skanepaul
Forumsvar skapade
-
Jag menar att kiten i sig förändras ju inte för att man sätter olika bom och linlösningar på den, den förblir ju samma kite, men sen kan den ju påverkas annorlunda beroende på bom och linlängd. Precis som om man skulle sätta stålmannen på brädan, så skulle ju han kunna dra i bommen mycket mer (snabbare) än vad vi skulle kunna göra och på så sätt även snabba upp kiten. Men iofs så kan han redan flyga, så hans hopp skulle bli jättehöga ändå…oavsett vilken bom han skulle använt, så kommer man från Krypton så skiter man nog i o kita.
-
Jag fattar hur du menar, det är ju kraften som ändras inte kiten eller vindfönstret med kortare linor, kiten ändras ju definitivt inte. Om man inte har en Best Optimus Prime…eller nått…

-
HUr mycket vind på tippen idag??
-
Hur ser det ut där nere på näset just nu, ngn som vet?
-
Nu ska jag vara en besserwisser och säga att draken inte blir snabbare av kortare linor…
Eftersom vindfönstret blir mindre tar det inte lika lång tid för kiten att flyga genom det och upplevs då snabbare…fast det är ju nästan samma sak som att den blir snabbare… 
-
Har ju precis släppts ”over there” så det är nog ingen än Best själv som vet hur bra den är än. Men jag tror nog att det är en grym sak, Shannon Best är ju inte helt dum i huvudet, är ju ett helt nytt material framtaget exklusivt för Best av ett dotterbolag till Cuben Fiber som väl bl.a. gör segel, men tiden får utvisa hur pass hypen är befogad.
-
Vad snackar du om? Inga som helst problem att starta en LEI oavsett storlek, bara man vet hur.
-
Måste ju vara Crescent slang! Butyl.
-
Mina har hållt i 2 mån nu, inga problem alls. Själva stroppen skruvas ju ner på slangen som håller fast den.
-
Varför buntbanden?? Jag har sattt cykelslangen direkt i skruvarna under stroppen, funkar perfa! Klotar man rejält så släpper brädan utan problem.