Forumsvar skapade

Sida 128 av 142
  • sailortrash

Medlem
    5 februari, 2013 vid 08:05 som svar på: North Sails POWER XTi – e de nått?

den är ju otroligt bra vid eftertrimm eller bara om man råkade dra lite för lite nedhal. speciellt på avancerade segel med trimmarkörere som fungerar, NS Warp..
    där kan ju en cm extra nedhal göra skillnad.

för freeride eller freestyle/wave segel ser jag inget direkt plus, då skulle jag gå för ngt mer stryktåligt faktiskt.

• sailortrash

Medlem
    5 februari, 2013 vid 08:01 som svar på: NS Warp f2013

@Jester 706410 wrote:

Tror nog inte att det är färger och grafik folk bedömer….

att döma av inläggen är det precis färger och grafik som folk bedömer

vad skiljer 13 från 12 då? personligen tycker jag fortfarande 2011 beter sig i en klass för sig ute på vattnet..och det beror inte på byggtejpen längst ner på mastfickan

• sailortrash

Medlem
    3 februari, 2013 vid 17:31 som svar på: NS Warp f2013

…att snacka om utseéndet…som kvinner gör mde sina handväskor..

manligt..

• sailortrash

Medlem
    10 december, 2012 vid 09:01 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

hej

söker en 460 mast till ett basic freeridesegel. cc eller flextop kurva. hör av dig om du har ngt liggande i ngt sthlms garage..

kan även tänka mig (en till) boardbag passande bräda 250×75

/Mårten

• sailortrash

Medlem
    27 november, 2012 vid 21:12 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

@dude 703935 wrote:

Kanske har en, ska kolla om dragkedjan är hel bara… :smirk:

Hittade du ngn? Kom på att brädan faktiskt är 255 lång

• sailortrash

Medlem
    23 november, 2012 vid 17:53 som svar på: Funderar på ny bräda

Det blev en exocet med två fenor, ny för 2013. Rätt tung, men ska bli kul att prova på en twinzer. Den kommer i mars, sen när det bara att vänta på vinden.

Den enda rwinzern i den st jag sett var hifly madds och den han jag aldrig prova

• sailortrash

Medlem
    21 november, 2012 vid 13:04 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

söker en gammal ful BILLIG med fungerande dragkedja boardbag för brädmått 250×60 om ngn har en över.

• sailortrash

Medlem
    16 november, 2012 vid 08:49 som svar på: Funderar på ny bräda

hej

jag kommer köra stormdagarna i sthlm och maj/juni på öland/haga. inte så många dagar/år så därför blir det ingen pro-model för 16.000:-. jag kan vattenstarta men litar inte på den byiga sthlmsvinden, därför är det bra att kunna dra rigg om man ger sig ut i kallt vatten på våren.
    inomskärs är det också mestadels plattvatten så att den blir stor (ca 120-130 l) ser jag inte som ngt problem. vill ha en bräda med mkt manöverförmåga som tillåter feta gippar, långa som korta, lite skutt och hopp.
    snabbhet är inte det viktigaste då jag har en manta 68 som räcker och blir över.

tänkte köra endast 7.5, och köper eventuellt i framtiden ett fullcambrat så man kan vara ute i tokhård vind.

tanken är: 1 bräda, 1 segel, ska användas ”gulddagarna på östkusten”, men även hänga med på biltaket vart hän. inte för dyr och framförallt rolig och problemfri.

min nivå: fullplansgippen sitter ibland, hanterar 100 l ok, vattenstartar med max 7.5 i jämn vind, ingen airtime att tala om, ca 30 dgr/år.

övriga brädor:
    formula (används mest)
    slalom 100
    freeride 100 (fanatic triple x)
    vågis 87

tack för lejpen…

• sailortrash

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 13:39 som svar på: Köp/sälj-tråd!

”vila i frid begnad utrustning” tråden…är ju inte direkt en bra köp och sälj tråd..

-var det inte ngn som sålde en gammal vågis på sidan 34…vem var det nu…JO! ok..pm så kanske man kan se en bild..

nehej den var såld..men här en en ny på sid 36..scrolla scrolla…

nej ingen där… bläddra mera…

..

ngn som tycker den tråden funkar bra?

• sailortrash

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 10:09 som svar på: Köp/sälj-tråd!

quickfix lösning med mkt hävarm tror jag…

• sailortrash

Medlem
    24 oktober, 2012 vid 10:08 som svar på: Köp/sälj-tråd!

dr masse..

gör inte om köp och sälj:

lägg till två till i stället. en för slalom en för våg, och låt orginalet vara kvar för freeride och kona och våtdräkter mm..

två tydliga rubriker, KÖP OCH SÄLJ SLALOM/SPEED, KÖP OCH SÄLJ WAVE/FREESTYLE, och sorteringen kommer ske av sig själv…

• sailortrash

Medlem
    23 oktober, 2012 vid 13:09 som svar på: Köp/sälj-tråd!

starta en ny köp och säljsida istället eftersom det inte kommer att hända så mkt med surfzones köp och sälj…om jag förstod den tråden rätt..

• sailortrash

Medlem
    23 oktober, 2012 vid 13:08 som svar på: Dell lever i 80-talet med sin nya surfplatta

aahhh!!

jag dör av retrolycka!

vill-ha tsunami totalen…

• sailortrash

Medlem
    23 oktober, 2012 vid 07:46 som svar på: Dell lever i 80-talet med sin nya surfplatta

fan asså…vindsurfing är verkligen mobbat! var får de alla de där bilderna ifrån? museum eller…

fast jag vill ha ett sånt där segel faktiskt. om ngn har ett så pm…

• sailortrash

Medlem
    15 oktober, 2012 vid 16:06 som svar på: Vila i frid, begagnade utrustning – köpsälj tråd!

Jag vill ha en apgammal rigg till en gammal cls ca 100l som jag gillar. Funkar inte så bra med nya segel, stropparna är för långt bak. Ngn som fortfarande inte åkt till tippen?

Pris:*billigt*

Ngnstans i Sthlm…

Sida 128 av 142
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications