Forumsvar skapade

Sida 492 av 498
  • sourra

Medlem
    21 november, 2006 vid 00:26 som svar på: Hjälp! Vart åka i januari el februari?
    Virena wrote:
    Äh, det är bara att lägga sig ner och drömma igen, nån gång vinner drömmen över verkligheten:smile:

Så fan heller. Jag har tappat räkningen på alla gånger jag har vunnit storkovan på Triss, för att sekunden senare vakna med dregglig kudde och undra var jag lagt lotten.

• sourra

Medlem
    21 november, 2006 vid 00:20 som svar på: att göra i vinter

Jag kommer helt osökt att tänk på Joe Eigo och hans jävla Noni-juice. Han är inte helt osmidig den pajken. http://www.youtube.com/watch?v=xjbjVSai0qA

• sourra

Medlem
    20 november, 2006 vid 21:19 som svar på: Konichiwa
    gonzo wrote:
    ja för att ingen vill använda dom kanske
    :tongue:

Hmm, du kan ha en poäng där. Men hälften av lyxkänslan när man bor på femstjärnigt eller liknande är ju möjligheten att byta strävt willys-sandpapper mot ljummet vatten. Förvisso finns ju alltid möjligheten till att bruka svenssonbidé så länge man har en dusch i krokarna men det är inte samma sak. Det är mer en nödlösning för arma själar som fått en ny spännande bakterieflora i kistan efter besök i varmare länder.

• sourra

Medlem
    20 november, 2006 vid 19:44 som svar på: Konichiwa

I Sverige tror jag den typen av utrustning faller under handikapphjälpmedel. Är det någon som vet varför man tog bort bidén som standardutrustning i svenska medelklassbadrum?

• sourra

Medlem
    20 november, 2006 vid 11:45 som svar på: Lite englands surf
    henkeman70 wrote:
    New Quay, Cornwall, England är ju en sjukt bra plats på jorden för all möjlig vattenaktivtet.

Det näst bästa med Newquay måste ju vara att det är så galet obrittiskt. Varmt och skönt (ibland i alla fall), mest en massa slackers som driver runt och total avsaknad av blekfeta rödlätta huliganbritter.

• sourra

Medlem
    16 november, 2006 vid 21:42 som svar på: Shades or no shades
    Matthias wrote:
    enlighted, de e sånna som du som gör att kiting har blivit en nördsport. sluta kita e du snäll.

Jag håller helt med. Att skydda ögonen måste vara det mest överskattade i det nya milenniet (efter Table Mate alltså). Jag har spenderat eftermiddagen på en bilverkstad och skrattat åt alla grease monkeys som använder svetshjälm då de svetsar och donar. Nötter! Vilka tror de att de är egentligen? Imorgon ska jag till tandläkaren och laga ett hål så jag kan garva åt munskyddsmuppen med sitt dorkvisir och sen blir det till att spendera nyår i tärnafjällen och skratta åt dumskallar som använder goggles i backen.

• sourra

Medlem
    14 november, 2006 vid 16:33 som svar på: Nybörjare!

Om jag inte är helt ute och cyklar så medger IKO bara två elever per guru. En bra idé är alltså att besöka sitt lokala IKO-tempel.

• sourra

Medlem
    12 november, 2006 vid 23:02 som svar på: Nybörjare!

Nåt annat som är sjukt är hur somliga kan kötta iväg drygt 3 inlägg/dag och ändå aldrig få någonting vettigt sagt.

• sourra

Medlem
    12 november, 2006 vid 00:23 som svar på: Nybörjare!
    jonaish wrote:

Tsssss….

näää, du fesen ”som har gjort rätt”…

…du som har varit en duktig pojke å hostat upp med 1-1.5k på en kurs där dom (VAD JAG TYCKER, INTE HAR GÅTT IGENOM ALLT innom sporten)…

KAN du va snäll å skriva precis vad du fick lära dig på din ”Lär dig kitesurfa kurs” skulle vart snäll så kan jag säga va jag tror dom missa på kursen ,att lära ut….

