Forumsvar skapade

Sida 102 av 125
  • stebe

Medlem
    23 april, 2004 vid 14:03 som svar på: Det Senaste e här…

Han skulle nog inte vara så tuff med en snor kråka i halsen wink.gif

• stebe

Medlem
    22 april, 2004 vid 20:45 som svar på: lista med kite affärer

Svar till:

finns de nå länkarkiv med länkar till svenska kite affärer

[/ QUOTE ]

En helt annan grej…. smile.gif jag såg att du är från Jönköping, finns det några ställen där som funkar bra att köra på jag tänker främst vid nordanvind, det är ju ganska nära för oss i Linköping

• stebe

Medlem
    22 april, 2004 vid 19:50 som svar på: Kitesurf i helgen – VART???

Svar till:

Nej, Lidköping så blir det bra med den saken. Nordanvind i den viken måste helt klart testas. Från Linköping till Kalmar är det 24 mil, det är exakt lika långt som det är till Lidköping.

/Peter smile.gif

[/ QUOTE ]

Hmm ligger inte det nära skövde Peter? Håller inte du på att blanda ihop fruntimmers affärer med surf-resor nu wink.gif

Västervika kan ju vara ett aternativ?
    Hur stor är sranden? Är det långgrunt? Träd? Stenar?

• stebe

Medlem
    21 april, 2004 vid 20:17 som svar på: kite till nybörjare… ? UDS?

Svar till:

mja en 16(speciellt om du kçr rhino) kan snabbt bli fçr mycket och dragga dig over hela stranden. liten kite ar bra att borja med av sakerhetsskal. fast inte om man gar ut i fetmycket vind…

12 m^2 och 5-7m/s mar bra att borja med, med 16 har man redan tryck vid 7 och det kan vara lite obehagligt i borjan.

[/ QUOTE ]

Det finns ingen 12m^2 i världen du kan segla med i 5m/s om du inte väger 40kg och står på en longboard smirk.gif mitt råd är lite större drake 14-17 i vindar mellan 6-8. Större drakar är lite långsammare och blir därför lite enklare att kontrollera.

Men självklart gåt det utmärkt att börja med en tolva..
    Använd sunt förnuft och ta hjälp av erfarna utövare.. lycka till smile.gif

• stebe

Medlem
    21 april, 2004 vid 15:23 som svar på: Kitesurf i helgen – VART???

Mycket intressant med öland.. jag fattar beslut inom kort.
    Plankan är 133×34 och väger ca 2,7kg med pads och stroppar. laugh.gif

• stebe

Medlem
    21 april, 2004 vid 14:43 som svar på: Vindfråga

Det skulle jag i 5m/s har jag knappt styrfart med min fuel 17m^2… smile.gif
    I 3m/s ställer jag mig frågande till om det överhuvudtaget går att få upp en LEI om man inte tänker springa med den bakom ryggen.

Gå ut på en stor åker utan stenar och träd i närheten och testa den i 5-6m/s så får du känna på din nya drake ha så skoj smile.gif

• stebe

Medlem
    21 april, 2004 vid 13:37 som svar på: Kitesurf i helgen – VART???

Bra vind från nordost..
    Strangstugeviken i nyköping kan kanske vara nått då??
    Jag är på.. man har ju ett nytt åk att testa smile.gif

• stebe

Medlem
    20 april, 2004 vid 11:36 som svar på: Brädans egenskaper mht bredd ,rocker mm ?

Tack chrille, det vara den bästa utläggningen om brädans egenskaper jag läst på det här forumet.. smile.gif

• stebe

Medlem
    19 april, 2004 vid 15:45 som svar på: Ltd Ed foton säljes

Är det du freddan?
    Har du fått Best-plankan än.. själv har jag investerat i ett nytt åk och kommer ner å kör skiten ur dig i sommar på din egen hemmabana grin.gif

• stebe

Medlem
    16 april, 2004 vid 22:06 som svar på: Fallskärmshoppning är överlägset kite

Jag gillar både Carlsberg och Tuborg, huvudsaken ær att man blir full och har skoj……

• stebe

Medlem
    16 april, 2004 vid 22:03 som svar på: Ni som kör Slingshot…..

Var førsiktig med att nypa på vinter alla mina ventilpluggar har gått av från øppningen på min fuel, nu på vintern så jag tror inte det gummit tål kylan nått vidare..

• stebe

Medlem
    13 april, 2004 vid 22:48 som svar på: Karlstad Kitare

Hepp, jag hænger gærna på i sommar då jag skall gå och dra i Arvika i några veckor….. laugh.gif

• stebe

Medlem
    8 april, 2004 vid 23:23 som svar på: Kita i varamon

Hallå tokdårar… hoppas du inte tænker åka dit och trascha min planka bjørn.

Kør hååårrdt cool.gif

/stefan.. mitt ute på fjællet smile.gif

• stebe

Medlem
    2 april, 2004 vid 13:07 som svar på: Linköping – FrontSide Kiters goes to Klittmöller

Nu drar man till fjälls ett så det blir snowkite för min del. Ni får ha så skoj med Klittan.. förväntar mig en grym film smile.gif

Hur går det med det med Frontside surfers senaste prod ligger den på nätet än. Jag såg att Roxen movie är nerladdad 847ggr ha ha smile.gif

Ha det gött boys cool.gif

• stebe

Medlem
    31 mars, 2004 vid 19:03 som svar på: Ni bakom ACME Kiteboarding: Kolla detta

Av de nya drakarna på marknaden tror jag många är väldigt grymma så man skall nog snacka om olika egenskaper istället för om bra eller dåliga drakar…..hepp smile.gif

Sida 102 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications