Forumsvar skapade

Sida 225 av 269
  • styret

Medlem
    2 november, 2003 vid 22:22 som svar på: Program för att redigera film i digitalformat…

för enklare redigering tycker jag imovie funkar klockrent. Går faktiskt att göra en hel del schyssta grejer med det om man laddar ner lite extra plugins.

värt att tänka på är om du ska använda dina filmer annat än på nätet är att du behöver (enligt mitt tycke) en teve eller riktig videomonitor inkopplad.
    alltför ofta man ser filmer producerade på skärmen och sen bara utkörda på vhs eller vcd som blir så mörka så man ser inte vad det är.

Håller föresten med clemens om att premiere är schysst det med.

• styret

Medlem
    2 november, 2003 vid 20:09 som svar på: Kite-musik

tycker iofs inte som att det utlåtandet kommer från en smart tjej.
    but hey, thats just me!

• styret

Medlem
    2 november, 2003 vid 18:16 som svar på: Varför man inte ska köpa gammal folkabuss…

Fan markus är du inne på konfen två gånger på en dag. ja du får nog jobba lite till för att komma upp i mitt snitt, mend et artar sej ju. wink.gif

• styret

Medlem
    2 november, 2003 vid 17:42 som svar på: Varför man inte ska köpa gammal folkabuss…

som svar till markus s-77
    men hur pass skönt var det att krocka med folkan? att bilen är stum är ju inget vidare det heller för kroppen vid en krock.
    idén nuförtiden är väll att motorhuvar ska knycklas ihop för att man ska sakta in istället för att stanna tvärt.
    krockade med våran astra i somras i 30-35km, i sidanb på en gubbe som körde upp rätt framför oss. den knycklades bra av den låga hastigheten. farsan var inte ens bälltad men slog sej inte ett dugg.

ingen kritik Markus. Jag gillar verkligen den gröna bussen. ser den ofta utanför teleskolan.

• styret

Medlem
    1 november, 2003 vid 15:11 som svar på: 16mm filmkamera

svarar på mej själv för att jag är för lat/bakfull för att gå in och ändra den föregående posten.

efter ett apr svar från en wiseguy så fick jag sen den här adressen av en trevlig människa på fotosidan.se

http://www.ikonoskop.se

går ju på en slant men det är väl som en bättre vanlig dv-kamera.
    lite skeptisk till att sökaren sitter parallel monterad. men så är det iallafall.

vet inte hur aktuell den här är. fick upp den på google
    http://hem.passagen.se/gogogirl/filmfoto.html
    det verkar ju schysst isåfall.

http://www.nordart.se/lista.htm
    går nog att pressa priserna rätt mycket hos dom.

fan det är ju så jag blir sugen själv nu.
    letar vidare.

• styret

Medlem
    1 november, 2003 vid 12:50 som svar på: truklar

i stockholm ska det väl inte vara några problem.
    tror tillexempel att rockawaybeach har om man ska köpa från en surfbutik. sen borde väl dom flesta skateshoppar ha. typ oneoff, tuxedo, ettsexett med flera

• styret

Medlem
    1 november, 2003 vid 12:40 som svar på: Varför man inte ska köpa gammal folkabuss…

har för mej att jag har läst ånstans att t4erna håller riktigt hög krocksäkerhet.
    men när du krockar med en gammal folkis kan du lika gärna sitta och dingla med benen framför frontplåten.
    skulle tro att det här var ett gynsamt förhållande för folkan.
    hade det vart en av dagens moderna ”stadsjeepar” den ahde krockat med hade utgången nog inte vart lika fördelaktig för bussen.

”man ska inte öra en gammal vwbuss om man inte redan har båda benen amputerade” som bill från borås skrev i sitt inlägg på typ2-klubben.com

• styret

Medlem
    1 november, 2003 vid 12:22 som svar på: 16mm filmkamera

16 milimeters är riktigt gött men lite meckigare att redigera med mera. Men har man resurser och tålamod för det så är det helt klart värt det.

jag som är lite lat kör med 16mmläget på dv-kameran istället och det är ju så grymt mycket snyggare.

men iallafall så sökte jag runt lite och hittade bland annat dethär på kodaks hemsida där dom listar en mängd olika kameror.

Tog mej även friheten att slänga in en post om det här på fotosidan.se :s forum så får vi se om det blir nått svar.

• styret

Medlem
    1 november, 2003 vid 12:05 som svar på: Lätt komprimering av folkabuss…

iofs så verkar den ju inte vara helt intakt från början om man tittar på fronten

• styret

Medlem
    30 oktober, 2003 vid 21:00 som svar på: mellanbräda alt. ny storbräda. 110-120l. ?

haha jag brukar dra en polare som kör 3S med min twintip från -99

men det är helt klart en görschysst bräda.

• styret

Medlem
    30 oktober, 2003 vid 16:56 som svar på: mellanbräda alt. ny storbräda. 110-120l. ?

110 liters freestyle är underbart. man kan surfa ända ner till ca 5.0 och dessutom gå ut och leka lite med 7.0 när det är i stort sett vindstilla. du som dessutom har en bräda till skulle köra på det tycker jag.
    Jag står lätt på min 108:a med lite balans. väger iofs bara runt 70.

Du kanske skulle köpa en allaround freestyle (tänkte att du hade ju kollat på jpfreeridebrädan) typ rrd twintip, fanatic skate eller jp freestylen. alla finns i lite större storlekar.

• styret

Medlem
    30 oktober, 2003 vid 14:45 som svar på: Surf affärer på västkusten sökes!!

hallo!

det är väl ”alla helgona” på lördag? alltså röd dag.

• styret

Medlem
    30 oktober, 2003 vid 11:28 som svar på: Billig eller dyr mast?

tycker jag du ska göra. det är alltid trevligt att köpa nya prylar och johan är alltid trevlig att handla av.

• styret

Medlem
    30 oktober, 2003 vid 10:48 som svar på: Billig eller dyr mast?

iofs tycker jag att käsnlan av att köpa en ny 30% mast knäcker känslan av en beggad lite högre halt.
    GUNs kostar ju desutom inte mer än 1200 typ…

känner proseglre som placerar sej högt i tävlingar som ahr kört med 30% GUN i flera år.

• styret

Medlem
    29 oktober, 2003 vid 22:17 som svar på: Kläder!

jag är mobbad på haga för mitt höga internetanvändare som det är. skaffa en sån t-shirt och folk kommer kasta tång på er när ni surfar smile.gif

Sida 225 av 269
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications