skanepaul
Forumsvar skapade
-
Vad tror du man har en 23,5m2 kite till?
-
Det är bara att komma och titta då. Har du en sån kite själv efter som du vet att det inte går? Eller min Silva vindmätare kanske visade fel? Iofs vad det 3,4 m/s men det gick, brädan va en Naish Sky Pirate 6.6.
-
Ska man ringa han i Sthlm då eller? hmmm…
-
Går att hoppa men dom är ju så tröga så det tar lite tid innan dom svarar på bommen, o det är ju inte det optimala när man vill hoppa.
-
Har en Naish Arx 23,5m2 som fungerar från ca 3-4 m/s beroende på bräda. Dessa stora kitar är VÄLDIGT tröga, mycket trögare än 16m2. Inget man hoppar med alltså, fast det går. Men jag tycker det är en utmärkt cruising drake. Dom flesta reaktioner man får när man säger att man har en, är typ ”Fan va trist, hur kan du lägga pengar på det?” Men jag tycker det är skitkul o kita så därför köpte jag en. Den funkar verkligen i nästan ingen vind alls och jävligt kul att kunna köra när ingen annnan kan. Så jag säger köp!
-
Tycker jag inte, har inte sagt att jag ska köpa en. Frågade var jag kan få tag på en billigast, med det menade jag givetvis att en begagnad kan vara av intresse.
-
Jaså det gör du…fan va coolt! På nån Super cross arena då eller?
-
Jo jag vet…men som sagt inte allt för tillförlitligt alltid tyvärr. Har ca 5m/s NV här i Ystad, I Habo just nu 3,4m/s SV.
-
Dom är 27 m det har jag kollat. Samma sak när jag körde samma linor och bom till min Aero 2002:a. Kanske ska prova Aerons bom och linor till X3:an.
-
Kul för er ju…
Vissa jobbar ju.