Forumsvar skapade

Sida 120 av 125
  • stebe

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 12:59 som svar på: Klurat lite på att leka med en kite i vinter…
  • stebe

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 10:17 som svar på: Looking for kitesurfer around Linköping – Motala

I´dont like snow on the beach.. crazy.gif
    The wind sucks, when it´s blowing from south or west I now two great spots.. cool.gif

• stebe

Medlem
    21 oktober, 2003 vid 10:05 som svar på: I´ll be back.

Kul att höra att du mår bra och inte tänker ge upp kitandet, det är ju trots allt det roligaste man kan göra.. grin.gif

• stebe

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 19:37 som svar på: Looking for kitesurfer around Linköping – Motala

Lätt, kan inte du försöka vända på vinden fortsätter de blåsa nordligt på det här viset så får vi nog ta med oss skridskorna när vi far dit nästa gång..

• stebe

Medlem
    20 oktober, 2003 vid 14:23 som svar på: Looking for kitesurfer around Linköping – Motala

It´s about 6-7 kitesurfers here in Linköping that I know of. A´ll send you a email the next time I´m planning to go surfing.
    Are you an exchange student?

/stefan

• stebe

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 17:36 som svar på: Betong är hårt!!

Det har gått några tankar till honom också vi är uppvuxna i samma håla.. operationerna har gått bra hitils men det är för tidigt att säga om han kommer att få några bestående men.

• stebe

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 17:04 som svar på: Betong är hårt!!

Till er smartasses som är så jävla efterkloka nu och fördömmer missen. En kille ligger på sjukhus och riskerar men för livet.. ni behöver inte berätta för honom nu att betong är hårt han om nån vet det..
    Kanske är det bättre att berätta för folk som ni ser är på väg att göra nått tokigt.

Denna galenskap hos en del åkare som beskrivs tror jag oftare handlar om okunskap.. Även om det största ansvaret ligger hos individen så måste vi ransaka oss själva både instruktörer och ”kompis”instruktörer.
    Hur många har inte råkat komma bodydragande på stranden någon gång. Nästa gång är det kanske ett barn som får en 100kg kitare över sig och då har vi snart kite förbud både här och där.

Vi som inte är så smarta får dra lärdom av detta så det förhoppningsvis inte upprepas.

till den olyckdrabbade/ Jag hoppas du snart är på benen igen

• stebe

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 15:35 som svar på: Akta er för att vara överriggade

Inget fel med det jag tycker det fungerar utmärk för det mesta.. men vid ett misslyckt hopp kan brädan ligga 20m bakom dig och är vinden sådan att brädan inte kommer blåsa in mot stranden så är det inte så kul..

Bodydragga i feta vågor är inget jag är speciellt förtjust i heller..

Så ibland skulle det inte sitta fel med en schysst leach.

• stebe

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 11:28 som svar på: Akta er för att vara överriggade

Jag tycker att även stumma leachar kan vara nog så otrevlig efter jag fick ett rejält blåmärke på benet så har jag slutat med den.. det var iof en ganska kort leach..

Vet någon var det finns att köpa en bra ”hundkoppelleach” som tål saltvatten och lite sand så kom gärna med tips om var de finns att få tag i..

• stebe

Medlem
    16 oktober, 2003 vid 10:19 som svar på: Grymm spot i sverige???

Svar till:

sandbergen e fasiken inte fint.. kanske e bra botten i vattnet o så.. men det e ingen beach precis o det finns ingen fin yta heller.. Nej.. har man tagit sig till Öland så finns det goare ställen o köra på med mucho mucho finare förhållanden, fasiken om nån håller fram en tallrik med ost så tar man ju inte biten som e möglig… Även om man behöver sträcka sig någon cm extra för o få den finaste josigaste möraste biten med perfekt plattvatten på insidan o fina glänsiga waves på utsidan… huummm…

/Ol+lé

[/ QUOTE ]

Har du några bra tips för olika vindförhållanden…

• stebe

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:55 som svar på: Ett heltidsjobb att hänga på steffo

Ännu mer tragiskt är det kanske att läsa samma vindprognoser tio ggr per dag och bli lika besviken varje gång.. jag är belägrad av ett stort jävla högtryck…

• stebe

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 18:43 som svar på: Foil

Svar till:

Köp en 6-8 kvm foil. Räcker gott och väl med storlekar runt 6 kvm. Priserna startar vid ca 3000:-

[/ QUOTE ]

Att det skall räcka gått och väl med en sexa när han ville kunna köra den i svaga vindar tror jag knappast… kanske på skridskor

• stebe

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 12:36 som svar på: Vägverket vindmätare?

”Mätstationerna är i första hand ett hjälpmedel för vinterväghållningen, -plogning, saltning och sandning. Det innebär att sommartid, under ”Surf-säsongen”, är det endast ett fåtal stationer igång, och i den gruppen ingår inte Motala-station. De stationer som då är i bruk och ligger närmast Motala är söderut station 0544 Ödeshög och norrut station 1801 St Hammar-sundet.”

Skriv och fråga dem de verkar hjälpsamma..

• stebe

Medlem
    12 oktober, 2003 vid 12:18 som svar på: Vägverket vindmätare?

Den här funkar också om man tyckte den förra var lite lång..
    http://www.vv.se/triss/trafikinfo/map.htm

• stebe

Medlem
    10 oktober, 2003 vid 13:05 som svar på: Tjuvar

Nope, det blåste bara ca 6m/s det var inlandsvind och den låg emot en betongmur, så det var nog tjuvar om det ine var en senil kärring eller nått som trodde den var glömd…

Sida 120 av 125
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications