Forumsvar skapade

Sida 240 av 269
  • styret

Medlem
    29 juli, 2003 vid 19:18 som svar på: Sämsta sommaren någonsin?

nä regn är inget för mej… hehe
    jag har gått och blivit lite bekväm. men den riktiga anledningen var ju att jag inteville utklassa dej utan ge dej lite mer tid att bli varm i kläderna.

• styret

Medlem
    29 juli, 2003 vid 18:53 som svar på: Sämsta sommaren någonsin?

fan mackan håller du koll på sånt?

• styret

Medlem
    29 juli, 2003 vid 18:25 som svar på: Plus till skidsport och minus till Local Spirit!

min butiksmonterade neilpryde mastfot gick av i gängan upp i tappen.
    så mycket för neilpryde… visst gör dom bra segel men tillbehör vet jag itne om det är värt extrapengarna.

• styret

Medlem
    29 juli, 2003 vid 18:22 som svar på: Uthalstrim

Jag tog och studerade bosse högtalare´s såna prylar idag.
    jag kom fram till att jag är glad att jag kör freestyle. laugh.gif

• styret

Medlem
    29 juli, 2003 vid 14:12 som svar på: Wave/freestyletävling i Gävle!!!

haha 5 timmar i en bil utan fungerande vattenpump.
    det måste vart en roande resa.

• styret

Medlem
    29 juli, 2003 vid 13:58 som svar på: Plus till skidsport och minus till Local Spirit!

jag tror itne ens man behöver kommentera att det är reklmation som gäller. förstår inte varför du inte bara går dit och säjer som det är. Det fixar sej säkert, skidsport är seriösa.

Och det måste ha varit ett måndagsex.

• styret

Medlem
    28 juli, 2003 vid 20:13 som svar på: Pris på ett Gun Groove?!

jo ner till 2000 är faktiskt inget radikalt prisras om det är uppackat och använt.
    Hörde någon som påstod att tillexempel en bräda rasar ungefär 3000 om man har packat upp den och använt den.

• styret

Medlem
    28 juli, 2003 vid 12:14 som svar på: Brädbyte – Hjälp!!

och jag skulle vilja kommentera det du säjer angående att det är lugnare vatten med mera.

Jag upplever skillnaden i fler trick än segelsnurrar.
    en bredare bräda är bättre med lite större segel och en 65 centimeter bred bräda har inga problem att klara ett 7.0

det är tillochmed så att det är lättare med lite större segel på bredare brädor.

jag surfar för bövelen på haga. blir det mer skvalp än en halvmeter där så är det ju galet stort. så vågproblem är inget jag upplever och alltså rä inte det någon ispelande faktor.

• styret

Medlem
    27 juli, 2003 vid 09:58 som svar på: Brädbyte – Hjälp!!

det där med att det skulle vara svårare att tricka med större segel, typ 7.0-7.5, är bara en halv sanning.
    Kör du en 85-100 liters bräda så visst då blir det jävligt svårt att tricka med det. men kommer du upp i storlekar kring 105-115 liter så är det inga som helst problem att göra enklare snurra segel manövrar.
    jag kör 108 liter 65 cm bred(som har betydande roll när det hanldar om segelstorlekar) och 7.0 och upplever det mycket lättare att tricka med 7.0an än med tillexempel 5.0

Bland dagerns brädor har man ju vänt uppochner på allt om segelstorlekar och grejer. Nu är alla brädor börjar bli så breda kan man sätta på större segel än vad man förr gorde på brädor med samma volym.
    bredden ahr större betydlese än volymen för segelval.

Men framför allt är det viktigt att ta reda på vilka rekomendationer som finns för just din bräda innan du köper den.

• styret

Medlem
    27 juli, 2003 vid 09:40 som svar på: Hur svänga???

Jag tycker det brukar vara lättare att hoppa runt ögonblicket innan man tror mans ka hoppa runt. kommer du upp i vindögat så har nu inget att luta dej emot eller hänga i. får du lite backwind så kan du luta dej emot det och få lite mer stabilitet. sen är det bara att luta riggen framåt, sträcka mastarmen och överskota så du får in ny vind från den nya bogen. Trycka som fan med främre foten så nosen faller av. gärna låta den främre foten stå framför mastfoten.

och som sagt, hoppa runt.

• styret

Medlem
    26 juli, 2003 vid 08:52 som svar på: Brädbyte – Hjälp!!

rrd twintip låter svin bra. har en själv hehe.
    min är dock ganska gammal, 99:a men är supernöjd med den.

Men eftersom du säjer att du vill köra 5.0 som minst och du inte är säker på 95 liter kanske du skulle fundera på storleken större. min 108 liters tar 5.0 som minst och det känns skitbra, knappt märkbar skilnad från dom större seglen.

Jag själv har inte testat dom nyare twintiparna men min som är den första modellen (tror jag) säjs vara lite mer freeride än dom senare men fortfarande väldigt freestyle.

men jag tror att du tänker rätt om typ en twintip iallafall. den är inte så extrem.
    om du kan tänka dej en 99:a så finns det en liknande den du har funderat på på öwcs köp/sälj sida.
    http://www.owc.nu/marknad/index.asp
    en bit ner för en inte allt för stor peng.Seglen är nog mer en smaksak. vilket man är mest intreserad av- ligga och cruisa eller snurra seglet åt alla håll och kanter.

Alla brädor har samma systemför masten. min gamla jävel från typ 93 hade samma system som man ahr nu. Sen finns det två olika system för infästningen mellan mastfot och förlängare.
    antingen Pin sytem, eller quickrelease. mastfotter.jpg pin den med en tapp som sticker upp och den andra är quickrelease.
    vet itne vilket som är bäst. välj ett (det är ofta slumpen som avgör vilket man får tag på först) och kör på det.

hoppas jag hjälpte nåått.

• styret

Medlem
    25 juli, 2003 vid 15:29 som svar på: Wave/freestyletävling i Gävle!!!

ja då är det ju bud på att åka ändå.
    Tabi och jag disskuterade frisyren din idag minsann, han trodde mest att det var ett elakt rykte.
    Men det visade sej alltså ligga viss sanning i ryktet då.

• styret

Medlem
    24 juli, 2003 vid 20:49 som svar på: Wave/freestyletävling i Gävle!!!

jag är skeptisk. jag menar har Mr wave kapat pagen så kan det väl knappast vara värt resan?

eller är ryktena bara elaka och osanna?

• styret

Medlem
    24 juli, 2003 vid 19:42 som svar på: Sjögräsfena??

sjögrässässongen brukar komma igång framåt hösten. fast många kör ju med gräsfena redan nu.
    däremot flyter det välll kanske runt lite alger just nu. (har inte vart i vattnet på en vecka, därav mitt kanske).
    men det är bara att hoppa lite.

syns imorrn tabi.

• styret

Medlem
    23 juli, 2003 vid 23:26 som svar på: Vädjan! Läs detta!!!!!!!!

”Här kan man också främja samarbete mellan kitare o vindsurfare, tidigare inlägg har ju vittnat om en del pajkastning ex på Öland.”

kan ju tolkas som att du menar över hela öland…
    Folk tror fortfarande att öland är så pass litet att man väl går runt det på en förmiddag eller så…

För övrigt är det ingen pajkastning. och det var väl det jag reagerade emot. Det finns kitare (eller ja… kitande vindsurfare) i ÖWC:s styrelse så…

Förbudet är framtaget av Länsstyrelsen på grund av Fågelskyddsområdet som angränsar till surfvattnen norrut.

Sida 240 av 269
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications