sourra
Forumsvar skapade
-
Finfint länkat Jann!
-
Jag vill höra när Thunder går på date och får nobben och lägger sig och gråtsover i sin takbox
-
Code:[url=”http://www.youtube.com/watch?v=Us2dkbNonpA&t=2m25s”]YouTube – Weebl and Bob – History[/url]
Det HÄR är kul =)
-
Hehe, det finns mycket roliga grejer där ute och P3 drar alltid sitt strå till stacken. LAF, MNK men INTE morgonpasset. Hur som helst – Alejandro dominerar. Kan man inte få se lite Davidshumor?
-
Nej du har rätt, det kan vara så att backventilen som ska hindra luften i respektive strut (ja du har rätt, det är ett sjukt fult ord) från att åka tillbaka in i LE vid punka kan vara lite gammal och ledsen men troligtvis är det strutten som är punkad om båda blåsorna blir lika mjuka samtidigt Vad du kan göra är hålla för ventilen mellan strut och LE när en del av luften pyst ut (alltså du trycker på utsidan av strutten så att ventilen på insidan täcks för av bladder-plast, om du är med på hur jag menar). Då bör LE eller strut fortsätta mjuka till sig och då framgår det vilken det är som är kaputt.
-
Rydstrom;642097 wrote:dricka drinkar i poolbaren?
Vara full i en pool kan du vara på Oldsbeach och då sparar du en jävla massa flygtid
-
Det finns ju inget annat att göra såatte…
-
Oooh, nu blir man sugen. Nån som ska med till ett gäng sköna kobbar utanför västafrika och köra vågor över nyår?
-
Guy, du menar väl tvärtom? Alltså att det behövs större kite för att köra i fuktig luft än det gör i torr luft? Även fast det låter helt whacked så är ångmättad luft lättare än torr luft.
Men om vi gör det enkelt för oss och struntar i relativ luftfuktighet och förutsätter att vi har att göra med samma gas i varmt och istället tittar på allmänna gaslagen pV=nRT, där p=Lufttryck, V=Volym, n=molmängd, R=konstant och T=temperaturen så kan vi resonera oss fram till följande:
Lufttrycket är konstant liksom konstanten R och volymen V så alla dessa kan vi stryka. Temperaturen anges i Kelvin där 273°K = 0°C. Om vi för sakens skull jämför luft som är 5°C (dvs 278°K) med luft som är 30°C (dvs 303°K) så kan vi ställa upp följande samband:278*n1 = 303*n2, där n1 är antalet molekyler vid 5°C och n2 är antalet molekyler vid 30°C. Det är ju antalet molekyler som sätter vikten på luften och omkastat får vi n1=(303/278)*n2= 1,09*n2. Alltså är luften 1,09 gånger (alltså 9%) tyngre vid 5°C än vid 30°C. Fast sen var det ju det där med luftfuktigheten då… =)
-
Den syns dåligt på radar men väl på kort 🙂