Kite kurs är absolut INTE ett måste, har du erfarenhet av segling, vindsurfing etc (visst, kitesurfing är inte samma sak som segling lr vindsurfing)… så behöver du nog kanske inte gå en kurs..ta de bara lungt, så går de bra!!

Jag gick kurs hos Fahlén (iko 1&2) och fick då lära mig (förutom att hantera kiten):
    * Hur jag riggar och packar ned på bästa sätt samt sköter draken på ett sånt sätt att den håller så länge som möjligt.
    * Hur jag visar hänsyn till andra på vattnet
    * Hur jag håller mig och min omgivning borta från farliga situationer så långt det är möjligt
    * Vad jag gör om faran är framme (kom för fan inte och säg att det har man i ryggraden från början)
    * Självräddning

Jag ser 1500 spänn som en ren investering som jag säkerligen kommer ha igen genom färre reparationer och läkarbesök än jag hade haft utan kursen. Med tanke på vad som hände killen i Halmstad i somras så tycker jag inte att det är så dumt att gå en kurs som har tonvikt på säkerhet. Men du klarar dig säkert bra utan kurs Jonaish, du är ju lite bättre än oss andra. Håll dig långt borta från mig bara så jag slipper spendera en halv dag på att trassla mig ur dina linor.

• sourra

Medlem
    8 november, 2006 vid 00:23 som svar på: Shades or no shades

Om man ser till sin egen hälsa är det ju solklart att glasögonen ska på när solen är stygg. På den här länken finns lite läsvärt om ögonskador. Sen är ju frågan hur fräsig man egentligen ska vara på vattnet. I och med att jag kör med hjälm och väst har nog hårda-killar-tåget gått för länge sen för min del.

• sourra

Medlem
    4 november, 2006 vid 18:26 som svar på: Apelviken lördag
    WakeNils wrote:
    Crowded! Surfare överallt ju, det är bättre när det regnar så man har lite space…
    Grym dag idag, segt att det blir mörkt så tidigt bara

Skaffa en snabbare bil så du slipper ligga och trycka i vägrenen :smirk: Då kanske du kan komma fram innan 11 och då var det enligt uppgift 2 pers på stranden. Men jag förstår att det är svårt att köra fort med en likkista på taket.

• sourra

Medlem
    3 november, 2006 vid 21:10 som svar på: Vad ska man träna på??

Se till att frysa på ett bra istäcke på umeälven och kör lite skridskokite där. Jag tänkte göra ett försök när jag kommer upp för att mottaga mina julklappar.

• sourra

Medlem
    3 november, 2006 vid 17:27 som svar på: Apelviken lördag
    Che_Riff wrote:
    Jag åker gärna ner. Johan S, Peter S, Fredrik C, Nic, Kenta samt alla andra varvsarbetande goa gubbar, har ni några planer?

Du har inget mail från mig men du lär skymta mig i Varbölden imorgon. Jag tycker förresten du ska jobba upp din Sheriffstatus igen. Kan det bli fräsigare?

• sourra

Medlem
    3 november, 2006 vid 11:48 som svar på: Linlängd?
    johanneslarsson wrote:
    Chohoo wrote:
    Jamfor med en gammal LP-skiva som snurrar snabbt i mitten och långsammare ute på kanterna.

jag skulle nog vilja säga att den snurrar lika snabt i mitten som på kanterna.
    Sen är dessutom farten på nålen högre när man kommer ut i kanterna på grund av att den rör sig en längre sträcka på samma tid. och precis i centrum av skivan är farten 0.

Vinkelhastigheten är den samma ja men hastigheten i en godtycklig punkt ökar ju längre ut man kommer och därmed även centripetalkraften. Jag skulle även vilja påstå att nålen står still.

• sourra

Medlem
    1 november, 2006 vid 08:42 som svar på: Kap Verde?

På seat24.se finns biljetter för allt från 7K uptill 15K/styck.

Sida 492 av 498
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications