stebe
Forumsvar skapade
-
Köp inte för litet, jag skulle välja en nia som mist gärna större om du nu vill ha bra åkning när det blåser lite. Andrahands värdet på en kite är inte särskilt bra så kolla runt lite och jämför priser så kan du nog få till en schysst deal.
/lycka till
-
Svar till:
Svar till:
Jag är också nybörjare som har problem. Kiten sticker lätt över huvudet och tappar all luft när jag har den högt upp. Kan man korta vissa linor för att minska detta problem eller hur ska man göra?
[/ QUOTE ]
Förläng baklinorna eller korta framlinorna. Då får du inte detta problemet. Ta inte för mycket. Prova dig fram med någon cemtimeter åt gången.
[/ QUOTE ]
Skall man inte göra tvärtom… eller
-
En kanon bra sida… /tackar och bockar
-
Ok, vid en överblick är så ser jag att min fråga är helt obegriplig…jag skall formulera om den
På min ss fuel har jag tre stroppar vid bakkanterna och två vid framkanterna. Hur förändras flygegenskaperna beroende på vilka stroppar jag väljer att fästa linorna i????
-
Underskatta inte ICA-korgen, den har mycket goda planingsegenskaper och ett suveränt pop i upphoppen..;)
-
Det är bra att börja med stor kite i lite vind. 5m/s cirkus räcker nog bra och du ingen frånlandsvind det kan bli tråkigt..
-
Ta det jävligt försiktigt om du skall köra på land många har slagits sig blåa på det viset.
Jag skulle råda dig att åka till ettlånggrunt ställe och stå i vattnet och testa den. Då är det ingen risk att du pajar kiten när du skall testa leachen heller. -
Det låter kul. När åker ni och hur länge har ni tänkt att vara iväg
-
Ja där såg inte alls dumt ut skall söndagen bli lika bra som lördagen??
-
Ingen aningen… men den där linhögen på golvet ser inte kul ut att ta tag i…
-
Någon som har sett nån lovande prognos inför helgen.
Finns det nått ställa att åka till eller skall man hitta på nått annat? -
Det låter vettigt, skulle vara kul att testa G-arc någon gång.
Kardborre effekten har jag dock aldrig haft något besvär med fast jag har å andra sidan bara kört i fjällen.