skanepaul
Forumsvar skapade
-
Ja dem är på go väg! Men ser fortfarande inte lika häftiga ut som LEI när dem ligger på marken…

Fan, jag bara älskar när trådarna här på Steffo drar iväg som dem gör!
Förresten om ni letar efter ett vindsäkert ställe sommartid som ligger ganska så nära så är Hurghada inte fel, hade vind 11 av 13 dagar, körde mest 9 och 12.
-
http://media.bestkiteboarding.com/videos/hellfish_keysday2.6.wmv
Kass lyft…hmmm däremot kanske lite kass hangtime…eller?
Foils suck bigtime!

-
Jag SÅG förresten ca 20-25 foils i mina 2 veckor i egypten, 2-16 juni i år. Blandade märken, bl.a. en rolig grej 2 st ihopkopplade Peter Lynn vet ej vilken det var bara, cool! Samma dag även en 30m2 V4, var ingen rock and roll den dagen kan jag säga!

-
Ja dem är skitfula riktigt jävla skitfula!!!
Mest på grund av sin form ej något annat, foilsen då alltså. Jag var noga med att tillägga att det var det enda jag skulle ”tillföra” den diskussionen! 
Hellfishen ser ju skitgrym ut btw…
Jag prisar inte denna kite för jag vet inget om den eftersom jag inte testat den. Men tycker det är på tiden att materialet ändras på kitesen. Det är därför jag gjort några inlägg här angående HF, men som jag sagt HELA tiden så får vi se när produktions HF:arna kommer ut och folk får dem i sina händer. Det är förresten en produktions HF på bilden ovan.
-
Ja, dem är skitfula! Det är det enda sak jag ska säga i denna diskussion…
-
Men se till att packa den bra bara, så kommer man billigt undan.
-
Den ser inte ut så längre. Följ tråden(arna) på kiteforum. En sak verkar det som dem flesta är överrens med och det är att den ska vara väldigt lätt på bommen och grymt snabb! 13 ska kännas som en 9.
Vi får väl se när produktionskitesen kommer ut, än finns det ju bara prototyper. -
xeleratorn är fan riktigt bra, körde en Trickster 128*38 i onsdags, jävligt sköna brädor. Har själv en X style (våg serien) 140*39, nice brädor!
-
Svar till:
ja fyfan va fint där e.. habo e bajs
[/ QUOTE ]
Har ni kommit på det nu eller??????????????

Mackan och jag körde en härlig downwinder till Secret kabusa igår, tyvärr lite för mycket NV för att bli stora vågor men gött var det!
-
Vet inte om ni läser vad jag efterfrågar, en våtdräkt med korta ben och långa ärmar…Men jag har gett upp det du och skaffar nog en mystic teflon tröja för dem har bättre rörelsefrihet. En rash värmer inte…den kan den bara inte göra…
Tack för alla svar! -
En rash värmer inte under en våtdräkt, snarare tvärtom. Rashguards är gjorda för solskydd, UV skydd. Den blir blöt och kyler ner dig, kan däremot förebygga ev. skav från våtdräkten. Däremot Mystics teflon belagda tröjor gör eftersom dem reflekterar tillbaka kroppssvärmen (har en sådan väst med huva) om man har den närmast kroppen.
-
Om vinden stämmer så är det ju bra drag i åkningen! Det är en sak som är helt på det klara. Men säg att det blåser 10 knots, dvs ca 5m/s, då är det ju äntligen kul att köra i den vinden trots det är en 25, dem påstår ju att den rör sig som en 16. Men som sagt vi får se vart det bär…