 
						 
			slor4ever
Forumsvar skapade
- 
Kul att du blev nöjd! 
 Vi har tidigare kört in på den privatavägen för att ta oss ända ut till udden. Pratade lite med några gubbar och då var det ok. Kanske beroende på att det knappast var badsäsong dom gångerna (april o oktober har jag för mig).
 Väl där ute är det bara lite vass man måste kryssa förbi.
- 
Vet inte om du egentligen väntar på att någon från Arboga skall svara nu… 
 Hur som helst, Lunger borde fungera. Alternativt finns Sjötorp(secret) som ligger närmare Örebro.Du ser ställena här: http://www.orebrosurfarna.se/karta 
- 
benke.;548519 wrote:Najs!
 Finns det Speed/slalombilder också? Fast det är ju klart att, bilderna på race-Dahl och Rogga-slör (tror jag iaf, heter ju Roger-Slör egentligen) är ju inte fel heller.Om det är bilderna på mig som avses så togs dom på hjälmaren. Av någon anledning fick Rickard inte med mig på bild från Haga… Trots djupa slörar o full-power gippar. Det skall visst vara baklänges som gäller för att hamna på bild… 
 Men visst är det som vanligt bra bilder!
- 
Finns mer här också: http://www.totalwind.net/galeria/v/material/Ezzy-wave-panther-2009-photo.jpg.html 
 Inte bara Ezzy utan North, Starboard mfl
- 
Någon som har synpunkter på om man bör byta mast om man byter från Disco från -02/-03 till Duke -07? Har det hänt något på den fronten? 
 Masterna är alltså från samma år, dvs 02
- 
@christianengörebro 407969 wrote: några örebroare som ska ner eller? ja e riktigt sugen men ingen bil ju, annars får man väl ta jävla bussen fi fan. Ser ju ut att komma lite vind:) Vet att Vi är några fler som är sugna. Anders, Magnus, Mats och undertecknad för att nämna några.. Lägger upp info på http://www.orebrosurfarna.com /Roger 
- 
Konstigt… North ICE 5.4 ? Tyckte det såg ut som en 5.3:a … 
 Här har Windsurf fått tag på en riktig raritet. Enligt North’s info sälj ICE i storlekarna: 3,4 3,7 4,0 4,2 4,5 4,7 5,0 5,3 5,7 och 6,2
 Undrar om det skilljer mycket mellan 5.4 och 5.3? Är nog bara Dunkerbeck som märker skillnaden.
- 
Skulle detta kunna vara North Duke 08 månne ? 
- 
Ingen som har erfarenhet av Neil Prydes X3, X6 eller X9? 
 För dyra i förhållande till kvalité, eller för mycket ’svensson’ ?
- 
slor4everMedlem19 mars, 2007 vid 11:47 som svar på: Vart i danmark? Familj + Vindsurf + Plattvatten + Stuga i AprilHar varit vid limfjorden två somrar i rad nu. Trend i närheten av Rønbjerg feriecenter för att vara exakt. Det blåser ofta bra vid Limfjorden men det är plattvatten där så klart. Långgrunt och i slutet av juli var det mycket sjögräs. Mycket trevligt för en barnfamilj dock. Det går att ta sig till kusten från limfjorden men tänk på att det oftast tar mycket längre tid att förflytta sig med bil på Jylland än vad man är van vid från sverige. Vägarna är smala och passerar igenom varje samhälle, inte som i sverige där vägarna nu mer oftast är dragen strax utanför. Så det är mycket farthinder och 30 sträckor… 
- 
