solomin
Forumsvar skapade
-
Skrev inte att de stora var bättre, men enklare att få hjälp med samt att bli av med lär de vara.
Så om man har noll koll så kan det vara smart att hålla sig till dem eller något som det finns andra i närheten som kör. -
Skulle rekomendera de stora märkena och deras populära kites, gärna någon som är lite nybörjar vänlig.
Sedan om du inte skall handla av någon i sverige, så håll dig i EU.Till sist får du nog räkna med att om du köper en hel utrustning så är sannolikheten hög för att du kommer vilja reklamera något, det kostar om du skall skicka långt samt tar tid.
Nu ser jag inte vart du bor men kolla på vad det finns för märken i din närhet. -
Om du bara kört på vatten låter det skumt.
Belastningen borde vara samma när du kör wakeboard annars hade dina ben inte fixat det.Tänkbart är om det finns en skada på kanten och vatten trängt in det hållet. Annars låter det som en miss i tillverkningen.
-
Om du bara kört på vatten låter det skumt.
Belastningen borde vara samma när du kör wakeboard annars hade dina ben inte fixat det.Tänkbart är om det finns en skada på kanten och vatten trängt in det hållet. Annars låter det som en miss i tillverkningen.
-
Kör dit också, om det är strax söder om stenungsund.
Slå en signal om det är dåligt
0706 192518 -
Vindsurfarna kör på utsidan av Öckerö.
Sedan funderar jag på om inte rörö funkar när det blåser lite, kan måste gå på rullsten för att komma i alternativt gå i från sandstranden och kryssa ut. -
-
Menar en drake för 100-200 kr från typ stadium.
-
Och innan du går kurs så skall du lära dig att styra en drake. Enklast genom att köpa en billig drake dom går att styra och använda den i 3-4 timmar, så får du mycket mer ut av kiten.
-
Om du kör i lättvind så testa med max depower, chansen är att du stallar draken och då flyger den inte.
Andra förslag är att bara försöka relauncha men hålla kiten precis över vattenytan, när du kan det så styr upp mycket sakta.När det gäller kurs så kan jag bara instämma, det är bra att veta hur säkerhetsfrågorna funkar samt vad du gör när du gjort bort dig på djupt vatten.
-
Om du kör i lättvind så testa med max depower, chansen är att du stallar draken och då flyger den inte.
Andra förslag är att bara försöka relauncha men hålla kiten precis över vattenytan, när du kan det så styr upp mycket sakta.När det gäller kurs så kan jag bara instämma, det är bra att veta hur säkerhetsfrågorna funkar samt vad du gör när du gjort bort dig på djupt vatten.
-
Är Kiten ny så skall ju inte sömmar gå upp (det är så jag fattar det), då är det bara att reklamera.
Sedan så verkar det korkat att limma om det är en söm som är trasig, mycket enkelt att bara knö undan bladern och sedan sy dit sömmen för hand. Det är trots allt det som segelmakarn kommer göra om skadan är liten.
Har North Rebel 2010 och där är den svaga punkten mitt på centerstrutten som sömmen går sönder på, enkelt att fixa om man ser det innan det blir en stor skada. Reklamerade den ena kiten och sydde om sömen redan när ett stygn gått på den andra. (Hade en kompis där där strutten och bladern sprack, så jag viste var jag skulle kolla).
-
solomin
Medlem29 juli, 2011 vid 20:29 som svar på: Bra storlek att komplettera med (min andra kite)Väger 95 kg och kör North Rebel 12a samt 8a, tycker att de överlappar mer än tillräckligt.
Satsar du på en 9a så kommer du bara bli överriggad tidigare och behöva en 7a eller kanske 6a.
Som nämnts kolla vilka vindar de är till för, då funderar man om inte 12a och 7a funkar. -
Då man är på vattnet så är det reglerna för sjöfart som gäller om något händer.
Och de säger att om man ändrar kurs så väjer man, sedan är det behär med att man alltid skall undvika kollision.
-
Fattar inte varför man köper på nätet när det är mindre än 10% billigare.
Det räcker med lite strul så ligger man back.Skulle det vara 30-40% skillnad så är det bra att ta det på nätet för då är det någon som tar över pris, dock inte alltid din lokale handlare.
