Forumsvar skapade

Sida 489 av 498
  • sourra

Medlem
    28 december, 2006 vid 01:15 som svar på: Vill du med till Kap Verde?

@christian12345 355577 wrote:

Hej,

Vi är två grabbar som sticker till Sal i Kap Verde (2 jan till 22 feb).

Vi har två sängar som står tomma i lägenheten som vi har hyrt, så om du vill vara med och dela så är du välkommen att höra av dig till mig. Mobil: +45 5138 2833.

Månadspriset för hela lägenheten är €750.

Hälsningar,
    Christian

Utlåtandet från damen blev ett rungande ”njaa, jag tror inte det va”. Nåväl, vi lär väl ses där nere. Och Arild, jag ska göra mitt bästa för att ge din gamla sjua den glädje du berövade den när du smet down under och lämnade den hemma i regnet.

• sourra

Medlem
    28 december, 2006 vid 01:03 som svar på: Kite of the year!

@jonaish 356179 wrote:

Be nu om ursäkt för alla felaktiga påståenden !

Naish kommer inte att sälja kites lika billigt som EH för att du försöker snacka skit om EH, det funkar inte så!

Du måste försöka förstå att EH är ett billigare märke å bättre än allt annat!

sov nu!

Hallå där vagnreturmannen! Jag är lite nyfiken på hur du har gjort din jämförelse mellan EH och ”allt annat”.

• sourra

Medlem
    24 december, 2006 vid 00:42 som svar på: Vill du med till Kap Verde?

@christian12345 355577 wrote:

Hej,

Vi är två grabbar som sticker till Sal i Kap Verde (2 jan till 22 feb).

Vi har två sängar som står tomma i lägenheten som vi har hyrt, så om du vill vara med och dela så är du välkommen att höra av dig till mig. Mobil: +45 5138 2833.

Månadspriset för hela lägenheten är €750.

Hälsningar,
    Christian

Det låter verkligen intressant men dessvärre tror jag min bättre hälft skulle sätta sig på tvären till dylika planer (jag kan ha lockat med romantiska vinklingar för att få henne att gå med på att åka till en öken-ö). Nu har vi bokat en 2-bäddslya som kostar €800 för 2-22 jan. Viss skillnad i pris där… Jag ska se vad hon säger. Vad är det för ställe ni ska bo på? Finns det länkar eller dylikt? Och flyger ni TAP från arlanda?

• sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 15:00 som svar på: rip curls nya våtdräkt

@Yann 354538 wrote:

Är det verkligen ingen nätsajt som har några på lager? Du kan ju maila och fråga dessa t.ex:
    http://www.kiteworld.net/wetsuits/ripcurl-wetsuit-accessories.php

Ohh, tjusigt. Jag gör ett försök där. Tredje och sista tänkbara världsdelen att finna grejerna i. Annars ligger Slick Nic’ väst/huva bra till. Tack för tipset.

• sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 14:03 som svar på: vem blir först?
  • sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 13:37 som svar på: rip curls nya våtdräkt

@jezaja 354520 wrote:

Vafan, köp någon billig skit på surfers så länge sourra, jag kör med nån sådan och den funkar bra.

Hmm jag får väl göra nåt i den stilen då din gamla bibelprofet. Men det känns onekligen lite sucky sucky att ha en batwing som kan bespara mig en massa kalla sköljningar och sen inte använda den. Jag kan ju iofs fortsätta köra med kragen och sen smälla på nån huvlösning utanpå det. Jävla Rip Curl, sug min supply chain.

• sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 12:50 som svar på: rip curls nya våtdräkt

@Yann 354515 wrote:

Sorry sourra! Jag har redan lovat bort den ena huvan till en kompis och den andra är min flickväns…. Vet inte hur jag skall göra med min huva. Om jag ska ha en dräkt med batwing så vill ja ju ha kvar huvan. H-Bomben verkar ju rätt festlig om man kan ersätta 6/4an helt å hållet. Men som sagt, en kompis har redan första tjing på att köpa den om jag ska sälja…

Ålrajt, tack för svaret i alla fall. Jag ska nog kunna hitta nåt att värma min vattenskalle med, frågan är bara när det lyckas.

• sourra

Medlem
    14 december, 2006 vid 12:35 som svar på: rip curls nya våtdräkt
    Yann wrote:
    Synd bara att dom satt fickorna för batterierna vid njurarna. Kan nog bli obekvämt med selen över.

Jäklar så gottigt med lite batteridriven värme. Hoppas bara att de kommer ha grejerna tillgängliga för försäljning också… :frown:

Yann du nämnde förut att du hade två batwinghuvor. Det råkar inte vara så att en av dom är en 3 mm fireskin i storlek XL som du dessutom kan tänka dig att sälja va? De är nämligen slut på europalagret och eftersom de är främmande för begrepp som ”logistik” och ”leveransbesked” lär jag inte få tag på någon förrän i mars. Mitt sista hopp dog då det visade sig att de inte finns i det Australiensiska sortimentet varpå en kompis som skulle köpa med sig en huva därifrån kom hem tomhänt. Eller så rökte han upp huvpengarna, det kan ha varit så också, men jag är rädd att han talar sanning.

• sourra

Medlem
    13 december, 2006 vid 17:48 som svar på: Öland lördags
    Matthias wrote:
    de e inte robinson-vincent, de e Flash fukkin Austin

Aww, waddayanow!

• sourra

Medlem
    13 december, 2006 vid 13:42 som svar på: Öland lördags

Vad gör Robinsson-Vincent vid den blå-svarta kiten?

• sourra

Medlem
    10 december, 2006 vid 21:31 som svar på: Margaret River/Augusta bilder!!

@nundy 353833 wrote:

Vilket program har du använt för att få en sådan fräsig vidvinkel bild?

Ser ut att stå http://www.panoramafactory.com/ mitt i bilden så antagligen är det den mjukvaran som har fått stå till tjänst. Jag vet att det följer med ett program som heter foto stitch med många Canonkameror som funkar bra och som inte skriver text mitt i bilden. Det ska funka att köra på bilder som är tagna med andra kameror än Canon. Det verkar för övrigt fina fisken där nere i convict land. Resesuget växer sig, om möjligt, ännu större.

• sourra

Medlem
    10 december, 2006 vid 01:31 som svar på: Bomtryck

@nic 353714 wrote:

Gäller ju bara om man utgår från alla kitarna ser likadana ut. Trolleriet sitter i infästningspunkterna på kiten säger jag.

nic

Hehe, jag förklarade bara en av en jäkla massa faktorer. Dock förstår jag inte hur de övriga funkar så jag nöjde mig med att förklara det jag känner till =)

Trevlig kväll hr. Nic.

//Sourra

PS. När vi ändå är inne på att förklara komplicerade saker: När jag var en liten parvel skrattade vi gott åt en ramsa som löd ”Världens vigaste man, kröp in i sitt eget arsle och försvann”. Nu på äldre dagar har jag slagits av det orimliga i ramsan och undrar därför, vad skulle hända om världens vigaste man gjorde ett försök att försvinna? Skulle han vändas ut och in?

• sourra

Medlem
    9 december, 2006 vid 23:20 som svar på: Bomtryck

Mekanikens gyllene regel, det man vinner i kraft förlorar man i väg, spelar en stor roll för de kites som har 2:1 på bommen. Denna innebär att om man drar in 10 cm på bommen så sträcks linorna med 20 cm. Omvänt gäller att om kiten drar med 10N i linorna som är kopplade till bommen måste man hålla emot med 20N för att inte släppa ut bommen. Tänk så kul man kan ha med lite högstadiefysik.

• sourra

Medlem
    5 december, 2006 vid 22:56 som svar på: "Offtopic" Bögondskan..

@Niklas82 352855 wrote:

Ett av dom sämsta jag sett på på mycket länge, nästan lika roligt som att stänga av lkjudet på tv´n o snacka själv jämte.

Får nästan hålla med här. Lite väl enkel va? Det blir några dialektpoäng men inte mer än så. Men ska jag skratta åt skämt på Norrländska föredrar jag Mammas Nya Kille på P3.

• sourra

Medlem
    5 december, 2006 vid 17:46 som svar på: Terje är ingen mes!

@kasimir 352318 wrote:

Ja jag tror det de visade Crusty Demons of Dirt 2 el. 3
    Har all snowboard som visats på SVT och TV4 på VHS

Jaa, det var väl skoterdåren Seth pangade ett sanddynehopp rakt in i en hel hög med hojar? Har du förbarmat dig och rippat kassettrackaren ännu?

Sida 489 av 498
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications