styret
Forumsvar skapade
-
ähh! sånt där kan formulaseglare och tyskar hålla på med!
hoppsan där kom en spydig kommentar till, men jag vara bara tvungen.
-
självkart kommer man in från jobbet precis och ser inlägget…
går det i repris?
-
Går nog att dona ihopp ¨nått schysst med hjälp av photoshop.
lite filter, kurvor och intensitetsredigering så kan det bli hur gutt som helst.sitter precis i funderingarna på att slänga ihop ett tryck till en t-shirt. sommarlov och fått en drös omärkta tshirts och dessutom kan jag påstå att jag är en jäkel på photoshop.
Så vad är du intreserad av och i vilken storlek?
lurar på att göra nått baserat på en våg och med texten waveaholic eller surfaholic har inte bestämt mej.
föresten, är det nån som vet om NWT alltså no work team är ett varumärke? eller nått sånt. det är ju en schysst grej att jobba med.
-
VARNING FÖR PLASTIC PADDING!
Använd inte den självarmerande plastic paddingen.
Den blir hårdare än resten av brädan, får du ett par kastfall där så trycker man ner lagningeni kärnan istället för att den splitrass och blir mjuk.ingen höjdare alltså. hur det är med deras ytspackel pp100 har jag ingen aning om dock.
-
glasfiberspackel kasnke funkar på mindre lagningar typ max några milimeter breda och inte mycket längre än nån centimeter.
Gör du större lagningar och slår i på samma ställe igen så gör du det bara värre. Spacklet är hårdare än resten av ytan och man slår ner lagningen rätt ner i brädan och slår sönder kärnan.
-
Jag är int ifrån stockholmsområdet men kan kasnke svara.
allt beror ju på hur mycket du har tänkt använda den. hur långt in på hösten? och hur tidigt på våren.
Om du bara ska använda den under högsommarmånaderna så funkar det säkert alldelles utmärkt men ska du komma igång i maj och köra till säj september, det jag räknar som sommar (försommar och sensommar) och bara ska ha en dräkt så kanske du skulle satsa på en 5/3 med avtagbara armar.
tillexempel neilpryde 3000
eller Aqua Gun Convert från Surf-unique -
välkommen till klubben…
Hur stor är den?
är det ingen stor grej kan du ju lägga dr. ding eller epoxylim. -
Jo föresten så blåste ett barn omkull på midsomarafton på haga. Alltså blåste det.
-
Det är svårt att säja om haga till helgen. Prognosen visar inte så mycket sol och vindprognosen ser inte heller så lovande ut.
Men det är ju ofta man får segla fastän man inte trodde det skulle bli nått.
Nån av dagarna borde det bli men det är mest rutin som säjer det, ingen prognos.klart det kan bli bris på nord. Då brukar den bli riktigt stark.
Som sagt osäkert.Jagg vågar inte säja mer.
-
Tror jag selgade dagen innan midsommar. men minns inte riktigt.
jo det gjorde jag. typ 5.0 var väll en vanlig 5.0 dag på haga.midsommarafton ringde dom från jobboet på morgonen så blev det 4 timmars jobb, följt av islängd familjemiddag och ihärdig cykling ner till haga.
Då var jag så jävla trött så nått surf blev det inte av.
Andra aktiviteter följde däremot och det hela slutade med att Vi tänkte inta tavernan som visade sej vara stängd.
Det blev busskuren nästa för mej där jag råkade somna och pappa fick hämta mej vid 4 snåret…Söndan var jag inte riktigt i fas. Så att säja. Spö regn satte ännustörre P för vad som helst.
ja en bra helg på haga var det ju iallafal… oavsett hur mycket surf det var.
-
nej far åt helvete det glömde jag.
gör det imorrn. när jag orkar gå upp. har precis gort klart en broschyr till nått skit. 500 spänn närmare seglena. -
Jag kör samma bräda som du och upplever den också aningens svårhoppad.
blev utan den ett tag nu pga lagning så jag har inte funnit nån bra lösnng än. ska ut imorrn om det blåser. Och plattvatten har vi ju gott om på haga så…
jag hör av mej när jag har lite kött på benen.
ska bara komma på tekniken. har fått upp den ur plattvattnet tidigare men minns inte hur just nu. -
volymen handlar om flytförmågan. helt rätt.
men 120 liter bär inte 120 kilo.
inte så att den flyter som en sån pråm du har seglat tidigare iallafall.Jag vet inte hur det är när man kommer upp i dom här storlekarna men bland lite mindre brädor, typ 80-110 liter brukar man säja att man kan flyta hyffsat (med bra ballans) på en bräda som har 10 liter mer än sin egna kroppsvikt. (någon, rätta mej om jag har fel)
Jag vet inte hur pass väl det stämmer. Men så säjs det iallafall.
Sen är det ju olika mellan brädor hur volymen är fördelad. Du har ju inte 120 liter under dej hela tiden…
det är olika hur volymen är placerad men nufötiden har jag fått för mej att man försöker lägga rätt mycket volym långt bak, typ bakom mastfoten till nånstans mellan stropparna. åtminstone på freestyle och freeridegrejer.(rätta mej någon om jag har fel).Men vad väger du?
jag tror att har du en normalvikt och kan grunderna är 120 rätt storlek.