sailortrash
Forumsvar skapade
-
Skulle verkligen vilja prova en sådan där…borde finnas ett demo-ex i sthlms trakten..
-
Rad ja…försökte googla upp den där sidan men den var i te lätt att hitta. Jag har sett hans brädor in action på Öland…ser tokgrymma ut
-
Hur mkt extra får man ut av kol jämfört med T.ex Wood sandwich eller epoxi singelshot? Är inte kol egentlige. Tyngre än glas T. Ex…?
-
Vad kostar en custombyggd bräda
? Fabriksbrädor är ju inte direkt billiga -
Ja den där på beli verkar riktigt schysst…skulle vilja ha den i 120-130 l bara…
-
Är intresserad en ny formulabräda. Är det ngn som ska sälja inför de nya modellerna 2014? Även intresserad av 11m rigg samt lättvindsfena.
0707304770
-
Ser ju inte fantastiskt smidigt ut direkt…
-
sailortrash
Medlem28 juni, 2013 vid 08:55 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!Ingen som har en hifly madd twinzer i ngt garage som inte används?
-
Vad är det för ngt…en sup med segel?
-
hmm…jag vet ärligt inte om det är inspirerande eller avskräckande att se ett garagbygge av den här kvalitén…eller snarare proffsbygge att döma av resultatet. utöver att det var väldigt många moment i själva byggandet så ser ju ”garaget” och din utrustning snarare ut som en minifabrik…förutom bromsskivan, men de kanske använder bromsskivor för att stabilisera skumplasten i cobrafabrikerna också..
normalt så är ju bra verktyg halva jobbet…efter denna film har jag insett att det är ingen ide att ens försöka bygga en bräda i mitt trånga förråd tyvärr..
vad kostar kalaset i material?
-
ja hifly madd eller vad den hette…skulle gärna prova en sådan…ingen som har en gammal rackare till salu?
varför ska twinzer vara förbehållen de små volymerna…?
-
Man får bättre grepp och kan köra på grunt vatten. Bättre manöver också…
-
sailortrash
Medlem25 juni, 2013 vid 15:49 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!Söker gippvänlig bräda runt 70 bred. Max 5000:-… Inga stryktåliga matrial.
-
har inte kört den på några år,men det är ingen nybörjar kite direkt. tvivlar på att ngn skulle betala ngt för den idag, men den duger som slit och släng snökite.. den används för lite för att det ska vara värt att fixa den
speed 2 -05:a tror jag. uppenbarligen gjordes den i 10 eftersom jag har en..gul och svart.
-
Speed är en closed cell foil…