styret
Forumsvar skapade
-
fan mac du hänger ju bara i bubbelkopparna! där är det klart att man inte behöver sjögräsfena.
-
ofan det funkar alltså inte. nä jag ahr ju inte kört med det själv så…
Vi får hoppas det håller då.
-
ja. ju längre fram på sässongen du åker desto troligare är det att du behöver sjögräsfena.
v33…
vlka datum är det?
jags kullempacka ner en sjögräsfena iallafall. -
det kommer sjöbris men den blir itne mer än 5-6m/s. om ens det.
Nu är det riktigt ljumet i vattnet inne vi stranden men blir rätt mycket kallare uttanför förstta revet.
Men solen infinner sej ju varje dag så nu ska väl den starkare brisen komma igång snart.
Igår seglade vi iofs på vanlig vind. överriggade med 5.4 en stund. sen var det klockren 7.0-segling från klockan 11-14Kenneth och sofie hade vart ute sen 7 på morgonen och surfat.
ser ut att bli vind ikväll med.Vi har nog ungefär lika många vinddagar per år som vilket blåshål på framstjärten som helst så du gör oss faktiskt inte avundsjuka.
-
Som mackan säjer.
Inget sjögräs ännu. fast dom flesta har börjat köra med sjögräsfena.
Kör oftast med en 28 fena och det är inge problem alls. man får hoppa lite då och då bara utifall att an skulle känna att det är nått på fenan.Vill man höra historier om näbbgäddor ska man ta och snakca med formulakillarna som brukar hänga här…
Torrdräkt? det märks vilken rutin du har om haga. igår seglade jag i bara shorts. det enda jobbiga var att vinden kommfrån norr och kylde lite. ska man ut och runda öarna kan iofs en typ steamer behövas. Men fan inte torrdräkt.
Angående fenlängd så just nu är det jättedjupt på haga. fast andra revet kan är väldigt grunt. men annars, typ 20 meter utanför båtarna kan inte jag stå med huvut över vattnet längre, jag är nästan 180.
Vi syns framöver då! (det är RIKTIGT mycket surfare nere nu)
-
det beror på att det fortfarande är så blöt i marken sen förra veckans regnoväder.
Trodde det hade dragit bort men så kom det en skvätt nu ikväll igen.
iallafall här i Mörbylånga där jag är. (8 km söderut) -
Tror det är rätt många som kommer åkande framöver. lägg ut en ny post om det.
Sen vill det bara till att folk tar sitt ansvar mot oss juniorer och ger en lift.Är du bered att pröjsa ett par spänn så kommer du nog lätt ner. typ erbjud nån att ni delar på bensinkostnader eller nått sånt.
då brukar folk vara pepp på att släppa in en.Blir det tältning isåfall eller?
Lycka till och hoppas vi ses.
-
jag är emot EMU av två anledningar, jag tror inte det kommer gagna oss vanligt folk något nämnvärt. Staten har lovat kontroller på smygprishöjningar men det tror jag så lagom på.
Av traditionssak. jag tycker det är skönt att vi har en egen valuta helt enkelt.
Dessuotm förstår jag inte varöfr vi ska behöva konkurrera med Dollarn. den bara tappar och dessutom tror jag itne det skulle spela nån roll, i Asien tillexempel tror jag många väljer dollar bara för att dom är så inspirerade av USA.Inte ett av mina briljantaste inlägg men må så vara.
-
våren brukar vara bäst.
men man kan säja allt utom högsommaren.
men klart fan man får surfa en del iallafall. brisen har lyst med sin frånvaro den senaste veckan men den kommer nog snart. det måste den.hör av dej o du planerar att dyka upp. eftersom jag antar att du isåfall kommer vilja förvara grejerna på plats också.
-
46.52kts
står på sidan
-
klart du ska tigga lift av någon och komma ner till haga.
Här nere är det lungt sen. Fråga robert i den blå bussen hur billigt det blir…

fast just nu sitter han nog och äter kyckling på verandan.lägg in en post och tigg skjuts på http://www.owc.nu eller någon stockholms sida. fast nu kommer juli, då vet jag itne om det är värt att åka hit ens… inte för surfingen iallafall. men den 4 månader långa strandfesten är ju alltid en upplevelse.
Välkommen ner när det än blir!
-
sjögräsfenor är väl inte raka? dom är ju sävnga bakåt så mycket som möjligt.
-
varning för glasfiberspackel.
använd INTE den hårda självarmerande varianten!
Det blir hårdare än resten av brädan och slår du i en gång till är chansen stor att du trycker lagningen igenom nästa lager och ner i kärnan.Har hört att plastic padding ”pp100” skulle funka bättre. jag tror det är den sorten som är elastisk, men den är bara för småsprickor.
Som sagt, var jävligt försiktig när det gäller glasfiberspackel.
-
windsurfingen bara växer just nu så…