sourra
Forumsvar skapade
- 
jezaja wrote:Jag va i lejet idag istället men imorgon är jag i apelviken och testar lite hos fahlen.Med en lätt doft av Off Topic: Kolla din msn 
- 
Kom just på det att sjukvårdsupplysningen i respektive län är ett vasst tips som alternativ till Steffos läkarkår (som ej är att förakta). 
- 
JohanW wrote:plus ifall de e smärt stillande så känner man inte ifall man har ont vilket ju kan förvära ”skadan”..…och när en axel väl har bestämt sig för att gå sönder ordentligt då har man några riktigt sugiga månader framför sig med spännande rotatorcuffsträning, stillsamma aktiviteter och annat gottigt. 
- 
ZIIK wrote:ontopsportsnågon som vet vad som hänt med deras hemsida föresten? den är inte helt normal hos mig just nu i alla fall. //Joel Ontopsports wrote:Spray tyckte de skulle uppdatera från MySql4 till 5 och samtidigt klanta till det mesta så vår databas för shopen inte funkar (inte bara att man inte kan beställa via shoppen utan också att vi inte kan accessa data om kunders beställning…ha aldrig något att göra med Spray är väl en bra slutledning).Ungefär så ligger det till. 
- 
Rooster wrote:Enda slutsatsen att dra av kartorna är att det blåser mer vid kusten än över land… Surprise. Känns som den danska var bättreKartorna visar ju samma grejer, dvs beräknad medelvind en braaa bit över havet. Vindpotential i surfhöjd är ju nämligen helt ointressant för ett kraftbolag som försöker hitta lämpliga områden att kötta upp vindsnurror på. Den danska kartan visar ju dessutom bara vindstyrka över land och där surfar man ju inte jätteofta. 
- 
grozzny wrote:Jag har själv vart runt och försökt hitta lite landkiteställen runt Göteborg, men tyvärr inte hittat nåt ultimat ännu.Vad har du tänkt åka på? Mountainboard, buggy? Men ett allmänt tips är ju åkrar så här års, de de är nyslagna och fina, det finns ju lite här och var också + att de brukar ju vara rätt stora! Hade nog tänkt mig bräda till att börja med, så man har något att göra de dagarna då vindriktningen eller tiden inte medger trippar till bra vattenspots. Är inte åkrar rätt jäkla ojämna? Och finns det ingen risk att man blir jagad av en grepbonde om man jazzar runt på hans åker? Det där med brudarebacken lät intressant. Är det flacka partier eller är det mestadels backigt? Jag vill gärna höra mer om incidenten då du sumpade din kite. Hur mycket blåste det och vad hade du för size på tyget? 
- 
skotten wrote:Enlighted wrote:skotten wrote:You guys know we have an Ex K1 champ living in Malmö right??Yes I know that at least… Larry Lindwall! He had a trainig camp at my club in gothenburg. Great teatcher and looks like he was mad of granit! Ha Ha, its a small world! – He has a couple of kids now!, he still looks dangerous though! Vill man se stygga snubbar kan man alltid kolla på sherdog.com och leta fram highlightsfilmerna med Bas Rutten och Peter ”The Lumberjack” Aerts. Sen kan man glädjas åt att de snubbarna inte är rabiata vindsurfare med kiteallergi. 
- 
dr Masse wrote:Om det där är en avspegling av verkligheten så gäller nu tre saker.1. Gotland är Sveriges bästa ställe för vindsurfing. 
 2. Det blåser bättre på öst- än på västkusten.
 3. Hur kommer man åt de där fina mörkröda stråken uppe i fjällvärlden?Kollar man lite närmare så ser man att det är samma gula nyans på såväl öst- som västkust samt vid gotlands vattenlinje. Det är bara norrlänningarna som ser ut att få nöja sig med den lite tamare gröna nyansen. Den gottiga starka vinden kommer man åt vintertid genom att köra kite på kalfjället med gliddon på fötterna. Är kite en svordom i den här tråden? 
- 
LANGENS_KITE wrote:pjoter wrote:Gängtypen heter förresten UNC. kommer inte ihåg storleken men 3/8 känns bekant.
 Vilken bräda har det gängsnittet?
 Ett tips !
 Tycker oftast att man får bryta och bända för att få fast skruvarna till stropparna då det är stjärna, på min underground är det insex och det är mycket enklare.
 PeterHittar du en sån butik som har en gammal dammig skruvgubbe kommer du kunna finna såväl stjärn- som insexskalle, oavsett gängtyp. Om Normans färg och järn i Holmsund fortfarande lever och sparkar borde du kunna åka över bron och finna något där (gäller Langen alltså). Om någon vill vältra sig i gängor är det bara att kolla här. Mums! EDIT: Jävla nötskalle jag är, insåg nu att Langen redan har insex. Oh well, nu vet du var du kan hitta nya i alla fall. 
- 
zo0 wrote:okok..Nu vill jag inte vara party pooper men du får fan se till att hitta lite vind så du inte behöver sitta inne och besvara varenda tråd på hela Steffo med synnerligen intetsägande inlägg 
- 
larzonov wrote:Ja det finns en massa coola grejer ”out there” men är inte problemet att få hem sakerna till lilla sverige.. Fast det kanske går oftast.. Bara att man e lite lat..Ta en kik på Trowbridge Active Leisure, de tycks vara rätt insnöade på landkite. Det är en filur som heter Nathan som har stället. En god idé kan vara att ringa till dem innan man lägger ordern eftersom deras onlineshop inte räknar in den extra fraktkostnaden till Sverige (överkomliga frakttariffer). 
- 
pjoter wrote:gå till nån järnhandel som har lite koll på grejerna. borde väl finnas nån i malmö som inte bara har martin timell grejer.Ja gärna en sån som har en gammal gubbe som de dammar av när någon frågar om udda gängsnitt och stigningar. Om du inte hittar något får du be en bekant i Göteborg gå och damma av gubben på Vallgatan och sen skicka ned lite blandad konfekt. Där har jag hittat riktigt udda skruvar med skumma skallar till mina gamla utlandsköpta inlines. 
- 
Tänk om Riddarsporre menade att det skulle stå Cahbrina och inte Cabrinha? 
- 
Riddarsporre wrote:regnr med max 7 st bokstäver, ingår dessutom ex cahbrina, såtillvida det e ledigt.Är det inte 8 bokstäver i ”Cahbrina”? Oavsett vilket är jag grön av avund – vilken bil! Jag sitter här och ser ut som hulken, fast lönnfet.