Forumsvar skapade

Sida 493 av 498
  • sourra

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 23:30 som svar på: Kap Verde?

Det löste sig. Han ser till att vi blir hämtade vi flyget och de dubbelrum han hyr ut kostar €40/natt. Brau schiit. Någon annan som ska dit 2-22 jan?

• sourra

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 15:16 som svar på: Kap Verde?
    RadiKalle_ wrote:
    Bo med en fransman som heter jerome, han är sjyst och dessutom kajtare. Dom andra hotellen vi hade å göra me kan väl lite snällt beskrivas som inte alls särskilt serviceminded.
    /Kalle

Hur får jag tag på denne Jerome?

• sourra

Medlem
    31 oktober, 2006 vid 03:43 som svar på: varför används inte köp och sälj forumet?

…och jag köpte en prima SW-sjua. Undrar vad som är värst – att vara dyngrak kl 04:43 på en tisdagmorgon eller att bara vara vaken så dags?

• sourra

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 17:22 som svar på: Kite träff i kittelfjäll !
    Oharris wrote:
    Åh ser skit bra ut! En fråga som inte blivit svarad på fast den ställts två gånger… har oxå en 12 bowkite (crossbow) fingerar det där uppe eller måste man ha foil??

// Fredrik

Det ska enligt uppgift från Sheriffen fungera finfint. Om så ej är fallet så kommer du se mig sitta och sura under ett bow-tält på ett fjäll nära dig. Eller rättare sagt – vid foten av ett fjäll nära dig.

Obs! Gå alltid lätt packad i Kittelfjäll

• sourra

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 16:51 som svar på: Kap Verde?
    RadiKalle_ wrote:
    Hej Kaj!
    Jo käket var helt ok. Vi var aldrig sjuka, hörde inte så mycke om dålig mat från andra heller. Stället man bor i (södra änden av ön Sal) e ett litet minituristgetto kan man säga, mycket italianos och fransmän en del tyskar. Dom nöjer sig inte med mat man blir dålig av tror jag.

Nu börjar vintern närma sig och det kan mycket väl bli så att det blir Kap Verde som drabbas av mig och min bättre hälft i januari. Det verkar ju som om det är bra åkning men resten sägs det inte så mycket om. Så du som har varit där tidigare, vad har du att säga om prisläge på käk och boende samt behov av eventuella vaccineringar? Handfasta tips på ställen som är bra att bo på? Tacksam för alla svar.

• sourra

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 00:40 som svar på: Linlängd?

Tackar, tackar. Jag tror det sista svaret redde ut de funderingar jag hade. Ooooh så gott det ska bli att vara bakis när det blåser ostligt.

• sourra

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 00:38 som svar på: D e Najs
    Jan_Banan wrote:
    Vilken bluff… Ingen reaktion från förarna i bilarna alls när en snubbe kommer hoppandes ovanför dem. Normal reaktion är ju annars att bromsa när något dyker upp framför bilen…

Ähh, vaf…, bluff ? Ingen bluff där, skiten är ju bara uppblåst. Jag citerar: ”This is seriously insane, a guy snow kites off an incline over a busy street in the middle of rush hour.” Rusningstrafik? I fjällen? Sicket båg.

• sourra

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 22:45 som svar på: Storm min stjärt

Äsch då, inget ont om SMHI. Jag projicerar min ilska på kvällstidningarna. Det är bättre att de håller sig till ”Stjärtchock”, ”Nakenchock” och ”Big Brother-Linda bla bla” istället för att ingjuta hopp i vindkåta och vilsna studenter.

• sourra

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 22:27 som svar på: Beställa direkt från Best?

Kända Frallan tar ju närmare 10 papp för en 11 kvm med bom. Det är ju inte vidare billigt.

• sourra

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 16:35 som svar på: Storm min stjärt

…men det började bra i alla fall.

[IMG]http://www.jah.se/kite/061027.JPG[/IMG]

• sourra

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:55 som svar på: Varberg söndag

Vem var det som jazzade runt på vattnet med en hjälmkamera sittandes på en grön hjälm i söndags? Kan man förvänta sig något i filmvisningsväg?

• sourra

Medlem
    25 oktober, 2006 vid 20:29 som svar på: Linlängd?

Alltså, nu tror jag min fråga missförstods en smula. Min Shockwave är moddad och klar och jag känner inget behov av att byta något. Det var mer en fråga av generell natur. Jag kan försöka vara tydligare:

Låt säga att Kalle har en kite, vilken som helst, och på den sitter linor som är 22 meter långa. Kalle har har sett att det finns andra som använder såväl 20 meter som 25 meter. Varför gör de det? Vad finns det för för-/nackdelar för Kalle att ändra längd på sina linor?

• sourra

Medlem
    25 oktober, 2006 vid 15:05 som svar på: Beställa direkt från Best?
    Martin wrote:
    Jag har kollat in Surfstore och sett att dom inte har några -07or än. Jag har också mailat dom och frågat i ämnet, men inte fått något svar. I tider av webhandel i denna prylstinna sport är uppdatering av sidor och snabba mailsvar en nödvändighet.

Bom hade jag tänkt tillverka själv av en gammal fyralinors. Waroons bom är så enkelt konstruerad att man inte behöver orginalbommen om man bara tar reda på vilka mått som gäller för stopp och depowerstrap. Eftersom Surfstore tar 6000kr för en -06 Waroo och inte har några -07or på sin hemsida tycker jag prisskillnaden är för stor för att det ska motivera köp av goodwillskäl. Man vill ju knappast köpa en ”fjolårskite” till fullpris nu. Men det kanske är så att priserna har gått ner till nästa år? Det vore ju ett trivsamt undantag från branschen i stort annars.

Ok, men prova slå en signal till Brusberg. Det är en trevlig prick och enligt senaste besked var 07:orna på väg in.

• sourra

Medlem
    25 oktober, 2006 vid 13:18 som svar på: Linlängd?
    patrikol wrote:
    Längre linor långsam kortare snabbare enkelt uttryckt.

Kortare väg från vänster sida till höger blir det.

Mycket vind kortare linor lite vind längre kan också funka.

Man har provat med det mesta dubbla linor, Halva linlängden när det blåser för mycket på minsta kiten, Obs detta är inget som skall provas av nybörjare mycket vind lika med livsfara inom kitesurfingen!

Dubbla linor har jag provat med övningsfoil och det blev ju helt klart en viss skillnad. Men om jag idag har 20 m på min Shockwave, varför skulle jag då vilja ha t.ex. 25? Finns det några åkningsmässiga fördelar med detta?

• sourra

Medlem
    25 oktober, 2006 vid 12:35 som svar på: Höststorm
    Samuel_L wrote:
    Ser ut att komma in en ganska brutal höststorm till helgen. Är det värt risken att gå med sin 12:a om man väger knappt 70 kg? är iofs en bowkite, men ändå…vad är risken när man är överriggad? att man får en gratis flygtur över skåne?

Läs historen om killen som blev förlamad efter en olycka i somras så blir det lättare att jämföra risk vs. reward. Mig veterligen har det inte varit något dödsfall i Sverige ännu men om man går ut gravt överriggad i stormvarning så är det bara en tidsfråga innan det första liket flyter upp.

Sida 493 av 498
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications