styret
Forumsvar skapade
-
själv var man precis och hämtade ut understället till våtdräkten på posten. födelsedagspresent. jag måste ha varit ordentligt snäll för allt satt som handen i handsken. så nu har man stått och posat ett tag i full mundering samt överumplat en massa släkt i ninjaoutfit. kul kul.
kände mej lite som en märkesbög när mor kommenterade att allt var av märket Neil Pryde. skor, vantar, short john, väst med huva tjocka våtdräkten och rashguard.
sen har jag ahft en trevlig halvtimme med att dona allt och sortera vätdräkter i garderoben och sett allmänt nöjd ut.
nu är det kalrt och rastlösheten är ett faktum.
god jul.
på fastlandet häromkring är det fan snö. men inte på lilla ön. -
styret
Medlem24 oktober, 2003 vid 16:24 som svar på: Smidigaste sättet att lägga in bilder på steffosanvänd adobe photoshop och webboptimera. sliter ju såklart på kvaliten men du kan bestämma till vilken grad.
-
hem och snickra med dej!
-
det öär ett jävla mek men tror att pilla bort dom är det skonsammaste mot sgelet.
rigga seglet. stick ut och segla ett par vepor och få seglet blött. gå in, pilla lite, dra ut en svång till, gå in pilla lite mer.jag rensade mitt segel så och då var det feta nummer sponsormärken och namn i seglet.
-
hehe ungefär som att åka med våghenke till trollskogen då.
den kraftigt krökta vägen förbi neptuni åkrar som går typ 15 meter från en brant på fyra meter som slutar precis i strandkanten paserades inte långsammare än 100 och med uppsikt mot vägen typ 3 gånger på typ 800 meter.
skojar ni att jag inte har nått att ta mej för förutom att sitta på konfen och löka…
-
SATAN det måste ha vart riktigt jävligt.
nä han typ visade hur man kunde dona lite med nån annan plast för att kolla i sökaren men sen skärpa och det kör man ju AF via avtryckaren och mäter in ljuset i förväg på fast exponering.
fan vad sunkit det hade vart att inte hitta kameran i skogen. haha
-
det blir det nog inget av med.
isåfall måste jag gå och köpa ett slalomkit a´la robban stavnås, ostkustens svar på kenny bräck. -
min fotolärare tyckte jag kunde tejpa lite tjockare plast (sån man ahr runt vita halmbollar på åkrar) runt hela kameran och skruva dit ett gammalt filter längt fram jävligt hårt på kameran och dra ut i vågorna men jag vågade fan inte.
är det inte snubben på http://www.3oceans.com som kör med nått sånt. eller typ ewa-marinepåsen. jävligt snygga bilder iallafall.
-
det är bara robban som inte orkar hålla seglena längre. han äter ju trots allt bara två gånger om dagen morgon och på eftermiddagen…
plus en förmiddagskyckling ett par middags potatis och sen nån kvällsmacka…
hehe.
sorry robban. kunde bara inte låta bli. -
fan 7.0 i 12 sekundas är väl inget. men nu har jag införskaffat ett 6.2 så jag kommer nog inte köra det i dom styrkorna längre. men det är absolut inga problem. det är iofs ett soul 2001 som har jävligt mycket släpp därbak redan vid rätt riggning.
-
hmmm. ja nått sånt.
kör lite längre på det. kanske 12m/s eller nått sånt.vad är det för 7.0a du lurar på då?
-
hur bred är en sån skapelse?
jag kan som reffernes ge att jag kör 7.0 på en 65cm bred 108 liters freestyle och väger lite mindre än dej och planar med lite meck mellan 6-6,5m/s nånting.skulle tro att du behöver lite mer då. kanske 7.5-8.5 m/s.
längre fena hjälper upp det med. -
har precis beställt lite underställ och vantar och annat gött från SP.
Understället behövs iofs inte än men det är lika bra att vara kittad. vantarna med öppen handflata fick jag på test får se hur dom känns. -
jag kan bara lovorda unique.
har beställt ett par gånger och det ahr skötts exemplariskt. beställer i början av veckan och har det på fredagen. Helt grymma priser och det jag har beställt har jag inte märkt något dåligt hos, tillexempel mast.
det enda jag ahr varit ute för var att jag inte fick nån tamp till min förlängare men det var bara att knalla till skeppsfourneringen så var det löst.
gav 1600 för 35% mast, 45cm förlängar och frakt. hos dom andra shopparna hade bara masten gått på ungefär 1800. -
kom ihåg att klorera vattnet i badkaret ordentligt om ni ska släppa i tungsurfare i det.