Forumsvar skapade

Sida 251 av 269
  • styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 19:11 som svar på: juniorålder.

mr_Wave:
    Det är freestyle som gäller på G-bay Challenge eller?

finns det någon juiorklass där?
    misstänks starkt att några ÖWCare kommer dra sin kosa upp dit och har man tur så har man kasnke blivit lite varm i klderna tills dess.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 19:07 som svar på: Hur mycket blåser det på Öland!

”ex lakristrollen som kommer hit, behöver inte äns skriva något om det, dom har lite fel bild utav allt”

vad händer om några av dom som du kallar lakristroll seglar på samma ställe som du och som du säjer har fel bild av vad som är sunt förnuft.

jag kan erkänna att början av mitt inlägg var lite dumt formulerat och kändes i efterhand som nån typ av översittarkommentar att börja ett inlägg med. Men det kan jag ta och jag tar till mej av kritiken.
    Tycker iofs att den hade kunnat formuleras lite bättre. om man itne vill ha fler påhopp.

Jag får ursäkta min stingslighet idag med att jag blev sne på en störig snubbe nere på haga idag som bara var för mycket.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 18:56 som svar på: windsurfingfotoklubb?

ja det är skönt att alla killar på konfen kan så mycket.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 18:50 som svar på: windsurfingfotoklubb?

Det där är ju en tillsats till en negativscanner.

då behöver du alltså köpa en negativscanner och en pappersscanner.

och fortfarande har APS sämre kvalite.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 18:41 som svar på: windsurfingfotoklubb?
  • styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 18:30 som svar på: Villken Vågbräda e att rekommendera?

jag tyckte bara att det framgick lite dåligt i den här tråden.

hehe. ja det är det nog.

Idag är jag otroligt negativ efter att jag tröttnade på en tyken snubbe nere på haga. så ursäkta mina något mörka inlägg för dagen wink.gif

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 18:19 som svar på: windsurfingfotoklubb?

det är ju det bästa, att komma nära allså.
    En riktigt bra bild ska tas nära. tycker iallafall jag.
    Jag är väldigt usgen på att utöka kamerautrustningen med en vattentät systemare eller motsvarande men det får vara tills alla nya surfprylar är betalda.

Priser är jag dålig på men hans APS-grejer är säkert värda pengarna men jag är som du märker lite skeptisk mot formatet APS.

Kolla iallafall runt lite mer innan du slår till.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 18:15 som svar på: windsurfingfotoklubb?

nä jag kan inget om framkallningsarbete…
    jag utbildar mej ju bara till fotograf.

Visst går det att framkalla bilderna själv (om man först lyckas framkalla filmen till negativ) men är mycket omständigare och nästintill omöjligt för gemene man eftersom du måste ha mycket mer avancerad utrustning, iochmed olika stora bilder med mera.

dessutom slits dina negativ onödigt genom att dra dom fram och tillbaka i rullen och genom att du måste ha hela rullen utdragen när du framkallar själv.

Jämför en APS-scanner med en flatbädds-scanner med negativtillsats i pris.
    Jag har iallafall inte sett någon sån tillsats för apsfilm.
    Men jag kan såklart misat den och blir isåfall gärna hänvisad till en sida med denna på.

som sissta huvudargument hävdar jag dessutom att bildkvaliten inte är densamma. till APSens nackdel.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 17:37 som svar på: Villken Vågbräda e att rekommendera?

http://www.hotsailsmaui.se/hot/sv_hot_reppar.html

tror det här kan vara källan till allt gott sagt om hotsails.

Ola Helenius om jag inte tar fel.

Inget illa om att marknadsföra ett märke man ”jobbar” för men då bör man berätta att man också är representant, och kanske även får procent på det man lyckas få folk att köpa. det vet inte jag.

jag tycker iofs att hot verkar sköna som fan men ville bara berätta hur det står still.

OBS rätta mej om jag har fel angående Ola.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 17:23 som svar på: windsurfingfotoklubb?

OBS!

jag vet inte vad du ahr för planer med fotograferingen, men jag skulle aldrig köpa en APS.

man kan inte framkalla själv och man får inga negativ. jag scannar hellre negativ än papperskopior och vill därför ha neggen.

Men som sagt vet ju inte vilket mål du har med fotot.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 17:03 som svar på: Hur mycket blåser det på Öland!

