styret
Forumsvar skapade
-
det ligger nått i det Ian säjer men vet inte om man märker det. jag har en fiberspar 460 och en gun 430 båda 30% och jag märker ingen skillnad på masten som sådan.
inga probs att köpa GUN alltså.
-
där fick vi en lite glimt av flammorna. dom sitter i utblåsen där bak.
-
fanatic falcon, slalom tar segel mellan 5 och 10 kvadrat fick jag fram nu. då har du en bra enda bräda om det är speed som gäller. sen ser den ju fräck ut med eldsflammor och dubbla utblås där bak och grejer.
-
för bövelen alla vet väl att det är Öland som din signatur anspelar på.
skärpning och lär dej din nilecity!
-
okej. det är nog det. men jag håller kvar med skotarmen tills jag ahr satt bakre foten där sen ska vara sen läpper jag och flipapr segelt.
kom på nu att man skulle kunna släppa den tidigare och på så sätt få mer flyt i den. får testa imorrn.tack för hjälpen.
-
jag tycker att ska man köpa nått nytt för att köra snabbt så verkar dom nya korta, breda salombrädorna skoj. typ fanatic falcon slalom eller rrd avantglide (fast den ses väll som freeride, fräck iallafall) hypersonicen kan man väl nämna i samma veva?.
en formula kräver väl rätt mycket av seglaren om man ska köra i hårda vindar.
kanske inget man plockar fram sådär efter 10 års frånvaro?den stora avantlgliden tar mellan 6.5 och 9.5 så amn får nog sin vattentid iallafall och kan sen köra rätt länge neråt med. fanaticen kan jag inte få fram nån info om eftersom min dator krånglar.
dels är det lite coolare och dels tycker jag det verkar sjysstare brännabräda om man inte ska tävla och vill ha nått att jobba frma sin surfing med igen.
Men jag är iofs ingen racekille.
-
glöm det där.
var ute och testade mitt nya underställ i vattnet idag. frös inte ett smack. lite kramp av vantarna (med öppen handflata) men höll värmen gjorde dom.
för bövelen sässongen är inte slut på långa vägar.
gå och köp er en shortjohn och en väst med huva.nu kan man ju träna manövrar också. safesurfet har äntligen fått ett slut. var så nära man kan komma att sätta… … vad kand et kallas. gippa och sen mitt i gippen ställer du sej framför mastfoten och vrider med dej seglet så du får backwind och sen snurra vidare tills du kommer till rätt sida igen fullfölja gippen och flippa seglet.
helikoptergipp? -
tyckte som du när jag seglade pråm precis i början och sen även ett tag efter att jag bytt ner mej till en liten slalom som andra bräda.
men nu när jag ahr testat skulle jag aldrig gå ut utan. så otroligt skönt! sen har man krafterna kvar för att öva manövrar. -
det tycker jag dom får ta och skjuta till för.
-
jag kör 108 liter freestyle och är toknöjd med den. go big or go home, som vi säjer på haga.
får mycket tid på vattnet. min har ett par år på nacken så den är väl inte riktigt lik JP:n iofs.
-
vilken fot man föredrar att ha fram har inget med sina andra vanor att göra (om man är höger eller vänsterhänt)
ett sätt att testa det är att typ stå i en backe och sen ha nån sum puttar en rätt hårt i ryggen. den fot man kliver fram med för att parera fallet är den foten man troligvis kommer känna sej bäst med fram. fast själv gör jag tvärtom.
fick lära mej det av nån snowboardlärare nån gång.eller var det vilken hand man slog tillbaka med efter knuffen man skulle kolla? kan ha vart
-
själ tränade man ju teater hela dagen med vinden piskade utanför teaterns pampiga dörrar. stod bland annat i en rustning som staty i 20 minuter. inga problem med kyla inte. hellvete ska göra samma sak imorrn med. men på måndag blir det ös på vattnet.
-
jo jag såg det där med robertokillen ja.
men jag hörde att JP-gubben styrde undan sin skönhet precis i rättan tid. det var iallafall vad gubben själv gick oc skröt om i en vecka efter.
visst ahr han undertecknat med team surfers paradise. men jag känner folk som kör för Surfers Paradise och kör fanatic så…
tycker bara det hör till att om man är sponsrad av ett märke och sen föreslår dom som nått av det bästa man har seglat (vilket man bör göra, man ska ju representera sitt märke) så bör man också uppge att man faktiskt är partisk i frågan.
JP´s hållbarhet vet jag inget om och har inte heller kommenterat. -
andreas. inte för jag inte tror du kan din sak. Jaf vet att du vet vad du pratar om men skulle uppskatta om du skrev att du kör för JP via Surfers Paradise.
tack för att du som pro ställer upp och hjälper folk som är undrande.
mvh Styret.