@Nomad 358181 wrote: ….det vore coolt om det fanns en veteran old school-klubb som bara kör gamla Mistral brädor…:wink: Jag kom över en gammal Mistral Screamer i mint condition från 95 härom året, billig av en spelare från Öland. Det är LCS-varianten av Screaner RAce som är extra lätt ( hyfsat tung) 103 liters har jag för mig. Den e grymt snabb och skön fortfarande faktiskt, även jämfört med hajmaten till starboardplankan som jag kör på nu. Sen har jag två polare som är tvärnöjda med en Mistral Stinger och en gammal Screamer från typ 93-94. Dom håller tills någon slår ihjäl dom. Asså, det e mycket nostalgisnack om gamla F2 Sunset men varför nämns inte gamla trotjänaren Screamern’ Håller med ! Gamla Mistral ligger mig varmt om hjärtat. För mig gäller dock modeller med några fler år på nacken. Lärde mig grunderna på en Mistral Competion. Det då hetaste modellen var en Mistral Competion Superlight! 
 Sen kom Take Off, en avhuggen competion med fotstroppar som Robby Naish rippade med i Sverige. Minns även ’Diamond Head’ (eller vad det ’Hookipa’?) som man undrade om den skulle sjunka som en sten i svenska vatten…På den tiden (80-tal) räknades väl Mistral som ett lyxmärke. Brädor som tyska doktorer hade på sina biltak för att imponera (Detta var långt innan boardbags…) 
 Det är väl inte första gången Mistral försöker förändra sin image. Tänker på Joker och Beast från 2003. Det var väl chock designer gjorda för att skaka av sig ett arv av tråkighet. Nu försöker Nik göra samma grejj, alltså.
- 
woodleaflay wrote:Jag vill ha en mindre ”storbärda” och gå ner från en 125l till ca. 110-115l. Jag vill segla upp till 7.0 med den och surfar i Lejjet. Jag vill ha en lättplanad bräda som jag skall fräsa runt med och lära mig gippa ordentligt med, hoppa lite på vågorna, ”freerajda” utan att bli frånåkt av alla. Väger 85 på en dålig dag.Vad skall jag satsa på? Jag har funderat på Fanatic Eagle eller mistral syncro. Har någon testat? Finns det bättre bud? 
 Har själv en Fanatic Hawk 110 och väldigt nöjd. Väger också 85kg och har använt den mestadels i en insjö (en dag i apelviken).
 Brädan är styv och lätt med sköna stroppar.
 Monterar du stropparna i dom yttersta positionerna (dubbla bak) så lär du inte bli frånåkt av så värst många! Det är väldigt enkelt att dra på rejält med denna inställning. Man får den där svävande känslan som uppstår när bara fenpartiet är kvar i vattnet.
 Monterar man stropparna mer mot mitten blir det mer freestyle av det hela. Framför allt blir det lättare att hoppa. Mer upprätt ställning och tyngdpunkt över brädan.
 Sen vet jag inte om det är det optimala brädan att lära sig fullplansgippa med… Kanterna är rätt tjocka och det finns en tendens till slutar svänga om man inte konsekvent trycker ned med bakfoten. Jämfört med min förra Starboard Carve så måste man vara mer koncentrerad och beslutsam när man gippar. Här är nog fortfarande Carve:n oslagbar (I alla fall årsmodell 00 som jag hade)
- 
Då var det väl bara Mistral kvar då…. 
  
 Han som sköter den grafiska designen av Mistrals brädor måste ha världens guld jobb! Han jobbar minsann inte ihjäl sig år från år 🙂
- 
Det är inte bara tjockleken som avgör hur varm en dräck upplevs. 
 Lösningen för att ta sig i och ur dräkten (dragkedja/flärpar etc) är också viktigt för att få en varm dräckt. Varmast är normalt en s.k torrdragskedja. Men den kan upplevas som styv samt att det är svårt att ta på sig dräkten själv.Själv tycker jag det behövs två dräckter för att täcka perioden ”sommar-senhöst-tidigvår” 
 En långärmat 5/3 med torrdragkedja och en kortärmad 3/2 dräckt.
 En 5/3:a i Juli blir te.x varmt !
- 
Det var ju en kille som tänkte köpa hem ett lås som såg bra ut. Vad hände med det? 
 http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=35469&highlight=nyckel

 
								
