Forumsvar skapade

Sida 235 av 269
  • styret

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 20:56 som svar på: Surf runt Växjö

helgasjön. vewt inte vart dom går i.

• styret

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 20:50 som svar på: Äntligen..ett segel för alla förhållanden!

vadå att det folk räknar upp bara handlar om gamla grejer? slör4ever kommenterar ju att det finns på 2003orna.

och kommentarerna regnar väll för att d säjer att nu behöver man bara köpa ett segel. som att man inte behövde det förrut.

• styret

Medlem
    13 augusti, 2003 vid 20:29 som svar på: Nybörjare, vad ska jag köpa? mm…

techno är nått åt freeridehållet. med inriktning på nybörjare tror jag.
    en bra bräda för dej som kan segla att fortsätta jobba med.
    den är säkert kul iallafall två år.
    sen ska du ju komma ihåg att sen när du har prylar och vill köpa nytt så har du ju en bräda att sälja, då blir inte smällen lika stor. så även om du skulle tröttna på brädan om ett år så har du ju möjlighet att köpa en ny. du kan sälja den brädan du har haft och sen lägga till det som behövs.

Ola… vad börjar du snacka om freestyle för?

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 21:11 som svar på: Snowblades köpes

klart grabben ska ha blades.
    vill man bara ha kul i backen så är blades perfekt. jag lärde mej köra på timme och körde svarpistat efter tre.

skit i alla miffon.

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 21:08 som svar på: Hur mkt drar en VW T2a?

jag ahr ingen egen erfarenhet av bilar överhuvudtaget. tar körkort nu under hösten hoppas jag.

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:51 som svar på: Nybörjare, vad ska jag köpa? mm…

då är det nog en snabb freeride som gäller.
    eller motsvarande (tror freeride är ett rätt nytt begrepp).
    hur pass bra behärskar du din nuvarnade bräda? skulle tro att du ska satsa på nått runt 120 liter.
    men jag måste också säja att freeride är inte min gren direk och jag har sisådär koll på dom grejerna.

ett segel på kanske 7 m2

då tror jag du ska klara dej långt i stockholmsvindar. som det går att tricka i.

Kasnke nån mer bevandrad freeridare som kan tipsa?

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:44 som svar på: SLUTA PRYLBÖGA…

självklart är det som du säjer att ha roligt som är det viktigaste.

men om man har gått över stadiet att bara segla rakt fram utan stropapr och sele och faktiskt inte tycker att just själva planingen är den största grejen så kan man behöva lite andra prylar än du beskriver.

Jag själv får itne ut nått av att segla rakt fram hoppa av slänga runt prylarna och göra likadant igen. jag vill ha lite action med hopp och snurra runt lite och allt annat som hör ”freestyle-segling” till.

Så låt folk hållas. även om prylhysterin är hög. för alla har inte samma mål eller avsikter med sin surfing som du.

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:21 som svar på: Hur mkt drar en VW T2a?

tänk en gång till innan du kirrar folkabuss.
    mycket väsen för ingenting kan tyckas. dom är charmiga men inget vidare på vägen, eller för fritiden, mycket extrajobb när man istället skulle kunna surfa.

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:12 som svar på: Programtablå för extreme sports channel??

på tal om det så gick ”in gods hands” på danska 3+ häromdagen.

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:10 som svar på: Vit starboard gulnar…

är det itne epoxin som inte är uv-beständig?

• styret

Medlem
    12 augusti, 2003 vid 20:05 som svar på: Nybörjare, vad ska jag köpa? mm…

självklart beror ditt brädval lite på vad du kommer vilja göra med din bräda. är det cruisa runt som gäller eller vill du göra trick? vill du vara snabbast mellan kobbarna eller räcker det med att du kan glida runt och leka lite?

det är viktiga faktorer så bestämmer ditt brädval. tror du kan få grejer för under 5000. men du kommer inte få dom senaste prylarna, men jag mmisstänker att det itne är det viktigaste.

berätta vad du har för tankar.

• styret

Medlem
    11 augusti, 2003 vid 19:05 som svar på: hjälp!!!vad ska jag köpa!

du kan nog få hyffsade grejer.

men räkna kring 4.
    en pråm borde du kunna få mycket billigare änd et.

men nån äldre skolbräda, typ bic av dom större modellerna och en okej rigg borde du kunna få får nånstnas däromkring.

dock med ett par år på nacken

• styret

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 17:50 som svar på: Surfbussar, huka er, här kommer EU surfaren!!

inga problem för fan. sätt en flagga längst ut bara.

helt seriöst. jag körde 480 mast på min vagn förrut. får rätt lång svängradie, men kör man itne inne i centrala stockholm så funkar det.

• styret

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 17:45 som svar på: vattenstart

eller sök här på konfen.

• styret

Medlem
    10 augusti, 2003 vid 17:40 som svar på: sitt / midjesele?

men får en liten lufttur som kan vara riktigt unerhållande.
    om man inte har några skydd på nägra av sina prylar kan momentet när man simmar tillbaka till sina prylar och tar tag i nosen vara mindre underhållande.

Men jag skulle helt klart föreslå att börja köra sele tidigt. även om man får sina luftturer så lär man sej otroligt mycket på det. Tror det blir lättare att börja kontrolera brädan med.

Sida 235 av 269
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications