stebe
Forumsvar skapade
-
Just nu kör jag ingetting men jag håller på och letar efter en ny planka… mmm köpa kite-prylar
-
Det mest irriterande jag upplever är att när jag börjar få bra drag i draken så de går att ladda på ordentligt, vill gärna brädan plana ut downvind så fort det kommer en liten by och jag får använda den som en ”vatten-plog” för att inte tappa höjden
Så vilka egenskaper skall brädan ha för att vara lättare orka hålla kant med??? (och gärna funka skapligt när det inte brallar på så mycket)
Hur påverkar Rocker kurvan???????
-
Svar till:
allt handlar om kant mer fart bättre kontroll i en smalare bräda. glöm allt över 35cm i Cabarete
[/ QUOTE ]
Man orkar alltså hålla kanten längre med en smalare bräda???
Brädor som stubbie och Best-plankorna(38-43cm) är de mer anpassade till plattvatten????
-
Jag drar ner bilderna på CD nån dag…
Bjorno flög högst… idag igen

-
Faan… jag måste börja satsa hårdare. Björn du hoppar faan så mycket högre…

Kul att du fixa filmen peter.. fast att mina hopp nu kommer att kännas någon meter lägre

Men varför fick inte kite-taxen vara med?
-
Tjena, bilderna blev sådär lite mycke motjlus i de flsta. Här kommer några smakprov resten sparar jag till bild/filmvisningen.
Hur blev filmen peter?
Solguden bjorn
-
Svar till:
För att inte snacka om handlepasses fulare trick får man leta efter! Skön stil är inte fel även inom kitesurfing eller?

[/ QUOTE ]
Håller helt med, kiteboarding borde gå åt mer stilrena trix(det kanske det gör???). Snowboarding har haft och har fortfarande lite de problemen. En snygg 360 är mycket coolare än en 900 där åkaren flaxar som en skadeskjuten mås. Men jag måste säga att handlepass kan vara jäkligt snygga även om en del ser ut som dålig dockteater.
Thats my opinion