poopzilla
Forumsvar skapade
- 
 - 
Robbie Naish skall vara där oxå enligt reklamen. Kolla bif. PDF.
 - 
Har en Radar 125. Tjejen använder som nybörjarbräda och jag som lättvindsbräda. Det jag tycker är utmärkande för den är att den är otroligt bekväm att segla, går stadigt i chop och är lätt att gippa med. Kan tänka mig att Crossen är mer lämpad för skutt och trick, medan Radarn plockar sina poäng på halvvinden.
 - 
Har varit på Paros ngra år och kan rekommendera detta. Förra året var vinden inte så bra men tidigare år har det varit OK. Mest plattvattensegling. Bra strand, 2 uthyrningar en surfshop (inte vid stranden), hyffsade bussförbindelser till dom 2 större städerna. Bra mataffärer. Trevlig ö allt som allt.
Kom hem från Karpathos för en vecka sen och här är seglingen bättre och hårdare, körde sällan över 4,7. Har man med sig en flickvän som inte surfar är det dock inte lika bra som Paros. Mindre att göra i anslutning till surfet och hon ser inte röken av dig för att du är på vattnet tills du stapplar hem och lägger dig och sover med värkande kropp.
Förhållandet viktigt = Paros
Surfet viktigt = Karpathos - 
Ahh… Provade nya utrustningen vid Björkvik igår kväll mellan 8 och 9. Bara man kom ut en bit så fick man plana med råge, fast vi snackar 7,7 och 125 liters bräda förståss (Mistral Radar 125. Verkar skön så här efter första repan). Precis vad jag behövde efter några sjukt hektiska dagar på jobbet.
 - 
Snyggast och snabbast i Sverige, tror jag minsann. Bara en grej: Tänk på copyrighten för bilderna på startsidan, skulle det vara så att ni inte har rättighetrna till dessa så byt mot egna och sätt samtidigt lite lokal prägel på ingången.
 - 
Roddmaskin (om du har tillgång till gym) rekommenderas varmt utöver vad som redan sagts ang trim av segel och tampar.
 - 
Leta upp någon som kan instruera dig alt. gå en kurs. Dina problem kan bero på en massa olika grejor, svårt att avgöra utan att ha sett dig i action. Någonting att börja fundera över kan vara hur du placerar fötterna och vilket tryck du lägger på dom. Kolla i engelska Windsurfing Magazines senaste nummer, där finns det en artikel om hur man går från stor till liten bräda, där kan du kanske få några idéer. Nöt vidare och lycka till.
 - 
Leta upp någon som kan instruera dig alt. gå en kurs. Dina problem kan bero på en massa olika grejor, svårt att avgöra utan att ha sett dig i action. Någonting att börja fundera över kan vara hur du placerar fötterna och vilket tryck du lägger på dom. Kolla i engelska Windsurfing Magazines senaste nummer, där finns det en artikel om hur man går från stor till liten bräda, där kan du kanske få några idéer.
 - 
poopzilla
Medlem13 maj, 2002 vid 10:55 som svar på: Sputnik 275, 100L – funkar som semi-nybörjarbräda?Har en sån själv (Till salu. Om du vill ha ett till pris att jämföra med så är det bara att maila mig). Jag tror nog att du kan gå över till denna bräda även om det idag finns bättre brädor att utvecklas på. Har för mig att dessa brädor benämndes som ”Dedicated Slalom Boards”, DSB, alltså rena slalombrädor. I gipparna får man trycka i lite mer med bakfoten för att få runt brädan. Tycker fortfarande att den känns snabb när man rejsar med andra som har nyare brädor. Den gillar plattare vatten. Ganska stryktålig jämfört med nyare racebrädor. Tycker du det är roligare att rejsa än att tricka samt att budgeten är skral så skulle jag slå till, förutsatt att du fått ett bra pris förståss.
 - 
Hmmm… Jag tyckte nog att det redan var ett bra pris map. vad liknande Duetter går för (förvisso körklara), men å andra sidan så har jag ju inte fått den såld efter några tafatta försök på nätet.
Vi säger så här: om jag inte fått den såld innom en vecka till det pris jag tänkt så får du den för 4000:- men där går nog smärtgränsen, sen blir jag nog tvungen att fixa min gamla ögonsten själv.
 - 
Kolla in Lonely Planets sida om infektioner, täcker det mesta. För övrigt är en bra källa för tips angående resor till konstiga ställen.
 - 
Stämmer alldeles precis, med den motorn kommer man ingen vart i dagsläget. Om man inte är händig och kan fixa själv så får man vara beredd på att lägga ner några tusenlappar till för att få motorn fixad, alternativt utbytt (en beg B20 på skroten kostar mellan 1500 – 2500:-) + att fixa bromsarna och annat som kan ha uppstått under tiden den stått avställd. Om man inte är den händige typen så skall man nog titta efter en annan bil, men som sagt: när den väl är fixad så har man en jävligt cool bil att åka runt i. Glömde kameran i helgen, skall se om jag kan låna med mig den idag eller imorgon istället.
 - 
Har du någon vägbeskrivning till Skälåker? Hur är riggning och parkering?
 - 
Bilen kräver meck innan besiktning. Den har stått avställd ett par år, så man får förmoda att ett och annat behöver fixas. Det jag vet är att bakbromsarna tar ojämnt (2:a på besiktningen) och att det inte är något komp i två av cylindrarna (kan vara ventiler som hängt sig). Bakbromsarna var enda anmärkning när jag besiktigade den senast. När allt är fixat så har du en bil som knäcker det mesta. Den är fö. skattebefriad eftersom det är en veteranbil, har även en helt OK stereo samt takräcke. Skall du vara först ut i vågorna på Torö åker du bara ner kvällen innan och campar i bilen. 2 pers ligger raklång där bak.
 