Rambo:
    grejen är att dom här reglerna gäller över hela världen. det gör inte den kultur du lever i och det tankesätt du använder.
    Alltså det vi kan tycka är helt normalt och självklart uppfattas inte lika självklart nån annanstans.

Och att du anser det är troligtvis för att du lever i en europeisk kultur, och jag skulle tro att européer har haft en rätt väsentlig del i konstruerandet av reglerna, med tanke på vår urgamla tradition av seglande i större skala.

Kommer du ner till afrikanska länder eller på den amerikanska kontinenten så är det bra om det är samma regler som gäller överallt. för att locals där troligtvis har en annan mentalitet. såna resmål är ju inte ovanliga för surfare, eller?

ett bra exempel är att titta på svensk kontra amerikansk teve.
    Ska man välja nån ur publiken sitter den svenska knäpptyst och hoppas på att dom blir valda medan den amerikanska står upp och skriker om att dom vill vara med.

Där har du en enkel men kulturell skillnad som handlar om att ta för sej. vilket väjningsreglerna också handlar om.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 16:51 som svar på: Burn and turn på väg ut?

Jagm tyckte först det verkade väldigt hypat och som ett försök att sälja mer prylar. men alteftersom har jag börjat tycka mer och mer om tanken kring supercross.

jag gillar både speed och trick så…
    Har varit tvungen att segla slalombräda nu när freestylebrädan har vart på lagning och kommit fram till att speed är jävligt skoj, nåt man nog glömmer ganska lätt. kör på och se, blir det en publksuccé eller inte?

hur skulle det se ut om man inte testade nått nytt.
    vi skulle tine ha några vindsurfingbrädor för bövelen. tycker fler borde tänka till och se vad dom själva tycker istället för vad andra tycker.

Tycker att bigjump-tråden härpå konfen är jävligt intressant den med.
    sporten måste ju utvecklas, annars återkommer uttdöendet som vindsurfingen precis vaknat ifrån.

med era tankar kan man ju lika gärna låta bli att utveckla nya trick i freestyle med, mer avancerade trick kräver mer avancerad utrustning (oftast) så det är ju också bara ett sätt att få fram ny dyr utrustning…

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 16:28 som svar på: windsurfingfotoklubb?

finns många bra kameror att få tag på rätt billigt.
    jag köpte en helautomatisk systemare med ett par objektiv (dock lite små för surf) för 1500 spänn av en skåning.

Det du behöver ha för att den ska funka BRA som surfkamera (jag har plåtat både surf och skate med min 70talare man får bara jobba mer) är rörelsefokus, så den kan hålla skärpa på ett rörligt objekt, typ en surfare. Och sekvenstagning gärna över.

finns gott om dom på tillexempel blocket eller fotosidan.se

jag fick min extremt billigt måste jag säja men kring 2000 kan du nog hitta nått skoj.

lycka till med sökandet och fotandet.

• styret

Medlem
    17 juni, 2003 vid 10:05 som svar på: juniorålder.

Min uppfattning efter att ha deltagit som funktionär på både NM och SM är att det är väldigt varierande standard på juniorerna.

Under NM förra året seglade Fredde Bengtsson fortfarande som junior och piskade totalt skiten ur danskarna som väl inte riktigt höll måttet. I år tävlar Bengtsson i Pro och placerade sej 7:a under SM
    Under SM i år var nivån högre än under NM.

Fast juniorheaten inte var det radikalaste man har sett så kan man ju inte låta bli att bli imponerad när mr Wave som placerade sej tvåa i juiorklassen kammade hem 3 platsen i amatör. Eller är jag ute och cyklar?
    Jag kom nämligen precis underfund med att mr Wave borde heta nått i stil med Olle Engberg och ha en blond pasch som vajar vackert i vinden.

Kort sagt. Det är varierande dom som ligger i täten ligger även i täten i amatör.

• styret

Medlem
    14 juni, 2003 vid 08:58 som svar på: Hur mycket blåser det på Öland!

det är sällan det inte går att surfa på öland.
    klart du ska komma hit. kan inte lova nått, har itne kollat på rapporten för kommande vecka men det blir säkert bris om inte annat.

vi syns i kalmarsund

Sida 251 av 269
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications