Forumsvar skapade

Sida 491 av 498
  • sourra

Medlem
    27 november, 2006 vid 23:35 som svar på: Vattentätt kamerahus
    nic wrote:
    Det där fungerar inte alls. Fyll kamera huset med luft från airconditionen på bilen precis innan du stänger den istället. Den luften är avfuktad å fin. Lycka till.

nic

Bra tänkt, tack för tipset!

• sourra

Medlem
    27 november, 2006 vid 21:58 som svar på: Vattentätt kamerahus
    Fesen wrote:
    sourra wrote:
    Menar du såna ”Silica Gel DO NOT EAT”-kuddar som nån dumskalle alltid ska stoppa i munnen bara för att visa hur spexig han är?

Precis… 🙂

Om det skulle vara så att man har ätit upp alla sina påsar, var kan man köpa nya?

• sourra

Medlem
    27 november, 2006 vid 20:21 som svar på: Vattentätt kamerahus
    Fesen wrote:
    Använder liknande för lite dykbilder ibland.
    Dock så spelar det som sagt större roll vad det är för kamera i huset…än hur huset ser ut…

Förutom att fetta in oringstätningen ibland så skall du tänka dig för när det kommer till stora temperatursvängningar…det kan bildas kondens i kamerahuset. Så det kan vara bra att ha lite sådana där kuddar i som suger upp eventuell fukt.

Annars är det bara att köra!

Menar du såna ”Silica Gel DO NOT EAT”-kuddar som nån dumskalle alltid ska stoppa i munnen bara för att visa hur spexig han är?

• sourra

Medlem
    26 november, 2006 vid 19:05 som svar på: nya kites!
    QQ-57 wrote:
    I just read of a guy being drowned in Germany, he didn´t manage to release his kite and was draged through a lake for 2km.

I tried to find those news but the only thing I found was something from two weeks back about a dutch guy from delfzilj who managed to get lofted and crashed on the roof of a snackbar. Where can I read more about the incident?

• sourra

Medlem
    26 november, 2006 vid 01:12 som svar på: Top secret Party/roadtrip – Skåne
    superhjonet jonaish wrote:
    Tattar sourra: Om du trycker på min signatur så kommer en röst läsa upp vad jag skriver, kanske blir lättar för dig att förstå när någon läser upp de än att du försöker läsa själv 😉
    hahahaa…go natt på dig..

Tjusig sär skrivning. Du är för övrigt så felstöpt att det inte liknar någonting, kom inte och kalla mig för tattare ditt Pulver. Först när du har åldern inne för Tingvallas inre kammare tycker jag du kan börja dryga dig. Det är bara dryga 300 dagar kvar, börja ladda.

• sourra

Medlem
    25 november, 2006 vid 11:21 som svar på: Olofsbo gettogether

RAAAAAA!!!! Insåg just att jag blivit av med regskyltarna till bilen! Eller rättare sagt – att jag inte har beställt nya sen nån långfingrig fan stal dom förra helgen. Varför vill man norpa plåtarna från en rostig Saab 9000 -89? Röv.

Tack för erbjudandet om huvan Yann, jag hör av mig om jag får tid och möjlighet att ta mig till vbg.

• sourra

Medlem
    25 november, 2006 vid 01:15 som svar på: nya kites!

Intressant diskussion ni har här.

Vad jag tycker är intressant är hur dyra kites är jämfört med vad de kostar att tillverka. Som jag lät påskina i en annan tråd beträffande brädor tillverkade i Kina så är det ett jäkla påslag innan saker och ting når stranden i Sverige. För egen del kan jag beställa pryttlar från en fabrik som bland annat tillverkar kites för ett par av de stora performancemärkena som dominerar i landet. Mitt pris för 1 x 8m2 hybrid med bom + 1 x 12 m2 bow med bom är $676 + frakt = $890 = ca $450/st = ca 3150kr /kite och då är det i småskalig försändelse. Sen tillkommer förvisso moms men är det inte småfuckat att skiten kostar nästan 3 gånger så mycket när den når slutledet i butik? Självfallet tycker jag att folk som brinner för kite ska kunna leva på import och sälj och troligtvis är det mellanhänder som suger i sig det mesta, men visst är det galet att det förhåller sig som det gör?

• sourra

Medlem
    25 november, 2006 vid 00:53 som svar på: Olofsbo gettogether
    rusiak wrote:
    Vem hänger med? Vem ballar ur? Kan bli gött i mon på fm/lunch!

//alex

Jag är fan i mig sugen. Frågan är bara om Falle har fått in min batwinghuva. Har du det Falle?

• sourra

Medlem
    25 november, 2006 vid 00:50 som svar på: New board out of the bag

Jo just ja, jag är fan riktigt impad av Tom W som gör något av sin brädåkarpassion.

• sourra

Medlem
    25 november, 2006 vid 00:49 som svar på: New board out of the bag
    TomW wrote:
    Japp,

Det är inte lika villkor.

Mina material kommer från tyska fabriker via svenska distributörer. Då blir det dyrt. Vill man har lön, sociala förmåner, pensionen, CSN osv.

I China har man egen materialtillverkning, lägre arbetskostnader.

1998 kostade det 50 kr i arbetskostnad att tillverka en Ericsson T28 i Kumla. Det var 30% fel i produktion! 30% fick man kasta!! I Malaysia, kostade det 5kr Det var 2% fel i fabriken. EXAKT samma telefon och tillverknings linjer. ( jag vet, i was there, it was my design).

China wins.

Jag har en kul hobby.

TW
    …och när t28:an släpptes i Sverige tog vi på phonehouse 7199:- för den. Snacka om marginal. Förvisso är inte artbetskostnaden den stora kostnade, ty det är overhead och förvisso gick mycket av den vinsten till att betala för reparationer pga. idiotkonstruktionen med luckan. Du som ska till Kina, lägg till mig på msn på johan@jpl.nu (oduglig mailadress men ett väl fungerande msnkonto), jag har lite tips till dig.

• sourra

Medlem
    23 november, 2006 vid 22:40 som svar på: New board out of the bag
    skejtar_henke wrote:
    med andra ord. Ska man få det att löna sig.. Massproducera skit som är billigt.

Nu har jag inte nån vidare koll på vad sof-x (http://www.sof-x.com) är för märke men eftersom de kör med träkärna och carbon och grejer så tar jag dom som exempel ändå. Att köpa grejer direkt från kinafabriken som tillverkar deras pryttlar kostar $95/bräda inklusive bindningar och fenor. Då är det inklusive material, arbete + förtjänst för fabrikanten. Med andra ord går det två färdigprocessade såna brädor på bara materialet till en TW-bräda. Snacka om att konkurrera på olika villkor.

• sourra

Medlem
    23 november, 2006 vid 21:18 som svar på: Top secret Party/roadtrip – Skåne

Jag kan inte påstå att jag förstår ett smack av vad du menar hjonaish men ok, vi säger så.

• sourra

Medlem
    23 november, 2006 vid 20:59 som svar på: Top secret Party/roadtrip – Skåne
    jonaish wrote:
    hahaanaaa… Tingvalla!!!

seriöst??!

fullt med bara bönder jöö…farmer shit

Är livet så vidare urbant i gislövshammar då? 🙂

• sourra

Medlem
    23 november, 2006 vid 20:55 som svar på: Windguru – skillnad GFS och MM5 27km

På windgurus help/faq står rubbet.

http://windguru.com/int/help_index.php?sec=models&lngv=en

• sourra

Medlem
    22 november, 2006 vid 20:55 som svar på: Saker som kunde gjort ont

Om vi utökar tråden från att omfatta saker som kunde ha gjort ont, till att omfatta saker som gjorde ont, så kan jag meddela att jag drog fast pungen i gylfen när jag stressade i morse.

Sida 491 av 498
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications