rabbit
Forumsvar skapade
-
rabbit
Medlem30 september, 2005 vid 11:10 som svar på: Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001Låter ju klockrent!
Jag funderade på, exakt var det ligger?”Det är bara att fortsätta vägen från E4an och istället för svänga höger in mot lillis kör man vidare några km och svänger där det står en skylt laxviken /ALF”
Mao närmare umeå, längs med kustvägen, men innan bettnäs?
-
rabbit
Medlem29 september, 2005 vid 22:05 som svar på: Lillis idag uppdaterad med bilder från idag 051001Hur är botten i laxviken då? Stenar ibland bryten?
-
Svar till:
Vet inte om jag missuppfattat det mesta men när man läser trådar innehållande Dunken så genom lyser ett vist Dissande!! vad an detta vad har jag missat på åren borta från sporten?? Dunken är ju helgrymm ju…
[/ QUOTE ]
Hehe.. Jag har ingen aning om vad mer du läst men mina inlägg i denna tråden bör läsas med flera portioner ironi och ämnar främst att driva med gemene windsurfarens prylhets.
Mao om någon är bättre så beror det på grejorna, och inte på seglaren/surfaren vilket dock torde vara den korrekta analysen.
Istället för att träna teknik, öka muskelmassa(procentuellt), fixa inställningarna på brädan och lära sig rigga korrekt så ställer man istället förhoppningarna på nya grejor.
Kolla tex på den här bilden från Holland.
Det är liksom inget snack om vem som är elit-idrottaren…
Jag är personligen övertygad om att dunken varit ”competitive” på en f2-axxis från ’97 med passande segel.
Men med den attityden har man ju inget att skylla på själv liksom…

-
Nu är jag ju ingen expert men jag har läst en del tester, eftersom jag är sugen på en vågbräda, och hade jag vägt 55 kg så hade jag köpt en evo 70 på en gång.
Nu väger jag 80kg så jag måste väl minst ha en 80ltrs bräda eller flytta någonstans där det blåser mer.
Mao så skjuter jag upp det köpet tills jag bor någonstans där jag verkligen behöver en vågbräda.
Å andra sidan lär du väl inte få någon evo för 3000 spänn…
Hmm, det här inlägget förlorar relevans i samma takt som bokstäverna kryper fram.
Kanske kan det hjälpa till att hålla tråden högt uppe så någon som vet nåt råkar se den och skriver nåt vettigt!
-
Värt att nämnas är att vid jämförelse med de tester jag är van att läsa, dvs tex skidor/pjäxor/bindningar och klätterskor, så är testerna i både Boards och Windsurfer av OTROLIGT hög klass.
Nåväl, säger detta mer om de sämre testerna eller?
Jag upplever att man får ganska mycket information ifrån tex Boards tester av att tolka deras subjektiva åsikter och kommentarer, dvs av att läsa texten några gånger istället för att stirra sig blind på grafer och liknande ”vetenskapliga” klassificeringar/avslutande uttalanden om ”sanningen” kring en specifik bräda eller segel.
Konkreta uttalanden i ett test är i princip irrelevant eftersom det är ett test och inte en kontrollerad mätning och man bör inte förväxla kartan med verkligheten.
Därmed inte sagt att mätningar inte är relevanta för kvantifierbara detaljer men de är ju inte så många…
-
Jag, som anser att termen brädsegling är korrekt för allt som har centerbord och brukar använda windsurfing om mindre brädor, vet inte riktigt var jag skall ta vägen…

Den där tingesten bör ej få kallas ”windsurfer”!, den är faan för stor för att vara brädsegling!
Stå-segelbåt? (hmm finns det inte nåt på tyska? ”steh-segel”?), windsurfer är det INTE!

-
Svar till:
Förutom allt skummt med brädor och landsbeteckning, ser han inte ut att köra med väldigt långa hängseletampar?

/björn[/ QUOTE ]
Det ser misstänkt ut, får man använda custom-tampar?

-
Ja, kanske det…
Vad det än är så ser det väldigt tunnt ut på bilden.
Man tycker det borde vara angivet om det nu är så att alla skall köra produktionsbrädor.
-
Kör dunkerbeck på proof custom brädor medan dom andra tvingas köra med serietillverkade brädor eller?
Han verkar ju inte ha någon brädsponsor?
Jmfr; (E-11, North Sails) med (USA-34, F2/ North Sails)
-
Sjysst film!
Tack faan. -
Svar till:
Kan det vara en massa föroreningar i fituna vattnet?
[/ QUOTE ]
Eller har du aggressiv fotsvett?

-
Svar till:
Någon smart person kanske kan uppfinna någon sorts liftsystem??
[/ QUOTE ]
Bästa jävla ideén hittils!
Äntligen får man en chans att fokusera på det viktiga, dvs att åka fort, och kan helt koncentrera sig på det istället för en massa onaturliga manövrar och tjafs!Så ÄR det.
-
rabbit
Medlem22 september, 2005 vid 15:59 som svar på: PWA Racing död? Hyeres inställt, Slalom 42 på SyltDetta hittade jag på starboards forum, appropå reglerna:
Svar till:
PWA ANNOUNCE SLALOM 42
As the driving force in professional windsurfing, the PWA has taken the lead in the development of Racing by introducing a brand-new racing discipline called “SLALOM 42”. It’s fast, dynamic and high-profile: racing has never looked so good.
SLALOM 42 is a completely new action-packed racing discipline, adapted specifically to each location for maximum exposure to both crowd and media. This means the racecourse ideally is laid out as close to the beach as possible, providing high-speed action right in front of the spectators and cameras.
Depending on the conditions, fast and furious downwind racing will be the prime format, including long distance and full fleet slalom courses. Should conditions demand however, more upwind oriented courses will still enable racing in even the lightest winds.
Each sailor is allowed to register four sails and two boards per event. The sails are to be chosen from the PWA sail registration list (maximum 12.5m), while boards are to be selected from the ISAF registered board lists for production boards (maximum width 100.5cm). Racing takes place in practically all conditions, whether there’s a light breeze or a raging storm, making it crucial for contestants to choose their equipment wisely.
The restrictions on equipment will create equality among the competitors, leveling the field so that newcomers and seasoned pros can compete fairly, side by side.
The premier SLALOM 42 events this year will be in Sylt, Germany and Almanarre, France. Both locations have a long and exciting history of racing close to the beach. SLALOM 42 kicks off end of September, when the world’s top racers take over the notoriously windy island of Sylt to fight it out for a spot on the podium in this spectacular new discipline.
Stay tuned for more information on http://www.pwaworldtour.com
[/ QUOTE ]
källa: http://www.star-board.com/forum/starbulletin/read.asp?ID=4706&t=2005524201435 -
Atan är väl ett stort franskt märke som gjort dyk-våtdräkter länge av hög kvalitet?
Dvs inte okänt…Eller är jag ute och cyklar?

