Forumsvar skapade

Sida 126 av 142
  • sailortrash

Medlem
    7 maj, 2013 vid 08:03 som svar på: Mastfot vs chop

om du flyttar bak mastfoten får du mer tryck på fenan vilket kan va bra i hårdare vind. du får bättre kontroll på lyftet och minskar risken för spin out och tail dance. i lätt vind kan det ju va bra med mkt lyft, så då kan det vara lättare att plana upp om man har mastfoten längre fram. har du för mkt lyft kan det ju upplevas som att brädan dunkar i vattnet med jämna mellanrum. prova flytta den längst bak och se om den beter sig jämnare nästa gång det blåser på

• sailortrash

Medlem
    6 maj, 2013 vid 08:41 som svar på: Kristi Himmelsfärd på Haga Park

vem har planterat en palm?
    den var inte där sist…

• sailortrash

Medlem
    6 maj, 2013 vid 07:37 som svar på: Premiärsurf för många i Österskär idag söndag

österskär är bra på syd, sydost, öst och nordost. sydliga vindar ger pyttesmå vågor vilka är klart hanterbara. tveksamt om man ens kan kalla det chop, men det beror ju på vad man jämför med.
    på syd kan man köra långa kryssben från österskär vilket är nice. det ligger också en bana ute på trälhavet som är närmre österskär än brevik. syd blåser också rakt mot land.

vid väst är det väldigt byigt med totalplatt vatten. väst brukar funka för freeride, då det oftast brallar i rejält och man kan ligga och halvinda fram och tillbaka.

samma vid nord – kanske ännu plattare. fast det blir lä 30-50 meter från stranden så det kan va svårt att kryssa tillbaks. Nord är inte att rekommendera vid österskär.

Sydväst funkar men är byigt och blir lä på sina ställen. ganska dåligt brukar det vara vid sydväst tycker jag.

Träähavsbadet, lervik eller brevik funkar bättre än österskär vid sydväst och väst. brukar dock inte köra där så jag vet inte riktigt hur choppigt det kan vara.

Vid nord kan man åka över till svinning som ligger mittemot österskär och få pålandsvind. Stefan har lagt upp Svinninge som spot på ngn spotguide såg jag. östernäs eller ngt hette det..

• sailortrash

Medlem
    6 maj, 2013 vid 07:25 som svar på: Random pixlade foton från Österskär söndag morgon

ja här ser vi 2 sällsynta arter (borde vara rödlistade) i österskär..en 110 freeride l med 5.5 typ, och en jp fsw 120 med 6.1..

• sailortrash

Medlem
    2 maj, 2013 vid 18:06 som svar på: Premiärsurf för många i Österskär idag söndag

ska blåsa syd imorrn eftermiddag

• sailortrash

Medlem
    2 maj, 2013 vid 07:36 som svar på: Blocket Superstars

med tanke på vad nya brädor kostar kanske ngn desperat student nappar…
    man får ju erkänna att den är ruggigt snygg…

• sailortrash

Medlem
    9 april, 2013 vid 06:58 som svar på: Två snackiga ryssar och en fantastisk våg!

varför ska alla surfare snacka så mkt skit om gud och nature och allt…det där va fan bland det värre

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2013 vid 08:41 som svar på: Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

kan ju bli en riktig blockbuster om ni har tur…

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2013 vid 08:41 som svar på: Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

kanske dags för en ”surfare som hatar kvinnor”-tråd?

• sailortrash

Medlem
    2 april, 2013 vid 08:32 som svar på: Trasigt knä ….hjälp!!

jag har själv ett taskigt ledband på isidan av höger knä, vilket gör knät väldigt känsligt för vridmoment. det är helt, vad jag vet – borde märkt när det gått av annars, det jag blivit tilllsagd är att undvika att det går av till varje pris, för det blir bara sämre även om man opererar. därför har jag lagt av med all typ av av bollsport där man måste röra sig i sidled och riskera att trampa snett. vindsurfing tycker jag funkar riktigt bra, har aldrig fått ont inte ens efter flera timmar. snowboard funkar eftersom benen är låsta, samt skidor även om just skidro innebär en stor risk om jag ramlar. dock får jag ont om jag tar träningsuppehåll, då börjar det värka i en vecka eller två. det märks också att knät är slappar i viloläge..

för att sammanfatta tror jag att vindsurfing funkar bra med dåliga knän. så även om du åker på 3-4 års rehab så kan du nog komma tillbaks efter det. videon med proteskillen säger väl allt egentligen..

• sailortrash

Medlem
    26 mars, 2013 vid 09:10 som svar på: Formula master och böjkurvor!

skrivihop.nu

• sailortrash

Medlem
    26 mars, 2013 vid 09:09 som svar på: Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

är det detta som kallas näthat?

• sailortrash

Medlem
    25 mars, 2013 vid 09:22 som svar på: Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

va ska kvinnsen beskattas för då?

• sailortrash

Medlem
    22 mars, 2013 vid 09:11 som svar på: Formula master och böjkurvor!

det kommer gå…prova skadar aldrig

• sailortrash

Medlem
    19 mars, 2013 vid 09:39 som svar på: Vad göra av tjejjerna på land när man sticker ut?

men honestly…men fan bryr sig om vad HEN (jag haaatar det ordet) gör när du surfar..

Sida 126 av 142
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications