styret
Forumsvar skapade
-
vad är det för pajkastning du pratar om? vet du nått om varför kiteförbudet finns på HAGA, observera att det bara gäller på haga park.
Och om du nån gång vart här så kanske du vet att öland är 14 mil långt och cirka 2 mil brett. det finns alltså andra spots än haga på öland.
ordentligt trött på skitsnacket om att kite är förbjudet på ”Öland”. -
enligt olandersson själv, under freestylekursen på haga, brukar han köra med bommen i brösthöjd.
själv kör jag med den högt ungefär kring munnen-näsan nånting.
Tycker det känns skönt. -
fågeltornet: istället för att köra in på surparkeringen längst ner på haga parksvägen tar man till höger precis innan surfparkeringen. Då kommer man in på en grusväg med en del hus på. längst bort på vägen kommer du till en stor grusparkering, du är där.
Kleva: Kör upp till stora vägen igen och följ den ca: 4 km söderut. efter att du har kört IGENOM radbyn lilla frö/kleva så är det den första nerfarten till höger (asfalterad). Minns inte om det är skyltat. Isåfall står det kleva (det är där nere själva byn ligger) sen följer du den asfalterade vägen så att du strävar västerut (neråt) hela tiden. längst ner vid en T-korsning kan man svänga åt vilket håll som helst. antingen åt vänster och sen första höger och man kommer till badplatsen där väldigt många övernattar. finns oväntat fräscha utedass.
eller åt höger och sen ta andra nerfarten åt vänster så ligger det ett lite mer undandgömt ställe (trots husen vid korsningen) -
jag är svinnöjd med min 108 liter freestyle. tror lätt att den skulle funka för dej med.
Be att få testa lite folks brädor ute på vattnet.
-
Tydligen finns det fer rötägg än det jag såg idag.
mitt inne bland badarna på haga parks badplats låg en newbie och försökte resa sin kite. och idag var det nordliga vindar så det var knappast så att han hade drivit tid ifrån sandbergen…sånt blir man förbannad på. (och inte bara för att jag är windsurfare
) Det händer ju uppenbarligen olyckor.
sönt att dom flesta här iallafall verkar förorda avhållsamhet från badstränderna och annat ickesurfande folk… -
hur titta bakåt?
titta bakåt som en headdip över röven på brädan eller bakåt över axeln? -
försök pricka vågen när den börjar resa sej.
allra högst kommer man om man tar den precis innan den bryter men det kan bli väldigt högt.sen jag brukar trycka ifrån mest med bakfoten och samtidigt dra åt mej hela seglet. istället för att skota.
och sen hänga i seglet så man kan få längre lufttid.men det är lite olika från bräda till bräda vilken fot man behöver ha mest trycka på tror jag. (eller?)
-
jag har precis ”bytt upp mej” och köpt ett neilpryde Soul och planerar att köpa ett till mindre.
Jag tycker det är gutt att veta att man har likadana segel fast i olika storlekar, man behöver inte ställa om sej så mycket.
Tillexempel. förr satte jag bodydrags med mitt UP wave 5.0 sen nu har det varit mycket seglande med mitt soul 7.0 och jag sätter bodydragsen med det. sen körde jag UP igår och satte inte en enda bodydrag i fullplaning, just för att omställningen mellan modellerna är så stor.
Hade egentligen tänkt köpa rushwind-segel men fick bra pris på ett begagnat soul.
så valet må vara slumpartat men fortsättnignen mer planerad. -
sånt är ju gutt att ta reda på innan man kastar ur sej nått.
-
styret
Medlem16 juli, 2003 vid 19:14 som svar på: Kom igen och släng upp lite nya härliga surfbildermindre attityd var det ja…
-
nu var det väldigt mycket junior…
40 liter?men go for it!
-
det hölls en supersession under SM.
-
jag upplever att (mot vad man har lärt sej) jag tar bättre höjd med lite nedtryckt hälkant.
det gäller iofs bara freestyle, enligt mina upplevelser.
Mitt slalomspett får jag fortfarande köra på lä.