stang
Forumsvar skapade
-
Öhum om jag får vara lite petig så kan ju knappast pixelstorleken variera på en bild beroende på komprimerings graden på bilden. tex. 800×600 är ju just ett mått på hur många pixels som bygger upp bilden och detta kommer inte att ändras på något sätt hur mycket eller lite man komprimerar bilden!!!
Om man däremot skalar ner bilden så kommer detta att ändras RELATIVT orginalet pga att man tagit bort information ur bilden. Dvs antalet pixlar blir färre!
Men som gammal hacker så vill jag ändå hävda att pixelstorleken fortfarande är den samma! Detta kan bara ändras om man byter upplösning på skärmen!
ps.
Jag gillar din bild Ola grymt bra skärpa i den. Den är inte tagen med en engångs kamera va? 🙂
ds. -
Knatte wrote:Vem är inte sugen ??:smile:
Men man behöver nog räkna med ca 2 månaders resa, då snittar man lite över 3 mil /dag. Det borde gå att fixa:laugh:Men det vart många som bröt i år. Tror det var fler som bröt, än kom i mål, så det verkar vara jobbigt :cool2:
Jo det är ju mer realistiskt, ja jag läste oxå att det var många som hade haft problem. Fast det lät som vissa varit rätt klantiga, tappat GPSer och fumlat med utrustningen mm…
-
Om man kan dra några paraleller mot hur det har funkat i London så kommer hela rasket faktiskt gå plus tack vare att det är så mycket folk som inte betalar in i tid så de får försenings avgifter. Fast de har å andra sidan bara till klockan 22.00 samma dag på sig att betala i London har jag för mig.
-
Mmm det myt omspunna Blå bandet!! Jag har varit sugen i omgångar att prova på den sträckan. Men har aldrig kunnat få till det, när jag pluggade så hade jag inte pengar å nu är tid en bristvara som heter duga!!!
-
SWE131 wrote:40 knop ? Kanske, om bara vårt nya secret spot (kanalen) levererar och jag får mina nya speed prylar.
// Dala //Oooo den speed rakan ser ju GRYM ut men lite smal, fan tänk vad som skulle hända om man vinglade till!!!
-
getwet wrote:Deppa inte Stang, det är iaf väldigt platt..:crazy:
Det är ju sant hehehe…
Fast det blir jag faktiskt lite deppig av!! pga att jag har varit för slö för att bygga klart min ”Isbräda” -
Jester wrote:Inga sådana problem heller
Mummel… här har vi en halvmeter snö och isen ligger envist ivägen och vägrar flytta på sig!
-
Det är inte snön jag ser som problemet, utan det där våta/kalla/hala som ligger ivägen om man försöker sjösätta brädan 🙁
-
Knatte wrote:Kan ligga något i detta. För om man trycker på install och simulerar en installation, så börjar den prata om Windows NT och att windows 98 inte fungerar på NT-maskiner..
XP är väl baserat ,på någon som liknar windows NT??Jepp, det stämmer!
-
Knatte wrote:När du pratar om image? Vad menar du då? En rakt av kopia, på installations CD eller skall du krångla till mer än nödvändigt 😮
Mina spända nerver pallar inte med -CUE och -Bin mer..
Men skulle vara jätte tacksam, om det skulle gå att få en copy på skivan :tongue:Det skall nog gå att fixa en koppia om du vill men jag tror inte att det behövs. Kör på din CD den funkar säkert fint!
-
Ahaa jag tror jag upptäckt något!
Det råkar inte vara så att du kör XP?Jag stoppade i min 98 skiva (som jag vet fungerar) och får precis samma fel som du!!! Dvs ”Sätt in Windows…. på nytt”!!!
Min gissning är att du har en fullt fungerande CD, den trivs inte så bra i XP bara! -
Absolut!!!
Det är det statiska i att segla länge åt samma håll som blir jobbigt, när jag klev i land så hade jag tittat över vänster axel i 2 timmar och det kändes fan som om det knakade i hals musklerna när jag vred på huvudet.
-
Svar till Pennfäktarn 🙂
* Planade du hela tiden?
Nix jag stod och guppade i ca 30 min sammanslaget + att jag han med två vurpor 🙂* Måste man sätta sig på brädan och vila underarmar och vader ibland eller kör man allt i en etapp?
Jag körde allting i ett svep (förurom när jag låg och simmade förstås), vinden var nordlig så det var samma bog hela vägen dvs snudd på halvvind och nästan max kryss på slutet. Jag var inte van att köra i den sjön som var där ute, särskilt sjön i början då det var lite grundare så det var svårt att slappna av. Jag fick några flygturer med formula kittet, det visade sig vara rätt lättkontrolerat men första flygturen kom som en rejäl överaskning (läs. jag stod och tittade på GPSen när värsta hopprampen plötsligt dök upp) så jag kramlade mig krampaktigt fast vid bommen ett tag efter det. Det som jag tyckte tog mest stryk var:
1. Bakbenet som hade bra tryck på sig mot slutet av racet när det friskade i lite i byarna och så gick jag dessutom så högt jag kunde mot vinden. jag var klart mör i benet när jag klev av brädan.
2. Efter att ha stått på brädan i 1 timme planandes åt samma håll så började det göra rejält ont i hålfoten på bakfoten. Den får helt klart stryk men jag kunde åtgärda detta genom att vrida på foten lite, men då blev det istället jobbigare för vaden.*Hur många distans är det?
Enligt mitt GPS spår så blev det 44 kilometer, det borde väl vara ca 80 distans. Denna sträcka skulle självklart blivit betydligt längre om det varit kryss. (Fast då hade man ju kunnat variera bak ben lite)Saker att tänka på:
1. Sittsele är det som gäller! Se till att du har kört mycket med den innan så att du vet att den passar dig bra, klämmer det någonstans så lovar jag att det känns efter 2 timmar! Jag har kört med min i 15 år eller så och den sitter som en smäck men börjar förstås bli lite sliten hehehe
2. Ta med lite vatten/sportdryck i en camelback funkar klockrent och det finns dessutom plats att klämma ner en banan och energy bars. Om det börjar jäklas så är det inte så dumt att stanna upp och käka innan man fortsätter, då hinner man lugna sig lite och tänka efter (beprövat från finnmarksturer och andra MTB lopp).
3. Kolla igenom utrustningen innan och se till att du vet att allting funkar, dvs byt inte ut något i utrustningen i sista stund.
4. Se till att trimma in hängsele tamparna perfekt!!!
5. 44 kilometer orkar man att köra i ett svep men om du planerar en längre sträcka så skadar det nog inte att stanna typ en gång i timmen och fylla på energi reserverna, dvs käka lite banan å energy bars…
