Forumsvar skapade

Sida 480 av 498
  • sourra

Medlem
    10 april, 2007 vid 19:04 som svar på: Ser ut att blåsa imorn tisdag!

@Virena 375554 wrote:

Skönt att höra! Var riktigt orolig ett tag, men va inte sugen på en tredje bomkörning på en och samma dag med så långa distanser. Kan tyvärr inte så tidigt. Jag jobbar till 16 och tänkte dra ner efter det. Får väl se om det blir Varberg eller Rågelund. Vill ju helst till Varberg, fast man kommer inte hinna surfa så länge då.

Hoppas ni får ett fint morgon surf, Virena

Sourra. Jag drar tyvärr direkt ifrån jobbet så det blir lite svårt med skjuts. E lixom på vägen. När hade du tänkt att dra ner?

Jag kan vara redo från kl 06:28 och framåt. Om någon tycker jag verkar desperat så är det rätt jävla nära sanningen.

• sourra

Medlem
    10 april, 2007 vid 17:42 som svar på: Ser ut att blåsa imorn tisdag!

Någon som har en plats över i bil från Göteborg?

• sourra

Medlem
    10 april, 2007 vid 17:04 som svar på: Surfresa till Grekland/Milos v. 20

Jag har inte surfat där men jag har rest runt en del och kollat in en del ställen. Kan intyga att Meltemin pumpar på rätt bra där borta. På främst Paros och Naxos surfas det en del och det är dessutom jävligt schyssta öar. Om man är där i början av sommaren kostar det knappt nåt att bo där och käkar man på samma ställen som infödingarna skrattar man hela vägen till banken.

På Naxos var det fullt ös på Mikri Viglia (se bild nedan) och jag tror det fanns hotell där så man kunde bo just vid stranden och vattnet var platt och fint. På Paros surfade de vid Pounda vid sundet mellan Paros och Antiparos och där fanns det tillgång till räddningsbåt så man kan ta ut kurvorna lite extra. Dessutom fanns det ett trevligt surfcenter med små trevliga rum som man kunde hyra (http://www.paroskite-procenter.com/about.html) eller om de bara förmedlade andras rum. I övrigt kostar ett rum på plats hos vilken grek som helst max €25/natt för två bäddar.

Ligger det rätt mellan sommarjobb och plugg så är jag LÄTT med.

• sourra

Medlem
    10 april, 2007 vid 15:54 som svar på: Heldag onsdag Apelviken/Läjet?

@Zilversurfarn 375481 wrote:

Tyvärr inte. Skjutsar ungarna till dagis/skola och sambon till jobbet i Varberg på morgonen. Snyltar nog till mig en fika på jobbet innan jag drar till stranden. Är nog nere vid 10-tiden om det ser bra ut.

Missade fullständigt att du var Varbergsbaserad. Nån annan som ska från Gbg till Vbg och köra på onsdag och vill ha bensinsponsor? Virre? Cheriffen? Nån?

• sourra

Medlem
    10 april, 2007 vid 12:18 som svar på: Dansk åkare i tragisk olycka!!!

@skotten 375465 wrote:

it was real windy, and the guy was apparently quite new and even though he had already been thrown over the beach once, insisted that he take the kite up again later that day.

Know your limits.

According to a danish forum thread, the poor fella had been jumping on the beach with the kite whereas the jumps had been bigger and bigger before he lost control. One factor that might have contributed to the sad event was that he used a Best Kite (possibly a Yarga) with a Naish Shockwave Bar.

It is truly a sad event and a reminder that one shall refrain from mixing equipment that’s not known to be compatible as well as refrain from playing on shore. I guess it’s time to go find ye old helmut. I really hope the kite community can learn something from this tragic accident.

• sourra

Medlem
    10 april, 2007 vid 11:53 som svar på: Heldag onsdag Apelviken/Läjet?

@Zilversurfarn 375440 wrote:

Nån som liksom jag är ledig imorgon onsdag och tänker kita i Läjet eller Apelviken?
    Sticker förmodligen ner nån gång på förmiddagen.

Jag är öppen för att förtränga mina studier på onsdag. Har du en plats ledig i din farkost?

• sourra

Medlem
    9 april, 2007 vid 23:47 som svar på: Till Greger

@crepins 375048 wrote:

Hej Greger. Hela familjen Crepin och två av tjejernas pojkvänner står i lägenheten i Åre och tittar på en Kite-åkare på Åresjön,. Ser häftigt ut. Mågörsena (möjliga mågar på jämtska) pratar om hur bra kiteåkare de skulle bli. Du kanske kan lära gammelpappan Thomas först?
    Hade bra. Thomas

Var det kanske mig de såg?

• sourra

Medlem
    7 april, 2007 vid 22:17 som svar på: Inbjudan – Säsongsöppning Habo Ljung 21 April

@Luuddee 375071 wrote:

vi behöver väl ingen vind om vi ska dricka öl.. blir så kallt dåå

Jag röstar på att vi tar vindstilla den 14:e så jag kan skriva en småviktig tenta, sen bakissurf på söndag. Bra, då säger vi så. Frågor på det?

• sourra

Medlem
    6 april, 2007 vid 22:38 som svar på: Byte av bräda på G…

@Reklem 374663 wrote:

… och jag har bland annat spanat lite på Tablas, Underground (FLX) och Fanatic (Deleau/Mc Queen). Någon som har något att säga om dessa?

Jag hade sneglat lite på Fanatic en tid eftersom jag har en bekant som är ruggigt nöjd med sin. Dock impulsföll jag för en FLX 132 och jag är helt galet nöjd. Galet bra grepp, tar choppen finfint och håller höjd trots att jag varit tokriggad i byiga vindar. Som ett extra plus är de medföljande padsen bra uppbyggda för hålfoten vilket gör att man sitter fast bra och är snäll mot sina hälar.

• sourra

Medlem
    4 april, 2007 vid 20:26 som svar på: Varberg v.15

@surfmc 374444 wrote:

Nån som planerar att dra ut i Varberg dagtid under tis, ons eller tors nästa vecka?
    Windgurun är väl inte helt tillförlitlig på långtidsprognosen men tisdagen ser ju hyffsad ut än så länge.

Hoj

Hallå Magnus. Blåser det så åker jag (måste bara skaffa en ny bil först men det går på ett kick).

• sourra

Medlem
    3 april, 2007 vid 16:54 som svar på: Inbjudan – Säsongsöppning Habo Ljung 21 April

@skotten 374254 wrote:

what have eggs got to do with this?? :S

Eggs are good for your libido. Easter is exhausting.

• sourra

Medlem
    3 april, 2007 vid 16:05 som svar på: Inbjudan – Säsongsöppning Habo Ljung 21 April

@Melker 374245 wrote:

Naish is for guys with no cash.

Med de priser Falle har i år är jag benägen att hålla med. Vadan detta Skånskskottska Naish-agg?

• sourra

Medlem
    2 april, 2007 vid 21:37 som svar på: Film från förra helgen i Lejet är nu uppe!

@edorf 374106 wrote:

ja och drygt 02:59 så är en det en prärievarg som skiter och skiter..

jag undrar vad som händer när man spelar filmen baklänges

Ja det är väl för att göra folk undermedvetet sugna på skitande prärievargar. Eller?

• sourra

Medlem
    1 april, 2007 vid 23:29 som svar på: Neopren på en måndag

Watskiåterförsäljare som har tubes, wakeboards och fenders förväntar jag mig inte att hitta bra surfneopren i men vi får se hur det blir. Biltema betraktar jag inte som en vettig butik i det avseendet heller. Alltså hittar jag inte ALLT jag listade ovan så kan det lika gärna vara.

• sourra

Medlem
    1 april, 2007 vid 23:05 som svar på: Neopren på en måndag

@jonaish 373901 wrote:

”oss”, det finns fler medlemmar här!

De watski i:

Göteborg, 11st watskibutiker
    Marstrand, 2st watskibutiker
    Kungsbacka, 3st watskibutiker
    Varberg, 2st watskibutiker

har inga neopren saker?

Ok, jag tackar för svaret och ska kolla. Men med tanke på att deras återförsäljare heter saker som ”SS Bilbehör”, ”Järn- och byggbröderna” och ”Wahlborgs marina” har jag inga höga förhoppnignar om fullsortiment.

Sida 480 av 498
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications