sourra
Forumsvar skapade
-
valentin;626847 wrote:Tänkte dra ut o kite:a lite i helgen , hur e vattnet måste men dryga på sig en våtdräckt lr kan man köra utan ?
gör inget om det e lite kallt utan bara det e acceptabelt .
haha glömmer alltid att skriva vart 😀
Västkusten . varberg ( bjökäng ) fillesås ( rågelund ) e la dit det troligen åks till .Det hänger helt på lufttempen. Vattnet är 18-20 så jag tycker det är helt ok för shorty.
-
Jag kan nog ta med den hem. Vi är full bil ned men inte fullt så full bil hem. Är du där nere eller? Vi drar först till Läjet på förmiddagen och kommer ned till FBG lite senare.
-
Jag har sett att det är lite spekulationer om att Wilson inte bör kunna finansiera detta själv och driva utveckling helt som eget märke så det gissas vilt vilket konglomerat som finns i kulisserna. Det återstår att se…
-
WakeNils;626752 wrote:0930, ujuj, vem är chaffis? hedlund?
Jag är nog körbar vid 19:30
-
Färgförklaring står en bit ned till höger. Jag vet inte vad det finns för guidelines för hur pass mycket man ska ha rekat ett spot men det är ju såklart bra om du vet så mycket om spotet att du kan skriva om eventuella stenar eller andra faror, om det är några locals man måste ta hänsyn till osv.
-
sourra
Medlem19 augusti, 2010 vid 12:47 som svar på: Ben Wilson, Reo Stevens & Ian Alldredge killing it!Haha, de får smaka sin beskärda del kan man ju lugn säga
-
Jag brukar smyga ned mitt skräp i Neven och Nisses Ikea-påsar
-
Jag har kört en del Naish Sol och den passar verkligen in på beskrivningen av hur du har tänkt att använda brädan. Sol har ju rätt rundade kanter så den får mindre yta jämfört med en fyrkantig bräda. Därför bör man välja en storlek större än normalt. 140 är således inget dumt val men 137 skulle också duga gott. JAg hade valt den senare och jag är i din viktklass. Om du köper begagnat kan det tänkas att du finner Naish Sol Limited. Den är rätt mycket mjukare än den vanliga modellen och jag tycker därför man ska ta den vanliga (även om Ltd är jäkla snygg). Du behöver inte skaffa två brädor för att kunna köra både kring 6-7 och upp till 15-snåret.
-
Tornado fixar med hämtning från Hurghada airport. Ifall båt+lunch+rescue fortfarande kostar €15 och boende+lunch+middag ligger kvar på €15 så blir det ca 20K totalt för er båda inkl resan. Det är inte illa för 2 veckors surf med bra lokal service.
-
Säger jag att nåt är i bra skick så är det också det =)
Ang Safaga – kolla flygstol på ving.se så får du direktflyg och får möjlighet att förköpa kitebagagevikt till rätt bra pris. Jag hittar för 10-12K för två pers nu när jag kollar. Sen kontaktar du Tornadosurf för att få resten fixat (hör om de har bra deal för boende + halvpension på Ali Baba hotel).
Quote:Instämmer – Tornado surf är grymt. Jag har för mig att vi betalade ca 300:-/dag för boende + båt + rescue + tre måltider varav två var på hotellet. -
Ska ni ankra det där vid varje session eller vad är planen?
-
Bra där! Hur mycket räknar ni med att den kommer sjunka ned?
-
Kolla in denna rulle när Robby Naish, Dave Kalama och Don Montague (Naishs gamla kitedesigner) fixar en 50m² kite som de hookar upp med en kanot.
-
Ja se där ja, det finns nog fler också. Di får rymmes i ”m.fl.”-säcken. Frågan är fortfarande – finns det en marknad för ettn så nischat märke? Jag köper helt klart Yanns och jJag såg ju helt klart poängen med att han skulle vara med hos SS och ha input på hur de ska utforma brädor och dylikt. Men att köra eget sådär…? Jag menar, finsmakare som vet exakt hur de vill att en bräda ska vara skaffar väl ändå en custombräda eller?
