Forumsvar skapade

Sida 116 av 125
  • stebe

Medlem
    19 november, 2003 vid 20:46 som svar på: Naish V4 30m2??

Den kommer säkert funka bra för kitare i 150kg klassen.. eller varför inte tandem kite cool.gif

• stebe

Medlem
    18 november, 2003 vid 19:57 som svar på: Converting vegetarians (Lost windsurfers)

Det kan ju (rätta mig om jag har fel) bero på att sporten är cirkus 5år gammal…

• stebe

Medlem
    18 november, 2003 vid 15:35 som svar på: Kina
  • stebe

Medlem
    18 november, 2003 vid 15:01 som svar på: Converting vegetarians (Lost windsurfers)

Så HAN menar att en grym kiteåkare är en som kan göra ett snurr trick????????

Det är inte så svårt.. men att lära sig snurra åtta varv, eller byta rotations håll i hoppet krävs det nog lite mer. Att det är lätt att lära sig kitesurfa är bara en fördel det är ju mycket roligare att kunna hoppa och göra trick första säsongen.
    Om du tror att man blir fullärd på ett år och sen inte kan utvecklas längre är du riktigt fel ute.
    Att hoppa 15-20m är inget du lär dig på en helg att sen kombinera det med alla trick inom skateboard, snowboard och wakeboard och du har en sport med enorm potential. Nya trick uppfinns medan du läser detta och jag har svårt att se någon sport som uvecklas så fort som kitesurfing gör och har gjort de senaste åren.

Varför inte testa…

• stebe

Medlem
    18 november, 2003 vid 11:18 som svar på: Converting vegetarians (Lost windsurfers)

Svar till:

Men jag ser oxå många nackdelar såsom att det tar så mkt yta att starta osv plus att möjligheterna för utveckling är så mkt mera begränsade.

[/ QUOTE ]

Vad menare du med det och vad grundar du det på????? confused.gif

• stebe

Medlem
    18 november, 2003 vid 10:38 som svar på: Torrdräkter

En neoprendräkt värmer bra även om du får ett litet hål på den… om en skal dräkt tar in vatten blir det genast jävligt kallt

• stebe

Medlem
    17 november, 2003 vid 14:30 som svar på: UDS Äntligen har man fått ett paket!

Kan du med inställningar reglera det fasta draget från ”chickenloopen”?? även under åkning??. Det verkar annars som man kan bli rätt trött i armarna om det blåser för mycket för att åka hooked in..?

• stebe

Medlem
    17 november, 2003 vid 13:59 som svar på: Länkar till surf-shoppar down under???

Tängks..

• stebe

Medlem
    17 november, 2003 vid 13:12 som svar på: UDS Äntligen har man fått ett paket!

Jag är förvirrad precis som stellan.. har du depower-funktion på båda linorna.. faan det här UDS är en hel vetenskap..

• stebe

Medlem
    17 november, 2003 vid 12:23 som svar på: Kitekurs på haga park i sommar ?

Kitesurfing är förbjudet vid hagapark det fanns arga skyltar när jag var där i september. Men om man förflyttar sig 400m åt söder är det tillåtet Sandbergen eller nått.. det är jäkligt långgrunt men tyvärr är det lite trixigt att launcha stranden är stenig och det är skog rätt nära stranden….
    Det skall tydligen finnas bättre spots på öland.. kolla Resemål/spots det var en tråd där för ett tag sedan där spots på öland diskuterades

ps Sandbergensvandrarhem ligger på gångavstånd från stranden 120Kr/natten. Fräsch och fint, schysst frukost, tyvärr ingen bastu men ett billigt boende alternativ om man skall åka till öland för å kajta ds

• stebe

Medlem
    12 november, 2003 vid 12:53 som svar på: Långsiktig väderprognos – var?

Sorry stellan, själv har jag skaffat ett login på Båtwebben de ger prognoser 4-5 dar framåt med måttlig träffsäkerhet…

• stebe

Medlem
    12 november, 2003 vid 12:38 som svar på: Långsiktig väderprognos – var?

Ja.. ok då det gick och köra men det var så jävla byigt så att jag åkte på botten ena studen och ägna mig åt paragliding den andra.. men skoj var det.. laugh.gif

• stebe

Medlem
    12 november, 2003 vid 11:46 som svar på: Långsiktig väderprognos – var?

Svar till:

VIndprognoser är helt värdelösa, har ni inte lärt er det ?
    Men det finns ju kända windsurfingsätt att få vind i seglen!
    De bör ju fungera på kite med.

1. Rigga upp den största Kiten du har å lägg den VÄL synlig på sanden.
    Vinden kommer då att öka till dess att är överriggad, eftersom vinden är starkt bunden till murphys lag!

2. rigga sedan upp en mindre kite i smyg under ett träd, eller nåt annat lämpligt objekt som gör att väderguden inte ser dig!

3. Spring ut med grejjorna och surfa snabbt som fan, du har ca. 10 minuter på dig innan vinden har lagt av helt.

Väl beprövad teknik!
    smile.gif

[/ QUOTE ]

Dagens sanning, jag kan inte minnas senaste gången jag hade tur med vinden…

• stebe

Medlem
    10 november, 2003 vid 11:09 som svar på: Lära själv?

Börja testa på snö, det är lättare och du behöver inte lika mycket drag i kiten. Mindre drag-mindre farligt

• stebe

Medlem
    8 november, 2003 vid 12:47 som svar på: Bilder från KiteFlame —-NOVEMBER——

Mazda, de gör bra kitegrejor…..

Sida 116 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications