skanepaul
Forumsvar skapade
-
Ser ju ok ut, fan 5 smålaxar bara!
-
Hade en session förra lördagen med den, 1,5 timme tyvärr bara och kallt som fan var det!
Det ända jag kan säga om den än så länge är att den är väldigt snabb för sin storlek och drar bra utan att ligga för långt bak i fönstret vilket jag inte alls gillar, körde med 5:e lina i leading edge (V fäst i 2 punkter) vilket gjorde att man om man vill kan depowera den helt, gör ju då också relaunchen väldigt lätt, några andra fördelar vet jag inte ens om det ska finnas??
Hoppas kunna återkomma snarast med mer detaljer. Mer att säga om den är att den är väldigt gedigen och välbyggd, som Advance alla andra kites. -
Tacka gud för att jag inte har en foil!!! Särskilt med handtag!! Fan va kul film!!!
Varför inte använda en bom? -
På Naish UDS bom fanns det svirvlar som funkade under drag så visst finns det.
-
Fan, är det gratis kan jag också köra Naish!!!

-
Varför inte?? Jag lärde mig där, kanske då inte i över 10m/s. Kan inte hjälpa att ni är så Habo skadade…
Kurserna som t.ex. hålls på Flagbeach, Fuerte har ju nästan exakt samma förhållanden, då med intstruktör, vilket jag inte hade, lite vågor är bara bra, kräver lite mer koncentration på kiten bara. -
Ja, helt klart Sandhammaren, mycket space där! Men också Mossbystrand, men inget av ställena är tyvärr långgrunt och så fort det blåser över 7m/s så är det ganska så mycket vågor. Men vi har ju lärt oss här nere, men då är ju vi också ganska så tuffa killar!