skarabe
Forumsvar skapade
-
skarabe
Medlem18 februari, 2004 vid 11:10 som svar på: Trick som får namn trots att de är misslyckanden..Något som kanske inte är ett misslyckat trick, utan helt enkelt bara misslyckat är ju Tepåsen..
-
Den är riktigt grym. Man kan ju undra hur högt det egentligen är, eller om det endast är ett PR-jippo..
-
Inte klockrent kanske, men du kan ju köra Lynx – det är ju en texbaserad webbläsare..
-
Att dra ut brädan mellan seglen skulle väl iofs kunna fungera. För att kunna dra ut brädan snett ner mot marken måste den först ut en liten bit. Det är kanske den lilla bit som görs mellan seglen? Att jag lyfte upp det är inte för att jag inte tror att det går, utan för att det kanske inte blir så smidigt att behöva pryla in och ur grejorna.. Jag köpte själv en quiverbag förra året för förvaring av segel, mast och bom. Har använt den en gång, sen blev jag sne för att det var för meckligt med lastning. Nu ligger grejorna fortfarande löst och blötar ner i bilen..
-
Idén är klockren! En fråga bara.
Om jag förstått det rätt så kommer hela härligheten att bli aktermatad. Har du tänkt kunna få ut brädan utan att först dra ut allt annat du har i boxen? Med så kompakt lastning bör man kanske fundera över hur i- och urlastning görs på smidigaste sätt. -
Nice! Lite trist när bräd- och segelmodet ändras förstås.. Tänk dig att det hade varit en gammal pråm med trekantssegel han hade haft istället, eller en rosa Fanatic från 92! Retrocoolt, men knappast nåt brudarna dras till..
-
Att få in en massa grejor i en liten bil är väl inte omöjligt. Det svåra är att kunna göra det utan att demontera säten och att fortfarande kunna svänga höger utan att riskera att preja cyklisten som man missade pga att brädorna skymmer all sikt. Jag får enkelt in två brädor, fyra master, sex segel, två bommar samt allt annat skit man har med sig – dräkt, regnkläder mm i min SAAB 900 genom att endast fälla baksätet. Kan dessutom ha med mig en passagerare som sitter helt OK. Jag valde dock att slänga upp brädorna på taket och köra resten i bilen, just för säkerheten. Visst drar säkert bilen någon droppe mer per mil, men det är det värt menar jag. Egentligen är det väl mest för att man är lat. Har man möjlighet att köra omkring i en bil utan säten så är det kanske det bästa..
-
..eller när det blir isbeläggning på bommen och isflak från seglet trillar ner i skallen på en. Plusgrader = OK, minusgrader <> OK.
-
Räkna med att du får lägga på 25% (momsen) för varor du köper från ett icke EU-land.
-
Jag. Ej Österlen, Malmö.
-
Higher med Creed.
-
Detta är minsann inte enkelt. Jag ägnade riktigt mycket tid åt att försöka hitta en poster med bild som bifogad. Kontaktat de flesta större brädmärken och butiker, men bara blivit hänvisad vidare i slutligen gav jag upp.. Hittar du något bra ställe så säg gärna till mig!
-
Jag har några YES, -01 och -02. Mina erfarenheter är att de tål jävligt mycket stryk, kan vara lite kluriga att trimma ordentligt, har inte riktigt samma Power som de North Dr.X jag också har (Jag tycker bättre om North). Det enda Freestylesegel jag har med YES är ett 7.2. Har inget att jämföra med, men det är helt OK. Sammanfattningsvis tror jag de är ungefär som vilka andra segel som helst – en smaksak vilket man gillar bäst helt enkelt..
