styret
Forumsvar skapade
-
det stretchade för mycket.
vet egentligen inte varför.
sen är det ju skönt att känna att det är en lite mer ”riktig” lagning. -
påse är det bästa för vanliga kameror.
”Skulle vara kul å ha en bild på formula killarna som kämpade i 2meters vågor, eller alla som fick sjösjuka i båtarna…
”
när fastlänningarna blir sjösjuka får vi infödingar rycka ut.
det var jävligt roligt i båtarna under NM. att se folk mata fiskarna från dommarbåten var nog det bästa. haha -
det ska vara omd et är extremt soligt.
anars finns ju alltid skuggan. -
folk brukar försäkra sina grejer som båtförsäkringar tror jag.
är inte säker. funderar på om man skulle teckna en nu när man börjar komma upp i lite större belopp på sina grejer. -
är det sol blir det bris ungefär.
just nu är det inte sol mend et blåser iallafal.jo sol hoppas vi på till nästa helg då det planeras festligheter, fast på annat håll.
då är vi två som håller tummarna för sol då.
-
ehhh. nä.
ingen var sugen på att offra brädan direkt. utan det var mest ett skoj samtalsämne mellan passen. -
så stora tror jag inte tryckförändringarna är.
dom flesta jag har snackat med, bland annat innehavarna av shopen och uthyrningen i haga park, tycker itne man behöver skruva ur den mer än när man flyger.har man lagat brädan under året kan det nog vara bra att låta luftskruven vara ur under vinterförvaringen.
Men har man inget bättre för sej än att skruva i och ur skruvar och lägga brädor stegvis i vattnet och sånt, så visst varför inte.
-
nedhalsvevarna finns fortfarande. har sett dom på typ Gun och rushwinds hemsidor, så jag antar att det mest är en tysk företeelse
.låter som för lite nedhal.
Har du fått släpp? alltså har bakdelen av seglet blivit fladdrigt ovanför bommen.
om inte, dra mer.Det lätaste sättet att dra denhal, och mest skonsamma för dina övriga prylar, tycker jag är att ta en rundstav (eller ett gammalt yxsskaft eller nått sånt) minst 20 mm diameter, gärna mer. Borra två hål rakt igenom staven med bara nån centimeter eller två emellan.
staven ska vara så lång så du kan hålla en hand på varje sida om hålen.trä i nedhalstampen, upp och sen tillbaka igenom det andra håletoch dra upp tampen igen och dra den under tampen som går mellan hålen. Sen är det busenkelt att dra.
-
inte så konstigt eftersom du har uthalet spänt.
Jag har hört att man kan knäcka master genom att öppna bomhuvet när man har uthalet sträckt.
Vet iofs inte hur mycket saning det ligger i det. -
jo.
men om det blir bris utanför fönstret så brukar man inte bli så arbetsvillig.därför hoppas jag på att det itne blir nån sol.
-
låtter som att du inte har den tillräckligt spänd.
-
jag har bara gammla tjocka bommar
Och det förmodar jag att du inte är ute efter. -
fan det är ju dom gamla bommarna som är sköna!
riktigt tjocka handtag som man verkligen känner att man suger tag i.