Forumsvar skapade

Sida 104 av 142
  • sailortrash

Medlem
    23 augusti, 2014 vid 09:20 som svar på: Gotlandsvarning – ställ in era möten!

ja jag vill se! kanske blir det gotland istället för öland nästa gång…

• sailortrash

Medlem
    22 augusti, 2014 vid 10:28 som svar på: För mycket tryck på bakre foten – hur trimma?

hej

jag tror det handlar om var hängseletamparna sitter. ett trix är att kroka ur när du har båda stropparna i och det är full planing. då kommer seglet flytta sig så att du får jämt drag i båda händerna, och då kan du uppskatta om seglet vill fram eller bak (i längsled). vill det fram så kan du flytta tamparna bak en aning och vice versa.

det kan också vara för korta tampar, att du inte kommer ner i position riktigt. då borde du även känna att risken för kastfall är närvarande. om jag t.ex kör med sittsele med en bom som jag normalt använder till midjesele brukar jag uppleva det som du beskriver, att man bara kör med bakbenet (+ att det känns som man har kass möjlighet att parera kastfall på slören). jag tycker överlag att slalombrädor kräver ganska långa tampar oavsett om man kör sitt eller midejsele.

• sailortrash

Medlem
    22 augusti, 2014 vid 08:11 som svar på: Lite bilder från Grönhögen tidigare i veckan.

det ser grymt grymt fint ut där nere…

• sailortrash

Medlem
    22 augusti, 2014 vid 07:43 som svar på: När körde du senast?

jag tyckte det såg ut som en batmanbräda…men det kanske är en spiderman bräda…i vilket fall undrar jag vad det är för ngt…ser ju hel skum ut..?

är den typ tillverkad för en specific vänstergående våg eller var du på ett surfmuseum och fotade..

?

• sailortrash

Medlem
    21 augusti, 2014 vid 10:28 som svar på: När körde du senast?

vas is dass?

• sailortrash

Medlem
    20 augusti, 2014 vid 12:56 som svar på: Surf vid kapellskär

Med klubbhuset menar du där det är fik och loppis nu?

• sailortrash

Medlem
    20 augusti, 2014 vid 06:40 som svar på: Surf vid kapellskär

@stoorfaen 726603 wrote:

Det blev 12 gubbs på vattnet igår, du får hänga på nästa gång!

när var ni där? jag var där mellan 11.30 och 13.30 och då var jag själv med brorsan..grymt fin vind dock..

• sailortrash

Medlem
    19 augusti, 2014 vid 18:45 som svar på: Stockholm

Viva mätstationen vid Kapellskär mätte 9-18 m/S kl 15.00…innan dess fick jag trevlig 7.5 åkning fram till kl 13.30. Sydväst…

• sailortrash

Medlem
    18 augusti, 2014 vid 19:28 som svar på: Försäkring på brädan – dårskap

Ja småbåt är bra. Speciellt eftersom du också är ansvarsförsäkrad då…ifall du kör in i ngn eller ngt

• sailortrash

Medlem
    18 augusti, 2014 vid 09:44 som svar på: Val av bräda

vill du plana i 4 m/s (vilket är astråkigt tycker jag) och ändå köra samma grejer upp till 10 m/s så ska du köpa en formula och en 11 m2. om du är riktigt hetsig och vill komma ut i verkligen 4 m/s så ska du även ha en 12 m2. brädan och fenan funkar neråt 8-9 m2…men sen blir brädan för stor.

har jag stadiga 5 m/s så sticker jag ut på min formula. den utrustningen är ca 10 år, moderna grejer går igång lite tidigare och har diverse andra fördelar. det brukar ge mig ca 20 dgr på vattnet. min 125 l freeride och 7.5 brukar ge mellan 5-10 dgr..mellan april till typ november..jag är normalt aktiv skulle jag säga…åker runt i bli i bland och försöker sno en dag på helgen trots familjens sura miner…

• sailortrash

Medlem
    18 augusti, 2014 vid 09:38 som svar på: Stockholm

du med vecken i seglet..

ja med 99% sannolikhet beror vecken på de där 4 cm…skaffa ett trimmgrepp för 100:- eller dra en ögla runt hängselekroken.

Le Viuex:

jag räknar med freeride på Trälis ikväll (kanske formula dock), imorrn runt lunch på på onsdag…kanske 7.5 på tisdag onsdag men prognosen säger ju tillochmed 6.5…jag plockar nog med 100 litarn lilla riggpaktet också. jag kommer utgå ifrån Brevik om det blåser bra, kommer vi cs på vattnet tror du?

jag måste hämta från dagis 15.00….

ni söderbor har ju fina proggar…hade jag haft möjlighet hade jag åkt till nynäs..kanske blir det kapellskär istället…

/No work team…

• sailortrash

Medlem
    17 augusti, 2014 vid 18:36 som svar på: Gotlandsvarning – ställ in era möten!

Alltså…det blir ju svårt att hämta på dagis kl 15.00 om man åker till Gotland…

• sailortrash

Medlem
    17 augusti, 2014 vid 13:08 som svar på: Gotlandsvarning – ställ in era möten!

Skåne eller Dalarna fick du trillingar eller femlingar…

• sailortrash

Medlem
    17 augusti, 2014 vid 07:01 som svar på: Stockholm

kanske kapellskär ngn gång i nästa vecka, mån/tis/onsdag?

ngn som är på, ska dit? kan ju bli en 5.3 dag om man har lite flyt…

• sailortrash

Medlem
    17 augusti, 2014 vid 06:59 som svar på: Gotlandsvarning – ställ in era möten!

@Svenne 726352 wrote:

Du kommer att få segla tills du får skavsår i rövhålet. Jag har sålt allt jag äger. 🙂

Boxarna?..

but why?

har du fått trillingar eller…?

Sida 104 av 142
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications