spray
Forumsvar skapade
-
Augusti eftersom jag pluggat och inte haft tillgång till bil med plats för bräda.. Ska det dock snart bli ordning på!
-
Svenne, du kan ju forsätta leva i din egen lilla värld medan vi andra lever i verkligheten. KOW ÄR ersättningsskyldiga, om du inte tror mig kan du ju ringa TNT som fraktade brädan själv och fråga.
Jag köpte en NY bräda för en viss summa, inte en lagad bräda för en ännu högre summa. Punkt slut.
The board is now beeing replaced by KOW, they take their full responsibility and replaces the board.
This issue is now beeing sorted out.UPDATE TWO WEEKS LATER:
No board in sight… sigh -
Skarabe, om det är fraktbolaget eller säljaren som betalar styrs hur frakten betalas, förskott eller inte osv.
Men i detta fallet ÄR det KOW:s skyldighet att ersätta mig.Och jag vill inte ha en reparerad bräda när jag köpt en ny, skönt att vissa här förstår sig på det:)
-
Svenne du kanske ska läsa på lite innan uttalar dig.. Och hur kan du tala för andra? Och det är säljaren själv som ville att jag skulle berätta om dom olika dealerna jag fått.
Det är inte KOW som orsakat skadan, men enligt deras leveransvillkor är dom skyldiga att ersätta en skadad bräda. Det har varit stundvis omöjligt att få mejlkontakt med dom efter att jag anmält skadan.
Dom har hittils inte löst det på ett bra sätt:
Jag köpte en ny bräda, den var skadad och jag blev erbjuden £200 för skadan efter mycket tjat. Skadan kommer kosta mer än £200 att laga för mig, med frakt eller bensinpengar inräknat. Efter jag ha fått lägga ut mellanskillnaden ur egen ficka står jag där med en reparerad bräda, inte en NY.KOW erbjöd sig nu för en timme sen att byta ut min bräda, och det efter TRE veckors mailkontakt, varav dom inte svarat på mejl under en veckas tid.´
Men tycker du det är bra service så visst..
Brädan kommer nu bli utbytt iallefall. -
”You can see that I genuinely want to sort out this issue. I stared the company four years ago with a real passion for Watersports, I wanted to give people good service and a good product range. We deal with couriers every day and they are very painful to deal with in situations like this. It is painful firstly because we have an unhappy customer and secondly because I know they will make it very difficult to gain any compensation. We have had four of these since January where they still have not paid any atonement. (Any that is when we send it via a TNT with insurance!)
I want you to end this transaction knowing that we have done everything to sort and solve this problem, for that reason I would consider picking up your board and replacing it with another free of charge. Alternatively you can have a £200 refund within the hour.
We do not want to turn our back when there is a problem like this, we do want to resolve it and ensure the customer gets a good experience. That is why we have offered the following solutions, either a full refund, a £200 Credit or a collection and exchange for another board for free.
Let men know what you would like and I will sort it out right away.
Regards,
Charlie
” -
Fick detta brevet idag:
”I keep trying to call you but you do not answer the phone. I am gutted about this, we have tried to sort this out and offered a full refund and a generous £200 refund option and still we have all this bad press on the forum. We have had no compensation from TNT this is out of our pocket and yet we look like the bad guys.
If you look from our side we sent a brand new board to you and it has been damaged, we have offered two good solutions but these are still not good enough. If you do not want the board we will simply pick it up and offer you a full refund.
We would normally just replace the board but I want this to end and I do not want this continuing on the forums.
We are a genuine company and want people to get good service and you have done your best to try to rubbish our reputation.
I want to sort this out and we would swap the board over but with all these discussions on the forums I just want to pick the board up and refund you fully or offer a £200 credit.
Regards
Charlie
” -
Jag kommer gå back…plus att det resulterar i en reparerad bräda med sämre andrahandsvärde osv.
-
Jag har nu blivit erbjuden £200 i ”refound” för brädan.
Tycker det känns snålt då det blir en massa strul för mig med frakt etc till någon reparaionskille, dessutom faller det bara ut i en reparerad bräda och det lär inte bli mkt kvar av mina £200 som kompensation för att jag fått köpa en reparerad bräda.:mad:
Killen på KOW säger att dom själva kan repa den för £60, därav maxbeloppet på £200 till mig..
Vad göra nu?
-
Lämna gärna uppgifter hur jag får tag på dessa killar..
-
Vem rekomenderar ni som lagare?
-
Hur mycket köpte du den skadade brädan för, % av nypris?
Vad tror ni en skada av denna kaliber kommer kosta att reparera hos en seriös brädlagare? -
Skickade ett mejl till dom med länk till denna tråden, och det tog 10min innan dom började ringa mig. Otroligt vad lite dåligt PR kan få fart på dom.
Fick ett mejl:
”Please can you call me on the number below. We are escalating this issue and trying to get it resolved as soon as possible.
This is frustrating for you I know and we are trying our best to resolve this issue, it will be sorted out right away. You have my contact details below.
Trust us this is our priority, so far JP UK have said that they will not replace the board which is totally unacceptable. We are a large customer of the UK distributor and have escalated this. We have said it needs to be resolved today.With Regards
Charlie”
Bra idee med Boards, men jag väntar med det tills dom fått lite mer tid på sig.
Ska nu försöka få en mejlkontakt med dom eftersom det kostarskjortan att telefonera med england.Håll tummarna.
-
Sen undrar jag om jag kan använda min gamla goya mast från -07 med 75% kol till tex. ett v8 från 2009, (förutsatt att det är rätt längd på masten dvs)
-
Ni som kör på 110liter, hur mycket väger ni och vad har ni för segelstorlek?
-
Vad tror ni om -09:ans NP V8, 7,0kvm?
Har funderat lite på hellcat också..Tycker NP ger bra kvalitetskänsla i seglen, men det kanske finns fler märken med minst lika bra kvalitet?
