostar ungefär lika mycket som till kite om man ser till att man måste ha lite olika drakstorlekar. ser man till inkomsten så blir det minst 15000:-/kurs. en kurs kräver ca 40h och halva tiden är en divemaster med som inte tjänar mer än att han får gratis luft och lite rabatt på prylar.
    detta blir 375:-/h
    då har jag ändå räknat lågt. oxy i lysekil tar 3800:- för kurs och normalt är ungefär 8 deltagare. detta ger 30400:-
    = 760:-/h.
    och inom detta finns det ändå stor konkurrens och skolorna har funnits länge så dom har nog pressat priserna så gott det går.
    detta är bara en snabb uträkning så jag kan säkert ha missat en del men ungefär så stämmer den iaf.

• pjoter

Medlem
    19 juni, 2004 vid 22:29 som svar på: habo ganska tidigt imorrn sön?

vill nog hellre ha plattvatten och långgrunt men ska fundera lite.. har ju ditt nummer så jag kanske ringer å hör hur de ser ut.
    hare!

• pjoter

Medlem
    19 juni, 2004 vid 11:00 som svar på: någo som ska åka idag?

ok. då ses man där.
    nu går det inte å klaga på för lite blåst iaf. 10-13 på bron och 8-15 i bjärred/lomma.

• pjoter

Medlem
    19 juni, 2004 vid 10:38 som svar på: någo som ska åka idag?

vart ska ni va? vid bo01 alltså. har inte nån superkoll på hur de ser ut där å vet inte riktigt om jag vill springa runt i regnet å leta.

haha, precis när jag skrev detta inlägg så tittade solen in genom fönstret å när jag tittade ut så ven träden.. måste ju betyda nåt!

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 21:21 som svar på: VILKET JÄVLA MÅL!!”!

puttar han inte bort målvakten (gissar det e han med dom fina clownhandskarna), får man göra de?

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 21:14 som svar på: VILKET JÄVLA MÅL!!”!

vågsurfing på eurosport var mycket trevligare! smile.gif

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 16:42 som svar på: Nån som vet?

du vet att det är starten som klickar å inte nåt relä nånstans?
    har blitt lurad av det själv. när man satt i bilen lät det precis som den slog till men så var det inte.

annars kan jag för tillfället bara komma på en sak det kan vara.. nån har skruvat av toppen, fyllt cylindern med kemisk metall å skruvat dit den igen.. bara för att skoja med dig. wink.gif

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 13:35 som svar på: Näset (Konstant CAVOK)

valde en rätt bra dag att vara seg på känner jag. smile.gif
    fick ni nån åkning igår kväll?

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 13:32 som svar på: Danmark!!!

när man säljer så sätter man väl det pris man vill ha å tror man kan få. hade det vart överpris så hade väl inte bohn2fly ens funderat på den.
    men ibland får man ju som säljare få lite mindre pengar än vad man vill för att det ska bli en snabb affär.

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 13:26 som svar på: Butiker i Malmö?

hade jag vetat om det då så hade det mycket troligt blitt en affär men de skulle ju blåsa på eftermiddagen å den förra selen bestämde jag mig för att aldrig använda till kite igen så jag fick panika mig runt för att hitta nåt.. smile.gif

köpte faktiskt en sele hos mr robban. inte så mkt erfarenheter av olika men kört lite med den å den sitter faktiskt skitskönt! å bara 600:- kostade den.

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 13:16 som svar på: No comment….

HAHAHA!!
    e det du som bjudit 5.99 för den?

satt å kollade bilderna noga å tror nästan jag kan lyckas bygga en sån. har en kompis med gassvets som borde kunna hjälpa mig.

Ska bygga å utprova nästa v. om testerna går som planerat så kan ni beställa från mig för en struntsumma. Tror mycket på konstruktionen! Den perfekta trainer och högvindskiten..

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 10:35 som svar på: Butiker i Malmö?

Jag var på kitepower förra veckan för att köpa sele och dom hade mer eller mindre lagt butiken på is. tog bara hem grejer på beställning.

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 09:45 som svar på: Nån som vet?

testa det som dom ovan sagt, först batteriet om du inte gjort det. ladda och mät det så inte en cell eller flera celler har gett upp. sen byt både plus och jord till startmotorn. lättast är att köpa nån/några m fet stereoströmkabel typ 16mm2.

• pjoter

Medlem
    18 juni, 2004 vid 01:39 som svar på: Bögsex är OK i JP enligt Kävlinge polisen………

mister roger. jag tror du har en liten gaykille inom dig som vill ut.. det brukar va så med dom som har mest fördomar.
    men de klart, kan inte va lätt å va en sån feg kis så du inte ens vågar skaffa ett konto på ett nätforum där man kan ta vilket namn man vill. vågar du ens hämta posten i hallen?

Sida 327 av 336
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications