Forumsvar skapade

Sida 132 av 142
  • sailortrash

Medlem
    2 augusti, 2012 vid 07:03 som svar på: Nude boards grafik

ser lite old school ut…

• sailortrash

Medlem
    30 juli, 2012 vid 16:01 som svar på: Ka formula

Jag har fått erbjudande om att köpa ett 11.0 Ka formula från ca 06 så första formula linjen är det nog inte. Sen vet jag att U. Gentler ibland kör på ett Ka 9.0 som går riktigt bra, men det funkar ju även till stor slalom, tror det är ett Koncept.

Hade inte P. 7 problem med för högt cambertryck – dålig rotation och en del mastbrott? Annars ser de fina ut tycker jag (de svarta har jag sett)

• sailortrash

Medlem
    28 juli, 2012 vid 08:49 som svar på: Ka formula

Nej jag kollade den svenska importörens sida, surfskjulet. 11.0ligger på 8300 och masten på samma hemsida ligger p5000 (gun sails mast)ca. Det är ju ett gastra vapör utan mast typ…

• sailortrash

Medlem
    26 juli, 2012 vid 20:16 som svar på: När får vi en vindpark i Sverige?

Ta flygbränslet och kör de där 100 surfarna till Jeri i stället

• sailortrash

Medlem
    26 juli, 2012 vid 07:37 som svar på: När får vi en vindpark i Sverige?

Instämmer…lägg ner idiotdiskussionen innan den börjar verka trovärdig för ngn som gått ”business school ” i Jönköping..

• sailortrash

Medlem
    24 juli, 2012 vid 15:30 som svar på: gammal mast till nya segel

Ok
    Jag lägger ner…

• sailortrash

Medlem
    24 juli, 2012 vid 07:44 som svar på: gammal mast till nya segel

Jag tror att masten är för hård till seglet redan nu. Imcs 40 till ett 11.0 arrows Maxx. Seglet känns helt stumt. Borde inte imcs minska om man kortar masten?

• sailortrash

Medlem
    22 juli, 2012 vid 17:59 som svar på: Med rätt att surfa i fågelskydd!

Shit alltså…blanda inte ihop evolution och ”naturens mening/syfte”…arter försvinner eller tillkommer inte för ett //högre// syfte, inte människans existens heller, och verkligen inte dess surfande.

Allt som sker är väl naturligt, men utdöda arter kommer i te tillbaka för det

• sailortrash

Medlem
    15 juli, 2012 vid 16:23 som svar på: Slalom i vågor erfarenheter

På tal om slalom och vågor så kom jag nyligen över en mistral Switch (okänt årtal) som sägs vara en ”slalom-våghybrid”. Jag ser fram emot att pröva den även om det låter som en omöjlig kombination…
    Någon som känner till den?

• sailortrash

Medlem
    2 juli, 2012 vid 06:50 som svar på: hur trimmar man sin formula..?

skulle så gamla lattor funka med ett modernt segel menar du?

jag skulle inte slänga det, inte så länge det är helt allafall. det är emot alla principer..

• sailortrash

Medlem
    29 juni, 2012 vid 17:25 som svar på: hur trimmar man sin formula..?

Det avgör saken…riggen har gjort sitt för min del. I höst rycker den, antingen för en billig peng eller så hamnar den längst in i förrådet…

Över och ut

• sailortrash

Medlem
    28 juni, 2012 vid 11:31 som svar på: epoxy fatwa!

du har väl en färdig hymn till epoxy antar jag..

• sailortrash

Medlem
    28 juni, 2012 vid 11:13 som svar på: epoxy fatwa!

vakum…
    …du tomhet…
    …frånvaro av allt…
    …kan du fattas någon? (brädlagare)
    …må fiber…
    …taga din plats i processen…

amen..

• sailortrash

Medlem
    28 juni, 2012 vid 10:03 som svar på: hur trimmar man sin formula..?

9.0 är ok, det är ett X.0 silverline 2010, 3 cam och 7 lattor så den är tillräckligt formstabil. tycker bara att det är för litet för brädan, håller inte planing genom hålen i mindre än 8 typ. Det seglet går att dra bra med nedhal på och stänger igen snyggt mellan bräda och underlik. men det kräver en mjukare fena än vad jag har men det är ju en annan sak…

11.0 har faktiskt ingen mastficka alls! jag trodde det var ocambrat först, men det har tre cambers faktiskt. men det går att rigga som ett vågsegel, =) bara att trä i masten och dra. masten är egentligen för lång, så nedhalet brukar vara ok draget. men kanske är den för styv.

känns som seglet helt enkelt kommer att forsätta vara mer eller mindre ostabilt pga sin konstruktion. men jag tänker att ngn gång har ju nån teamrider raceat på elitnivå med det, så då borde det fan duga åt mig och det borde gå att få kontroll på aset…

kanske finns det ngn gammal formularäv som hört några episka anekdoter om detta segel, eller kanske seglat på det själv? jag har för mig att Arrows gjorde grymma speedsegel t. ex…?

• sailortrash

Medlem
    28 juni, 2012 vid 09:53 som svar på: 30 årskris eller nystart?
    surfslusken;691995 wrote:
    Du kan inte vart ihop me henne länge me de resonemanget???
    Eller så måste hon va jävligt sexig? Isof , UPP ME BILD!!

Eller e de så tragiskt att du e rädd för att hon ska kolla va du skriver här så
    Du vågar inte skriva att du oxå vill skaffa surf bräda bara för att de hjälper lönnfeta 30års krisare
    Att knulla snett??

tycker slusken borde torska lite aloha för den kommentaren..

Sida 132 av 142
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications