stebe
Forumsvar skapade
-
SATANS JÄVLA PLUGG…. björn drog till Ekängen nu
-
Är det RRD han skall köra för?????????????????
-
ARC..! Jag tror det är en äldre FOIL av märket Peter Lynn.
Sök på Foil, Inflate eller tubekite på kitsurfing forumet och du kommer hitta många trådar angående den frågan..
-
Faan, själv låg jag hemma med hals-ont och nu töar det bort
-
Du rockar Mypa, RESPECT…
-
Biornos farfar hade den som fallskärm under andra världskriget
-
Måste bara få tillägga att jag är riktigt imponerad av hur en liten ukrainsk madrass från kiternas begynnelse kan dra så j-vla mycket..
-
Svar till:
Nej det kan man inte alltid göra.
vissa märken (årsmodeller) har gjort så att man inte kan koppla ihop linor o kite fel dvs framlinor till kitens bakkant. För att man inte skall kunna göra det så har kite i vissa fall knut bak och loop fram eller tvärtom.
Jag kan tex inte använda min Cabrinha bom -03 till min North kite -03.
Går säkert att lösa på något sätt men de är inte kompatibla.[/ QUOTE ]
Det är ganska enkelt att lösa med ett par stroppar för några kronor… eller knyta dem själ
-
Tjena, I´ll be there.. tror jag känner mig inte så kry men det blir säkert bättre tills imorn.

-
Hmmm faan det är ju samma är den 3 eller 6 m???
Korregering 550:- var priset
-
Såg bara att de sålde en på Kitenation.se så man får nog vara lite skeptisk till objektiviteten i vissa utalanden här på steffo

Men den såg scysst ut och priset 599 är väl helt ok jämfört med vad man kan få betala för en ”telefonsladd” på vissa ställen
-
Brrr låter kallt men jag skall fundera på det..
-
Jag är absolut ingen expert men jag har läst lite matreal lära och jag tror alla plaster har en undre temperaturgräns där de blir hårda och mkt spröda det skulle vara bra att veta var denna gräns går för duk resp bladder…
Om man bara vet vad matrealet heter borde man ju kunna vända sig tillverkarna av det och fråga..
-
Sorry det var absolut inte meningen att verka kaxigt.. några månader till på det är forumet och du kommer att snacka kite språk flytande

Relaunch är att starta draken efter du kraschat den på vattnet. Detta går att göra med en tredja eller femte lina men vanligtvis bara genom att ”trixa” lite med draken men det är svårt att göra om man inte står med bägge fötterna på botten, särskilt om man är nybörjare.
Det underlättar mycket att kunna ta av sig brädan efter att man stått på näsan i vattnet.
-
Pröva och relauncha en drake med en wakeboard på fötterna kommer du förstå ett av problemen…