sourra
Forumsvar skapade
-
Hehe, klockren ju. Håriga kiwis och persika. Symboliken är total! The optical inch!
-
Jag kör Bow. Dock går jag mot strömmen och låter mina buttocks vara fortsatt ludna.
-
Ta chansen att bo i stollehögborgen. Aldrig en lugn stund och har man tråkigt kan man alltid kolla på när Chrille övar analpass. Eller var det handlepass?
-
I väntan på kurs kan du kolla in senaste numret av IKSurfmag där det stod en del om att välja grejer från början.
-
sourra
Medlem30 januari, 2007 vid 11:30 som svar på: En tjej som inte behöver betala för sina grejer…och när jag ändå är inne på att länka till clips går det inte att undvara högst oglassigt lersurf på Pororoca i Amazonas (plus i kanten för att filmarna hittat nån fylleversion av första låten).
Jag blev tvungen att kolla upp det här med Pororoca och det är helt enkelt en tidvattenvåg som vandrar upp längs Amazonas ända upp till 30 mil inåt land. Vågen kan nå fyra meters höjd och vara surfbar hela 35 minuter i ett kör. Det kan vara tidvis farligt att surfa på vågen eftersom den kan innehålla en hel del bråte som t.ex. hela träd…
-
Jag kan varmt rekommendera Fahlén Surfs instruktörer i Varberg. Jag och min bättre hälft gick kurs där och kände båda att det var värt pengarna. Stor fokus på säkerhet och kitehantering gör att risken är liten att man ska sabba sina grejer när man väl skaffar utrustning. Vad det gäller utrustning kan det vara skönt att ha en kite med bra windrange och fet depower (t.ex. BOW/SLE). Om du inte kan åka är det kanske svårt att prova sig fram men du kan i varje fall gå ned till din lokala spot och snacka lite med åkarna som håller till där.
-
@zo0 362362 wrote:
hur ofta används den? har aldrig sätt den ut på vattnet när jag har vart i rågelund..
Och det kom du att tänka på ett halvår efter att senaste inlägget gjorts i en tråd som varade över två dagar? Den står ute i vattnet och väntar på att isen ska ta den förstår du väl.
Är du och Jonaish släkt? Jag bara undrar…
-
Var hittar jag hur mycket brädorna kostar?
-
@SimonEBurgess 362207 wrote:
Hehehe. Bra sagt.
Eller när kommer de brädorna med halvnakan killar/porriga mangakillar som ska locka det täcka könet?
Kommer det en bräda med David Hasselhoff på så köper jag den otestad. Get Mitch or die trying!
-
@edorf 361937 wrote:
fan gör inte det.. du ångrar dig sen tony.. spelade match med babyskinkor och det sved.. fast det kanske var mer än vad ni ville veta..
@SimonEBurgess 362069 wrote:
Indeed. Efter att ha gjort det en gång, kan jag bara säg att Gud/evolutionen/killen med alla pengarna skapade oss med rövhår för en anledning!
@Niklas82 362235 wrote:
underbart skönt när det växer ut kring mynningen igen, sticker så hjärtans skönt
Schlagerbarer och rakade rövar – hur står det till där nere egentligen (i södra sverige alltså)? Ska vi i övriga landet ta vårt ansvar och skramla ihop till en busslast köpt polsk kärlek åt er?
-
@surfmc 362126 wrote:
Det funkade inte med den länken jag la in lite längre upp, nu ska det gå, lägger länken här med.
Ponta preta- An african dream, trailer (ca 33 Mb blandat våg, kite och w-surf)
Jäklar vilket tryck. Första bilen som skymtar i filmen är för övrigt Jeromes (avd. värdelöst vetande) så är ni bostadslösa där nere, leta efter en vit Toyota-jeep modell Sahara.
-
@SkånePaul 361864 wrote:
Tja, jag kanske överdrev lite.
Låt inte Kasimirs påtryckningar ändra dina uppfattningar.
-
SkånePaul wrote:Kanske inte i din omgivning men Kasimir väger 59 kilo, han skulle nog behöva en tjejbräda.
Det var som fanken. Vad neat det vore att väga 59 kilo. Då skulle man kunna cocktailsurfa med en sjua då det blåser 6 sekund. Hej då mjöd, hello gröt!
-
Hehe, uttryckte mig kanske dumt där men det är inte jättemånga i min omgivning som åker och som väger 65 kg.
-
@_Linda_ 361731 wrote:
Kolla in westcoastwindsurfing.se under resedagbok. Där är bilder och dagbok från resan till Kap Verde (var där nu i dec/jan) samt en rätt utförlig ”värt att veta”.
Ett grymt härligt ställe!!Hallå hallå Linda, det ser ut som om du och Boerje hade det kanon där nere. Efter att man insett att det är ett semi-uland samt lärt sig hur man slipper ”Come look at my shop”-folket så var det verkligen helt strålande. Jag kan inte påstå att det kändes bra att komma hem till Göteborg.
EDIT: Jäklar vilken vettig ”Värt att veta”-ni pillrade ihop. Kläm in Nocturno och lite kitesurf så är det en 10/10 🙂