Forumsvar skapade

Sida 112 av 142
  • sailortrash

Medlem
    10 april, 2014 vid 08:26 som svar på: Floating Bridge SR-520, Seattle

har inte ngn självmordsbenägen kitare hoppat över rusningtrafiken där än? skulle bli en rätt ok flygtur antagligen…

• sailortrash

Medlem
    8 april, 2014 vid 17:56 som svar på: Floating Bridge SR-520, Seattle

ok

det där ser ju ut som första brädan över 60 knop typ…

• sailortrash

Medlem
    5 april, 2014 vid 19:09 som svar på: Stockholm

I Österskär var det väldigt bra drag i vinden. Svag grund, men ca 10 i byarna. Inga problem att hålla planing direkt…snarare att hålla seglet då det var premiär för i år

• sailortrash

Medlem
    3 april, 2014 vid 11:42 som svar på: Bussen

problemet är väl snarare att bli av med förbränningsgaserna så man inte blir kolmonoxidförgiftad, så man får väl rensa skorstenen ngn gång ibland

• sailortrash

Medlem
    3 april, 2014 vid 09:41 som svar på: var är bästa stället att lära sig kita i sthlm?

hej

låter bra, tack för tippsen.

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2014 vid 18:58 som svar på: Bussen

Ha!
    Helt rätt, kan man göra det så gör man det. Bra att du skippade ekolodet allafall…

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2014 vid 09:36 som svar på: Slutsurfat i Klagshamn

men är inte det lite trist att tappa vågorna då?

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2014 vid 07:58 som svar på: Bussen

varför inte bara el-filt och bilbatteri=)

hatten av för din buss, tysk perfektion i alla detaljer måste jag säga.

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2014 vid 07:56 som svar på: Behöver tips inför köp av min första Formula

en snubbe där jag brukar segla skaffade en ”wide”-modell och hade väldigt svårt att få igång brädan, trots rekommenderad fena. han tyckte sin äldre starboard 160 (2006-2008 modllen) var mkt bättre för hans behov (rekreation) och sålde den. De tog ju även bort widemodellen och gick tillbaks till lite mindre bred häck, jag tror inte han var ensam om att tycka den klibbade sig fast i vattnet. Flera tillverkare det året gjorde brädor med upp till 90 bred häck. året efter gick alla vad jag vet tillbaks till runt 83-85 i bredd.

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2014 vid 07:45 som svar på: Slutsurfat i Klagshamn

alltså…minst en surfklubb i varje naturreservat, så garanteras att området behåller sitt värde. Även rödlistade arter kan i många fall tolererar en stuga och lite flaggstänger.

=)

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2014 vid 07:43 som svar på: Slutsurfat i Klagshamn

det är en trist inställning och rätt opragmatiskt hos gröna ivrare. en levande surfklubb är ju kanske att föredra framför lyxbostäder, gallerior, spa eller annat trams som genererar mer pengar än ett gäng vindusrfare. på sås sätt ges ett alibi till bevarande av natursköna områden, eftersom vindusrfing ändå måste klassas som en aktivitet med minimal miljöpåverkan, allafall i sitt utövande.

dessutom är ju många surfare rätt aktiva när det gäller att plocka skit från stränder, klippa vass och på så sätt inte bara hålla lite rent och snyggt, utan även hindra igenväxning och dylikt som annars skulle ske (alt. att komun betalar ngn entrepenör för att röja upp igenväxta ställen). Igenväxning är ett stort hot mot viktiga naturtyper, spec. strandängar och sånt, eftersom de tidigare hölls öppna via boskap.

det är definitivt ett win win att ha surfare som okuperar fina naturområden. alternativet är ju som alltid, ngn form av kommersiell exploatering för eller senare.

• sailortrash

Medlem
    1 april, 2014 vid 12:32 som svar på: Slutsurfat i Klagshamn

jo…april april låter inte omöjligt. paddor lever inte i havet, och verkligen inte i saltvatten. borde inte behövas stänga av stället direkt. de är inte beroende av kusten som fåglar är. ett större problem för paddorna är snarare föräldrar som låter barn fånga paddor, ta hem och stoppa i akvarium där de oneklig dör efter ett slag

• sailortrash

Medlem
    1 april, 2014 vid 07:30 som svar på: Brädlagningskurs a.k.a. Tupperware-party i epoxi

till Svenne:

det vore inte dumt om man via din sida kunde köpa fler kringgrejer för brädbygga och lagning. typ små luftsugar/lågwattiga pumpar så man kan bygga mindre vakumpåsar. ngn pryl för skära till frigolit skulle itne heller va dumt..och 2k lack till halkskyddet..(vilket du kanske har men inte säljer via sidan..?)

min upplevelse är att man får scouta runt i alla martin timellaffärer och ändå modda alla utrustning för att komma dit man vill…vilket är lite McGyver såklart men som de säger…bra utrustning är halva jobbet..och jag har gjort många oestetiska lagningar.

vet inte om du har möjligthet till det eller om det skulle bli för dyrt att lagerhålla, men GREAT skulle det vara för de som itne kan låta bli att sätta sågen i gamla brädor och testa ngt nytt..

vill också passa på att berömma för din opartiskhet och frikostighet när det gäller att ge råd. jag tror att du och din bussiness vinner på det i längden dock.

• sailortrash

Medlem
    30 mars, 2014 vid 18:27 som svar på: Lagning utan estetiska förtecken…?

Varför valde du att lägga softpad på den?

• sailortrash

Medlem
    29 mars, 2014 vid 18:09 som svar på: Behövs sjögräsfena vid Haga Park?

Om solen lyser så ser man de. Som gröna fläckar…när det är mörkt är det lite knepigare

Sida 112 av 142
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications