Forumsvar skapade

Sida 125 av 142
  • sailortrash

Medlem
    27 maj, 2013 vid 07:54 som svar på: Korta av formula fena

köp ett större segel istället…behåll fenorna som reserv. eller köp en deep-tuttle fena som passar seglet, typ 50 cm.

jag körde ett slag på 8.5 på min formula. tro mig, brädan kommer inte till sin rätt med mindre än 11.0

• sailortrash

Medlem
    19 maj, 2013 vid 18:57 som svar på: Renovera skrovet:dingar och spindelnätssprickor

Vill du lägga lack eller färg på lagningen bör det ju slipas…jag gör det allafall. Ytterligare ett skikt mot slitage och vatten

• sailortrash

Medlem
    19 maj, 2013 vid 18:17 som svar på: Renovera skrovet:dingar och spindelnätssprickor

Den glasfiberspackel jag känner till är styrenbaserad och grön. Den borde ju enligt ovan inlägg inte läggas direkt på frigoliten. Den är dessutom mkt tyngre än pp100, och microarmeringen dålig. Den håller inte ensam utan måste kompletteras med väv. Men det ska, tycker jag, alla större spackeljobb göras. Kan man köpa färdigblandad filler är väl det bäst, personligen tycker jag microballomger är svåra att dosera. Men jag gör inte mer än kanske 2 lagningar per år heller.

• sailortrash

Medlem
    19 maj, 2013 vid 14:45 som svar på: Renovera skrovet:dingar och spindelnätssprickor

Svenne må stå för regelboken…men mkt annat funkar. Men epoxibaserade spackel och lamineringar är det som gäller eftersom skumkärnan smälter av den andra smörjan. Men det är ju inte alltid men behöver ta sig ner till skumkärnan…

• sailortrash

Medlem
    18 maj, 2013 vid 17:49 som svar på: Renovera skrovet:dingar och spindelnätssprickor

En ltd-bräda är alltid värd att laga, och är den från 2005 garanterat rolig i lättvind. Dessutom bra att öva på om du skulle sabba en dyr bräda senare. Men ta inte för hårt på sprickorna..dingarna skulle jag fyllt igen med plastic padding eller glasfiber spackel. Sen skulle jag lagt en stor bit glasfiberväv ovanpå. Eventuellt två men minst så att du har 5 cm runt kanterna på dingen. Jag har använt watskis epoxi. Den är lite trögflytande och känslig för hur du doserar med härdare.men doserar du rätt blir det verkligen stenhårt och väldigt lätt att slipa ner bra. Men den är för dyr så jag har precis beställt av primenta och ska prova dem.
    OBS. Att det är skillnad på glasfibermatta och väv. Jag har visserligen lyckats dränka en bit matta med epoxi och fått det hårt, men det är inget jag rekommenderar. Men om du besöker Svenne borde du få med dig rätt information hem. Lycka till

• sailortrash

Medlem
    17 maj, 2013 vid 16:34 som svar på: Renovera skrovet:dingar och spindelnätssprickor

Vad är det för skrov?

• sailortrash

Medlem
    14 maj, 2013 vid 07:51 som svar på: Haga fyndruta

Kan tänka mig att sl1 är tokgrym. Gör de en formula så kommer jag nog köpa en sån

• sailortrash

Medlem
    14 maj, 2013 vid 07:49 som svar på: Haga fyndruta

…år man leta efter…

• sailortrash

Medlem
    14 maj, 2013 vid 07:48 som svar på: Haga fyndruta

Om ngn vill bli av med grejer så är det bara att skrika till. Jag kommer med släp på 2 röda. Det är inte för inte jag kallar mg sailortrash…

På tal om ahd så är det en vanlig bräda i Sthlm, mkt tack vare bicless kan jag tänka. Allafall fast forward vilken jag själv köpte av bicless för 5-6 år sedan. Men den leverar fortfarande…skönare gippar f

• sailortrash

Medlem
    13 maj, 2013 vid 07:09 som svar på: Vindsurf i Täby?

det brukar alltid vara folk som kör i österskär annars, om du har bil

• sailortrash

Medlem
    12 maj, 2013 vid 09:02 som svar på: Haga fyndruta

nej då…det är bara jag som har slutat köpa.

förra året köpte jag 7 segel 2 brädor 5 fenor 8 stroppar en hängsele 1 bom…minst.

jag letar fortfarande efter en 12.0 samt en schysst slalombom…och ett fullrace 6.5 för speed..

och en ny formulabräda…

coh en liten quad…typ 90 l…

dessutom köpte jag en twin i butik nyligen..och sålde två segel förra säsongen..

bara för att jag måste fylla på spargrisen så börjar folk här på forumet sura

• sailortrash

Medlem
    12 maj, 2013 vid 07:01 som svar på: formula segel till reptile mast?

hej

CC menar jag Constant Curve…men att döma av andra trådar i detta forum om böjkurvor verkar ju det spela mindre roll.

Jag seglar ett Ka-formula.

jag gör så att jag mailar dem.

• sailortrash

Medlem
    8 maj, 2013 vid 18:50 som svar på: Kona CarbOne introduceras!

Carbone är en kona som man kan bära ensam ner till stranden…

• sailortrash

Medlem
    7 maj, 2013 vid 08:11 som svar på: Kristi Himmelsfärd på Haga Park

hade det inte vart båten som alltid ligger där kunde den där bilden lika gärna vart från fillipinerna eller nåt=)

• sailortrash

Medlem
    7 maj, 2013 vid 08:08 som svar på: Premiärsurf för många i Österskär idag söndag

österskär är bra på syd. jag tror trälhavsbadet/margretelundsbadet är kanske perfekt om man över på stropparna eftersom det blåser jämnare där. det är ju först när man börjar komma ut en bit från österskär då vattenspegeln blir större som det bli riktigt bra.

Sida 125 av 142
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications