stang
Forumsvar skapade
- 
Attans typiskt missade en massa fin vind igår 🙁
Var ”barnvakt” år min dotter istället för att surfa….Nåväl berätta för mig nu MatcTS har du knäckt ljudvallen ännu? 🙂
 - 
Ooo det låter ju lovande, jag skall försöka ta mig ut!!
När siktar du på att vara där?
 - 
Japp den automatiska installationen funkat klockrent!!
 - 
Rör isolering är kanon att sätta på takräcket, sen är det bara att spänna fast prylarna!
 - 
Ahh det låter bra det! 🙂
Jag är sugen som attan men det passar lite dåligt då jag precis fått tillökning här hemma. Så jag får nog hålla mig hemma och ta hand om familjen 🙂
Men vi får ta och köra lite i G-bay när vädret släpper loss vinden åt oss!!
 - 
Attans! Synd att du inte fick bättre utdelning när du var där nere, nåja du har seglet bydligt mer än mig. Det enda nöjet jag haft hittils är att jag provriggat lite på tomten!
 - 
Japp många kudos för den guiden, härligt jobbat!
 - 
Jag har 110 liters hybriden, har tycär inte haft vädergudarna med mig när jag varit ute och brännt med den så det har blivit mycket plaskande med fötterna i vattnet 🙁
Men det finns helt klart potential i den!
 - 
😡 VA F_N nu tok snöar det i Gävle, fan vad less jag blir!!! 😡
 - 
miga wrote:Hur står ni på brädan på slören?
Körde för andra gången igår på formulakitet, brände iväg på slören, ut i yttersta fotstropparna, går undan rätt bra, helt plötsligt befinner jag mig, tillsammans med brädan, 1-2 decimeter ovan vattenytan, bakkant på brädan lyfts ur vattnet, och jag åker på ett fett kastfall, till Tobbe, på landbackens, stora lycka. :smirk:
För att detta inte ska hända alltför ofta, vad är rätt stans, åtminstone till en början? bakfot i chickenstrap och framfoten löst eller i stroppen?
Jag använder inte chickenstrap men det kan kännas lite lurigt att ta sig ut till bakstroppen ibland, min uppfattning är att det går fortare på slör om men kör i dom ”vanliga” stropparna.
Det jag lärt mig vara uppmärksam på i slör är följande:
1. Var uppmärksamm på hur sjön ser ut framför dig så att du är med att parera brädans acceleration samt uppbromsande rörelser i sjön.
2. Jag hade lätt för att ”släppa på trycket” på fötterna om jag körde in i en vågtopp (dvs jag var inte tillräckligt stum i knäna), detta kan resultera i att brädan far rätt upp ur vattnet och det slutar ofta i kastfall liknande det du beskrev.
3. Om vinden är byig så var uppmärksam på när vinden lättar ur, detta resulterar ju i att man måste ställa sig up lite och lägga mer vikt på kanten. Då kan man väldigt lätt råka trycka ner kanten på brädan när man landar i en vågdal. Om man landar hårt så kan fotstropparna och dina fötter komma ner i vattnet vilket funkar som en utmärkt nödbroms och resulterar väldigt lätt i ett kastfall.
 - 
Sweet! det var fan på tiden isen släppte!
 - 
Ahaa det där känner jag igen!
När jag kryssar så får jag exakt det problem som du beskriver, här skall provas med nya possitioner på bakstroppen! - 
Hehehe nä min brukar inte heller bråka pga kramp 🙂
Då var det värre när jag kickade knät rakt på spetsen på min rakblads vassa slalom fena, det blev ett snyggt snitt i min splitter nya torrdräkt 😡The_Novice wrote:Jag tycker att jag har testat det mesta, förutom just DaKines mittens då…
För mig är det i princip omöjligt att ha handskar som är slutnaMmm samma här! det enda som jag kunnat segla med som har haft täckt handflata var ett par ”motorcyckel” handskar med ett mjukt och fint skin i handen. Inte så varmt om man håller på och badar men dom stoppar vinden fint så man slipper den kyl effekten.
 
