Forumsvar skapade

Sida 239 av 269
  • styret

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 08:18 som svar på: Vilken freestyle bräda?

7.2 borde itne vara några problema att tricka med. jag kör 7.0 och det är ingen jättegrej. Bara man har lite bredd på brädan. jag kör 7.0 på 65cm bred rrd med fint resultat som sagt.

• styret

Medlem
    4 augusti, 2003 vid 08:12 som svar på: Max segelstorlek på 80-85 liters vågis?

bredden på brädan är minst lite viktig som volymen för segelstorlekar.

• styret

Medlem
    3 augusti, 2003 vid 14:32 som svar på: Vilken freestyle bräda?

go big or go home.
    110 liter är inga problem att tricka på. jag kör 108 liter. visserligen sätter jag inte vulcan men det är för att jag inte tränat den så mycket.
    känns itne klumpigt alls. visst du väger inte så mycket men jag tror ändå du kan få ut mycket av att köpa en större bräda. I manövrar som man är ny på har man kan inte världens snabbaste greppbytande och fotflyttande och då hjälper odm extra litrarna till.

På haga är vi ungefär 5 juniorer som kör freestyle. (eller sjöbefälstomas är 25 men han räknas dit iallafall… hehe) två av oss, jag och tomas, köpte brädor runt 110strecket. dom andra köpte 84, 85 och typ 70-75 och vi ligger kring 70-80kg allihop.
    Dom som utvecklats mest under året är vi med större brädor. dom som köpte mindre gör sej antingen av med grejerna eller seglar aldrig längre för vinden aldrig är tillräckligt stark, säjer väl en del det med.
    eftersom du väger cirka 10 kil mindre än oss så kanske du skulle satsa på nött iallafall strax över hundra liter

störst går först.

• styret

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 10:28 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

är det sådär det ser ut när vätskepumpen inte fungerar?
    vår bil gick att laga… så nu blr det bil till mej till hösten… puuh

• styret

Medlem
    1 augusti, 2003 vid 10:26 som svar på: kunna tricken åt båda håll?

antar att det var en rolig kille, typ kenneth som skickade till mej… hehe.
    Pajja prlyar är min absoluta specialité.

men nu var det länge sen.

• styret

Medlem
    31 juli, 2003 vid 20:58 som svar på: Vad säger ni, wv eller annat? Beslutsångest!

låter hyffast.
    kolla köptipsen på tp2-klubben.com innan du springer iväg och handlar. finns nog en del grejer att lära.

insåg i förrgår att jag aldrig tänker köpa en folkabuss eller liknande.
    Efter att ha krockat med vår astra.
    körde i 40 och ändå blev det stora skador i fronten, som var mellan mej och den andra bilen, i en äldre buss kan man likagärna sitta och dingla med benen framför hytten.
    När jag ser hur mycket den bucklades in av en sån låg hastighet tänker jag på hur mycket en buss utan riktig motorhuv hade bucklats in, och vart…
    Allt gick så fort så man förstod inte riktigt vad som hände. som tur var så skadades ingen och försäkringar täcker allt.
    tur att jag blev av med prylarna jag ahde med mej i bilen för försäljning, hade itne vart skoj om dom kommit bakifrån.

Men nu sitter jag här och skrämmer upp folk. lycka till med bussköpet borde jag säja.

• styret

Medlem
    31 juli, 2003 vid 20:50 som svar på: kunna tricken åt båda håll?

jag tycker nästan helikoterslaget är lättare åt det hållet som känns fel.
    blir att man trycker sej igenom backwind snabbare.

• styret

Medlem
    31 juli, 2003 vid 16:41 som svar på: Uppgradering från pråm…vad köpa?

har du kört dom grejerna är du redo för dom flesta moderna brädorna kring 100-120 liter.

• styret

Medlem
    31 juli, 2003 vid 16:38 som svar på: Vilken freestyle bräda?

skate är freestyle. tror att den är ganska lik twintipen, har dock inte testat den själv.
    den är nog bra. eller säkert bra tillockmed. skulle tro att det är den brädan som flest freestylepro´s kör på. iallafall vad jag ahr sett här på haga. S Kläppe, Markus S-77, stoffe schillbach och många fler.

• styret

Medlem
    31 juli, 2003 vid 09:08 som svar på: kunna tricken åt båda håll?

det brukar tillockmed räknas som två olika trick.
    normalt för man mindre och mindre för ett trick efter två gånger, kan man göra det åt andra hållet så räknas det alltså som ett annat tric och man får full pott för det.

säk att du sätter helikoter, sailbody 360, upwind360, downwind 360, duckgipp och sail 360. så har du sex trick att köra under ett heat. ett heat brukar ligga på ungefär 7-8 minuter. då kan du köra tricken med en minuts segling emmelan. inget vidare ur dommarnas synpunkt som vill ha action. sätter du däremot tricken åt båda hållen så har du tolv trick. då kommer du ner till ungefär en halvminut mellan tricken. vilket nog får ses som bra.

• styret

Medlem
    31 juli, 2003 vid 08:58 som svar på: Hur vet man om man är överriggad?

skulle du kunna skriva om ditt medelande tack. förstår verkligen ingenting. titta om du inte har glömt lite ord, eller syftningar.

• styret

Medlem
    31 juli, 2003 vid 08:56 som svar på: Vilken freestyle bräda?

twintip är bra som fan. testade 01an häromveckan (själv har jag 99) och den är skön som fan. bra popp och lättmanövererad och man behöver inte vara så sjukt rädd om dom.
    men om man hällandar willyskippers ofta så är det klart att även den går sönder.

• styret

Medlem
    30 juli, 2003 vid 20:43 som svar på: nybörjare vill ha råd för köp!

freestyle, freestyle, freestyle

iallafall till en början.

• styret

Medlem
    30 juli, 2003 vid 14:41 som svar på: stulen fena

sjöbefälsthomas den gamle räven glömde att plocka in sin junk.

• styret

Medlem
    30 juli, 2003 vid 10:44 som svar på: nattkoppling

närmsta gör-det-själ-marknad, vvs-firma. finns många ställen.
    låsanordningen fixar du lätt med ett rörlock och ett par hänglås. fäst det på takräcket med typ spikband eller nått sånt.

en annan smart lösning är ju segelbag med integrerad mastbag i botten.

Sida 239 av 269
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications