styret
Forumsvar skapade
-
ring eller maila en erfaren surfklubb istället.
ett sånt forum skulle väll fungera som vilket annat forum som helt här på konfen och vem som helst skulle alltså kunna svara, lika lätt att lägga det på konfen direkt. -
styret
Medlem21 september, 2003 vid 21:31 som svar på: Hur länge kan jag använda Neil Pryde WS 3000 5/3?3000 funkar bra om man lägger till ett par skor.
har ett par 4 milimeters neilpryde fom kostade typ 400 eller nått på SP och hoppade i vattnet så snart isen släppte i våras. kommer inte ihåg hur sent jag var i i höstas. -
bildarkivet under övrigt på http://www.owc.nu
ska du nog hitta vad du söker.
-
det är såna grejer man hopas på. sjukskrivningen är ett faktum och nästa veckas surf är ett faktum…
-
det är ungefär som att hoppa med en snowboard eller göra en ollie med skateboarden. tryck på bakfiten och hoppa med framfoten och dra upp bakbenet. jobba med riggen, dra den åt dej i uthoppet.
enklare att börja träna med en våg men sen går det busenkelt utan med.försök landa med röven på brädan lite före resten så du itne plattlandar, det kan slita både bräda och kropp när man kmmer upp i höjd.
sen kan man testa noslandningar och enhandshopp. -
tror den kan heta airjibe med. tror den ligger som det på continentseven.
-
jaja då förstår jag.
men tycker att det måste väll sluka lika mycket plats där upp eom det gör där nere.
men som sagt. jag ahr ju ingen erarenhet alls.På började mitt surfbilsprojekt igår, genom att skaffa ett par neilprydeklistermärken… haha. dekaltrimm.
-
Jag måste säja, helt utan egen erfarenhet, att jag tycker det verkar vara mycket extra mek med att ha grejerna i taket. Det beror väl lite på vad man ahr för inredning men om man inte planerar att ha kök och sånt i bussen så varför bygger man inte bara en rätt hög dubbelsäng, nästan som ett andra golv och slänger under prylarna där?
då kan man sova två pers i bussen och samtidigt ha skiten under sej inne i bussen. visst det blir ju lite lågt till tak i sängen men har man inte planerat allt för gymnastiska övningar där så…Sen packar man med brädor underst, sen master och bommar och sisst seglen. så har man löst krossfrågan med.
jaja vad fan skrev jag det här för?
-
stämmer. ta 35an om du ska ha nån av dom.
-
missade den bästa tiden idag men jag kan säja att det var inte fy skam den lilla stund jag var där idag heller.
det är dessutom varmare i vattnet än vad sidan visar. idag skulle jag ha tippat på 17 grader.
kom iofs precis hem från Mont Laurier i Kanada där vi ahde mellan 27-30 grader en hel vecka och typ 22 grader i insjön vid stugorna.
-
det kan ju påverka seglet något men tror knappt det är märbart för oss dödliga.
Jag vet flera pro-seglare som har kört med ”fel” märke på masterna i sina fina märkessegel.
har förövrigt precis beställt en gunmast till mina neilpryde så jag hoppas till gudarna att det ska funka…
-
det var en sida med klass det robban.
kul att dom ahr ett reportage om svenska RAN med.
så ska actionbilder se ut. -
Det ska finnas nån sökfunktion efter recentioner på kameror på fotosidan.se
min dator är åt hellvete så jag kan inte kolla upp det just nu men gå in och se efter om du hittar nått.
där kan du även lära dej allt teoretiskt du behöver veta om kameror och fotografering. -
Jag har inte sett några prognoser men óldboysen jag har snackat med verkar laddade inför veckoslutet så det blir nog vind.