styret
Forumsvar skapade
-
med tanke på rubriken:
öland imorrn:
Fredag förmiddag: Väst, 11-14 m/s. God sikt..
Sannolikhet 10 m/s*: 90%
Fredag eftermiddag: Mellan väst och nordväst, 11-14 m/s avtagande. God sikt..
Sannolikhet 10 m/s*: 50%ser lovande ut.
-
tror inte kroken ska vara i.
skulle du baila och vilja släppa grejerna så är risken iallafalll något mindre att du inte landra i grejerna om du inte sitter fast.
-
fast evolution är ju mer fortsättningsbräda.
jag tycker i ditt scenario, om jag bara ska ta dina önskemål i beaktning, fanatic viper.
ha jävligt skoj!
-
det är exakt det seglet jag ahr tittat på.
det verkar schysst. är det schysst? -
nä det är som vilken vanlig ort som helst.
klart, glider du in på affären på campingen och veckohandlar så kommer du nog sätta i halsen.men vanliga matbutiker är det gott om och dom har normala priser.
finns ju till och med ÖoB i skogsby, strax öster om färjestadenska vi racea i veckan?
-
ölandstoken.
det finns en i oss alla…eller menar du kenneth?
hehe. trots hans småländska påbrå kan han nog klassas som en sån.
han finner man lättast i en helt åt hellvete felparkerad husvagn modell 76 utan el på ett välkänt öländskt surfspot med tillhörande camping.
ses ofta på en nydingad freestylebräda av märket JP.överlevnads-handbok, en scweizisk armekniv och en kompass är underskattade verktyg för dom öländska landsvägarna. det paserar itne en end abil på flera dar…
-
budget är väl just ett lågt pris. eller?
tack så mycket för alla tips. jag har känt att det har lutat åt gun men inte vart riktigt säker. får lura ett tag till. tills kronorna börjar rulla in. första köpet blir en mast. från gun
-
som att man inte skulle ha krashat allt man äger.
resultat bara för året.
smashat brädan tre gånger, varav en så brutalt att det kom ut på undersidan
ett segel
ett par våtdräktsskor.förra sässongen, en bräda. typ 2-3 segel en bom…
you name it! hehe
-
ta med allt!.
man ska vara optimist som vindsurfare.
ligger en rimibutik i färjestaden, på vägen till haga, där kostar ett sexpack folköl typ 40 spänn och bolaget finns antingen i kalmar på fastlandet eller i mörbylånga, 8 kilometer söderut.
mat är nog inga problem heller. nog för det är landsbyggd men sånt finns även här.
-
det var ju inga rantjejer på bilden med markus s-77.
det var ju hans flickvän emma och jönsson.
-
körde med 4.4 på haga park. var störtskönt fast rätt byigt. fick köra slalombräda men det visade sej itne göra nått eftersom 3 dagars frisk vind hade byggt vågor tillochmed på haga.
första gången jag testade vågor lite ordentligt och det gick över förväntan. fan vad skoj det var.
skulle precis gå upp på en våg, solen bryter igenom molnen, vattent blir grönt som i medelhavet och jag hör en bräda släppa från samma våg, en snabb titt över axeln, markus s-77 ligger med grejera som ett streck i linje med horisonten minst 3 meter (säkert mer) upp i luften och bara ett tiotal meter bort från mej, följt av en smooth landning, möter den ankommande vågen lägger en fin carv i den och vänder rakt mot mej som redan var på väg bort med vågen.fan det var sporrande.
satte nog dessutom mitt högsta hopp någonsin idag med. kring 2 meter över vågdalen skulle jag tippa på.
vilken dag säjer jag bara! -
Jag sköljer dräkten selen och skorna varje gång jag ahr vart ute.
även ifall det inte är helt nödvändigt (jag vet inte) så känns det bättre och om nått skulle pajja på dräkten så kan man ha som argument att dräkten är ordentligt skött om man har garanti på den.jag brukar bara ta med mej grejerna in i duschen när jag ändå ska duscha efter surfet.
-
hmmmm.
varför inte bara dra ett par varv med silkvertejp runt fenboxen (på fenan alltså inte boxen i brädan) så att den sitter hyffsat och skippa skruven. man kan ju fästa fenan med tamp eller nått så man får den med sej. kan slå sönbder bärdan iof. då kan man fästa nått som gör att fenan antingen sjunker rakt ner så man vet var man har denb eller så fenan flyter och det blir lätt att se den.
du verkar ju vara ingengören, jag håller mej till att vara galen och hitta på dumma grejer… det är en egenskap man skaffar sej när man jobbar med konst…
-
eller så skiter man i vilket och som sagt köper pryar istället.
har man ett behov av surfkläder är ju frågan. vill jag bara ha sjyssta kläder med coola tryck som ser surfiga ut. eller víll jag ha coola märken och jag bryr mej inte riktigt om det skulle gå att hitta sjysstare grejer av andra märken.väljer man det första alternativet är mitt tips, köp enfärgade billiga t-shirts, tanktops, shorts, hoodies och annat som är ballt på typ coop, maxi, ÖoB eller nått sånt och skaffa lite textilfärg och tryckgrejer (silkscreens med fotokemikalier till, vanliga papper och andra coola grejer att göra mallar av) sen är det bara att gå loss.
nuförtiden kan man göra mycket med hjälp av datorn.
som nybörjare får man lätt ltie släpp i färgen och det ser lite dirty ut och det är väll bara ballt?
Fan vad nya surfmärken det skulle komma upp bara sådär.