pjoter
Forumsvar skapade
-
tycker detta var något lustigt MEN borde faktiskt skapas ett off-offtopic forum. sådana här inlägg passar inte riktigt här faktiskt! här ska det ju diskuteras sådana saker som inte passar in i något av de andra forumen men som ändå ligger på en viss nivå av rimlighet. på de andra forumen jag brukat vara på (björnes vänner, bygg din egen båt av papp mm) så gäller en utanförmarginal på 35%. Ligger det inom denna gräns men ändå utanför resten så passar det in i offtopic. men för de som ligger utanför detta så ska det finnas ett off-offtopic. eller så får man faktiskt gå till ett annat forum som är mer lämpad för denna sortens frågor.
mvh Peter gnällsson
-
Svar till:
HAHAHAHAHA!!!!
Satte huvet på spiken där!![/ QUOTE ]
håller med!
-
han gör precis vad han känner för dom dagarna han kan göra vad han känner för… ? blev han sugen på at kitea efter fallskärmsfallet så hade nog inte det gått så bra…
tycker dock synd om fruga å barn..men det är fascinerande med såna människor iaf!
-
får man inte ut en bräda alltså??
fan man får ju ut en rc helikopter om det kan ses som nåt oförutsett. känns inte mer oförutsett å kvadda en heli än å bli av med en bräda.. -
satte min radiostyrda vågsurfare i tång i höstas så den försvann utåt vatten. Detta var vid stranden som e mellan lomma å malmö å den e ju inte helt kort.. (iaf inte i en bohuslänings mått).
efter 1 mån ungefär råkade jag hitta den då jag gick längs stranden. den va ungefär 40cm lång å låg inrullad i sjögräset..
Baa man har hoppet kvar så kan man hitta allt!! -
ted, jag e ju åsså en nerflyttad u-a gosse.
vi får ta å köra ihop nångång. -
kiten måste väl vara lika seg men i förhållande till dom kitear han behöver för att vara ute i lite vind så e den snabb. alltså finns bara alternativet att banta ner sig til 40 kg om man vill ha snabba drakar..
-väl..? -
Svar till:
det är ju helt en smaksak omöjligt att säga vilka som är bäst, somliga vill ju ha breda, andra smala, vissa vill ha med hålfot andra inte!
testa[/ QUOTE ]
märkliga kondomer!!!
-
Inom dykningen använder man ju såna som är riktigt täta. (tål iaf ner tlll 30 -40m utan problem). Det finns många som bygger själv och dom funkar bra. det är inte särskilt svårt att få det tätt bara man är nogrann.
en klassisk konstruktion är att man använder ett vanligt pvc-rör som grund å sen lägger plexiplattor på var sida. det ena kan silikonas fast och det andra kan sättas mot en fläns med skruvar. sedan gör man ett spår till en o-ring innanför dessa. håller fint. hållar till kameran kan göra av en skena som limmas fast inne i huset och så sätts en motsvarande del i kamerans stativfäste. det enda problemet egentligen är knapparna. man kan ju sätta på kameran innan den stoppas in i huset så behövs endast en knapp, på/av. eller till surf kanske det behövs zoom oxå vilket ger 2 knappar till. Lösningen på detta beror såklart på modell men lättast kan vara en vridstav in från sidan som trycker på knapparna. denna tätas med en o-ring i huset.
sen får man såklart testa detta hus ordentligt innan kameran stoppas i. fyll det med skrot och släpp ner det till 10-15m:s djup. håller det för det så tål det mkt! såvida ni inte ska stå precis under en jättevåg som bryter.. men för svenska förhållanden så…
sök på uv hus till dykning så hittar ni massa tips med bilder å så. -
Så, nu har jag iaf köpt en kite å om den e bra eller inte får jag väl se, annars får jag sälja å köpa nåt annat. blev en fuel 13 -03 istället. har väl högre AR tal å så men skulle väl tro att man kan lära sig på den. tjänade iaf 1m2. om det nu spelar nån roll pga troligtvis lite annan form på kite.
-
jo jag har märkt det…
antingen e det för att dom bor här nere där det e varmt å gott eller så e det för att dom e klena som dom sökt sig hit..
vilket fall som så betyder väl båda att jag antingen e en klenis eller håller på att bli…. -
Snälla??
då vet jag inte om det e rätt grej för mig, jag tänkte börja för att alla kiteare verkar så hårda.Jo jag håller helt med dig om att det hade vart bättre å gått kurs å köpt efter. men med ens vanliga otur så kommer man inte hitta nåt på länge då.
Har faktiskt tittat efter kiteare då jag vart på stränderna å så men faktiskt inte sett en enda. vet inte om det är för att det blåst fel eller om dom här nere e lite klena..
-
e det nån skillnad på den ni pratar om och den här?
kostar 400:-finns på http://www.kajtech.nu >accesories >Wichard
-
precis roland.
då jag inte är rik som ett troll så måste jag leta grejor för att komma ganska billigt undan å jag vill inte ha ett uppehåll på ett par veckor efter att jag gått en kurs bara för att jag saknar grejor, då har man ju glömt bort det man lärt sig. Ska gå kurs om 2v.
Då jag tycker skidor, snowboard, wakeboard å inlines e skitkul så anser jag risken att jag ska tycka det här e pest rätt liten så jag behöver nog inte gå en kurs för att se om det är värt att köpa grejor.
Då vill jag ha dom liggandes så jag kan ut å köra så fort som möjligt efter kurs.